Diceland obserwuje Kickstarter #45
Nowości na Kickstarterze:
Mythic Battles: Pantheon, Neta-Tanka, Red Alert: Space Fleet Warfare, When Cutie Met Patootie.
Mythic Battles: Pantheon
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: Area Movement, Campaign / Battle Card Driven, Card Drafting, Dice Rolling, Hand Management, Player Elimination, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: luty 2019 roku
Koniec kampanii: 15 czerwca 2018 roku
Wydawnictwo Monolith powraca z kampanią Mythic Battles: Pantheon. Jak się zapewne domyślacie, wiąże się to z możliwością zakupu nowych dodatków. Tym razem do naszego zestawu dołączą: przodek Gigantów – Ymir i Dionizos. Jednak to nie wszystko. Wydawca wsłuchał się w opinie graczy i wprowadził pewne zmiany do oryginalnej rozgrywki. W związku z tym wszyscy fani tego tytułu mogą również nabyć zestaw konwertujący wersję 1.0 do 1.5. Ujednolici on cały zestaw i pozwoli w pełni cieszyć się z poprawionej rozgrywki.
W Mythic Battles: Pantheon przeniesiemy się do mitologicznej Grecji, którą niejako spotkała apokalipsa. Hera uwolniła Tytanów, na Olimpie rozpętała się wojna, w efekcie której nic nie pozostało już takie samo. Słabsi bogowie stali się jedynie fragmentami mocy, silniejsi przetrwali, aczkolwiek i oni doświadczyli skutków zgubnej walki. Stracili fragmenty swojej mocy, stali się śmiertelnymi cieniami dawnych siebie. Potrafią jednak wyczuwać odłamki dawnej siły rozrzucone po świecie. To właśnie o nie toczyć się będzie walka. Każdy z bogów stworzy własną drużynę, która będzie składać się z potworów i bohaterów zapisanych na kartach historii. Zarówno bestiom jak i herosom, z uwagi na osłabienie pana zaświatów, udało im się przebyć Styks i powrócić na powierzchnię. Ramię w ramię z wybranym bogiem staną do zmagań, których celem będzie odzyskanie dawnej potęgi i odbudowanie nowego Olimpu wedle własnego uznania.
Tematyka i pomysł na grę rozbudzają wyobraźnię. Ta jest dodatkowo podsycana pięknymi figurkami, które ożywią greckie mity na planszy. Wszyscy ci, którzy nie mieli jeszcze szansy nabyć tej pozycji, będą mieli taką możliwość. Najtańsza opcja to zakup wersji podstawowej wraz z celami osiągniętymi podczas pierwszej kampanii. Gdybyście chcieli jednak zaszaleć, to nic nie stoi na przeszkodzie aby wybrać pakiet all in.
Koszt zakupu pojedynczego dodatku to 20$. Zestaw uzupełniający do wersji 1.5 kosztuje 10$. Wersja podstawowa uszczupli wasz budżet o 119$, zaś pełen pakiet to 499$. Koszty wysyłki to dodatkowe 27-99$.
Link do gry na Kickstarterze
Neta-Tanka
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki:Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 27 czerwca 2018 roku
Plemię Frostriver mieszka wzdłuż Wielkiej Rzeki Mrozu. Członkowie społeczności żyją w zgodzie z naturą. Prawo panujące wśród plemion ustalane jest przez członków starszyzny, którzy prowadzeni są przez szanowanego starszego, zwanego Neta-Tanka. Gdy dobiega kres życia Neta-Tanki, każdy klan przedstawia reszcie wybranego przez siebie lidera, który demonstruje swą szczodrość i zdolność do prowadzenia klanu właściwą drogą.
Jak wygląda tura gracza? Klasycznie umieszczamy swojego robotnika na planszy. Każdy umieszcza kolejnego pracownika, dopiero gdy ruch ten wykonają pozostali. Następnie, w odpowiedniej kolejności, gracze uruchamiają akcje, które były przypisane do ich przedstawicieli. Planowanie ruchów jest bardzo istotne w grze, ponieważ niektóre akcje zależne są od wykonania innych.
Przykładowo, jeżeli chcemy wytworzyć skórę, akcja polowania musi poprzedzać akcję produkcji. Z kolei mięso będzie dostępne dla innych graczy, dopiero po oskórowaniu zwierzaka. Kolejny ważnym aspektem jest fakt, że wszystkie akcje na planszy są ze sobą powiązane. Co to oznacza? Wybierając konkretne działania, możemy otrzymać płynącą z nich premię (np. otrzymać dodatkowe surowce). Mamy także kilka dróg do zdobycia punktów. Otrzymujemy je za budowę namiotów dla członków plemion, wykarmianie swoich ludzi, wytwarzanie rękodzieł, wzniesienie totemu dla bóstw czy okazanie swej hojności przeciwnikom. Gracz z największą liczbą punktów zostaje ogłoszony Neta-Tanka!
Gra prezentuje się naprawdę dobrze, szczególnie w wersji deluxe. Całość zapowiada się na naprawdę interesującą pozycję w bogatym świecie gier worker-placement.
Cena gry to 44 Euro. Za wersję deluxe zapłacimy 56 Euro. Jeśli zamówimy minimum dwa egzemplarze gry pod ten sam adres nie poniesiemy kosztów wysyłki!
Link do gry na Kickstarterze
Red Alert: Space Fleet Warfare
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: –
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 26 czerwca 2018 roku
Richard Borg znany z takich serii jak Memoir 44′ czy Commands & Colors przeniesie nas do dalekiej przyszłości, w której nadal króluje wojna i walka. Autor oparł swój projekt o sprawdzone mechanizmy. Ponownie potyczki rozgrywane na mapie złożonej z hex-ów. Będzie ona podzielona na część centralną oraz dwa skrzydła. Wykorzystując karty rozkazów, będziemy mogli aktywować określoną liczbę oddziałów we wskazanej sekcji. Bitwy rozstrzygane będą nie tylko poprzez rzut kośćmi, ale również z wykorzystaniem kart, które wpłynąć mogą na ostateczny wynik starcia.
Podobnie jak w poprzednich grach, rozgrywka opierać się będzie na scenariuszach. Tym razem jednak otrzymamy większa dowolność w tworzeniu własnej armii. W pudełku znajdziemy masę figurek przedstawiających naszą gwiezdną flotę, co w połączeniu z wcześniej wspomnianą możliwością powinno bardzo korzystnie wpłynąć na regrywalność tytułu. W zależności od scenariusza gra będzie kończyć się po zdobyciu