Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #69

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze: Invasions, Coral Islands, Tsuro: Phoenix Rising, Teenage Mutant Ninja Turtles Adventures City Fall.


Liczba graczy: 2-6

Czas rozgrywki: 60-300 minut

Mechaniki: Area Movement, Time Track

Spodziewany czas realizacji zamówienia: luty 2020 roku

Koniec kampanii: 28 stycznia 2019 roku

Cena gry: od 67$

Koszt wysyłki: 10 $

Gra Invasions symuluje 300 lat historii Europy, od Imperium Rzymskiego po inwazję muzułmanów. Przez ten okres, wielu ludzi najechało kontynent, każdy z nich z nadzieją na skolonizowanie  lub podbicie królestwa, zastępując rdzennych mieszkańców swoimi ludźmi.  Z czasem najeźdźcy zostaną najechani przez innych najeźdźców, przez co ciężko będzie im ugruntować swoją pozycję.

Gracze będą kontrolować różne nacje. Każda z nich ulokowana jest w najlepszym, możliwym miejscu, ze względu na cele historyczne zawarte w regułach gry. Jedni wytrwają i zapiszą się na kartach historii, inni pozostaną zapomnieni. Autor gry planszowej stworzył także dobrze znaną grę na PC – Europa Universalis. Jak zatem wygląda rozgrywka?

Gracze dobierają po jednej karcie wydarzeń i nie pokazują jej innym graczom. Możemy użyć jej na którymś ze swoich podwładnych. Więcej rodzajów kart dostępnych będzie na mapie ( karty bitwy lub plądrowania). Dostaniemy także kartę dyplomacji, której efekt z reguły jest pozytywny, jednak są to karty, które rzadko pojawiają się w rozgrywce. Pamiętajmy, że barbarzyńcy nie dbają o zasady. My jednak musimy inwestować w prawo, opłacając koszt takiej karty bez wiedzy co zawiera. Musimy zadbać o ekonomię, aby stać nas było na nowe wojsko. Będziemy przemieszczać naszych ludzi po mapie oraz używać zdolności specjalnych liderów. Wszystko to możemy zrobić z udziałem dołączonych scenariuszy.

Link do gry na Kickstarterze


Coral Islands

Liczba graczy: 1-4

Czas rozgrywki: 30-60 minut

Mechaniki: Dice Rolling, Pattern Building, Press Your Luck, Set Collection

Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku

Koniec kampanii: 5 luty 2019 roku

Cena gry: 32 $

Koszt wysyłki: 8 $

Wydawnictwo Alley Cat Games ponownie próbuje podbić Wasze serca na platformie Kickstarter. Tym razem pod młotek idzie Coral Islands – czyli niewielkich rozmiarów pudełko z dwoma grami w środku. My już poznaliśmy produkty tego wydawnictwa. Mieliśmy okazję recenzować Pocket Sub i Pocket Pharma, które przypadły nam do gustu. Ich recenzje znajdziecie tutaj: Pocket Pharma, Pocket Sub.

Coral Islands utrzymane jest w żywych, przyciągających wzrok barwach. Gra przeznaczona jest dla 1 do 4 graczy, a czas rozgrywki opiewa na 30 do 60 minut. Coral jest grą kościaną, w której będziemy wykorzystywać te elementy do tworzenia trójwymiarowych kształtów. W Islands natomiast będziemy wykorzystywać kości do poruszania się wokół neutralnej kości reprezentującej wyspę. Podczas każdej tury będziemy dobierać karty.  Jak wiele, o tym zadecydują nasze posunięcia z użyciem kości. Obie gry to pozycje typowo familijne, ponieważ minimalny wiek gracza oceniony został na 8 lat. Wydawnictwo zapewnia o wysokiej regrywalności z powodu używania różnych kart zaawansowania w wersji Coral oraz korzystaniu z wyłącznie 3 z 6 dostępnych specjalistów w rozgrywce w Islands. Dodatkowo gra Coral zawiera wariant solo.

Przyznam, że po przetestowaniu prostych, a jednak dobrze przemyślanych gier od Alley Cat Games, sami jesteśmy ciekawi ich nowych pozycji. Mamy nadzieję, że będą tak dobre, a nawet lepsze od gier, które mieliśmy okazję wypróbować.

Link do gry na Kickstarterze


Tsuro: Phoenix Rising

Liczba graczy: 2-8

Czas rozgrywki: 20-60 minut

Mechaniki: Hand Management, Route/Network Building, Set Collection, Tile Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: sierpień 2019 roku

Koniec kampanii: 9 luty 2019 roku

Cena gry: 40 $

Koszt wysyłki: 18 $

Dawno, dawno temu mściwy Bóg ukradł z nieba gwiazdy. Aby rozświetlić noc, odważni ludzie wysłali rozjarzone lampiony prosto do nieba. Ten akt nadziei przywołał magiczne feniksy, które wzbiły się w niebo i poszybowały w kierunku latarni. Ptaki latały od latarni do latarni, a ich dotyk przemieniał je w prawdziwe gwiazdy! Feniksy stworzyły tym sposobem konstelację siedmiu nowych gwiazd przywracając balans Tsuro.
W Tsuro Phoenix Rising wcielamy się w feniksa, który przemierza plansze, aby zmienić latarnię w gwiazdy. Pierwszy gracz, który uzbiera siedem gwiazd, wygrywa.

Gra opiera się na fundamentach klasycznego Tsuro. Oznacza to, że zagrywamy kafelki, które pozwolą nam przemierzać planszę. Jednak w Tsuro phoenix Rising znajdziemy dwustronne kafle, które możemy obracać i przemieszczać się także po przekątnej. Jako feniks mamy możliwość powstania z popiołów i powrócenia na planszę raz na grę.

Śliczne figurki feniksów i wykonanie przyciąga uwagę. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że jest to gra familijna, co oczywiście niczego jej nie ujmuje. Już prawie 1800 osób wsparło jej wydanie, może kolejnym będziesz właśnie Ty?

Link do gry na Kickstarterze


Teenage Mutant Ninja Turtles Adventures City Fall

Liczba graczy: 2-8

Czas rozgrywki: 20-60 minut

Mechaniki: Hand Management, Route/Network Building, Set Collection, Tile Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku

Koniec kampanii: 9 luty 2019 roku

Cena gry: 125 $

Koszt wysyłki: 40 $

Żółwie Ninja powracają, tym razem w dwóch grach przygodowych z nowymi misjami, miniaturkami i wrogami! Kolejna gratka dla miłośników ozdabiania figurek, a tym bardziej dla fanów wojowniczych żółwi ninja.

Na czym będzie polegać gra? Na początku wybieramy postać, aby następnie pod jego zdolności budować swoją talię. Na początku każdej tury gracze przerzucają kośćmi spersonalizowanymi dla każdego z bohaterów. Kości będziemy dzielić z sąsiadami, dlatego tak istotne jest ich odpowiednie ułożenie. Działa to w obie strony, czyli nasi sąsiedzi też podzielą się z nami swoimi wynikami. Pamiętajmy, że jest to częściowo gra zespołowa, więc ważnym czynnikiem będzie komunikacja między grającymi. Po dopasowaniu wybierany jest pierwszy gracz, który może użyć kości, np. do ataku. Zgodnie ze specjalnymi zdolnościami bohatera będzie on poruszać się po mapie i zadawać ewentualne obrażenia wrogom. Gracz, który jest czarnym charakterem, dobiera z talii 5 kart. Dla każdego scenariusza (wybranych bohaterów) dostępne są inne kolory kart i używamy wyłącznie tych pasujących. Złoczyńca także może poruszać swoje figurki i atakować. Gra kończy się w momencie spełnienia warunków granego scenariusza.

Link do gry na Kickstarterze


Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba ci się Diceland, to koniecznie polub nas na Facebooku. Gwarantujemy 100% zwrotu satysfakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *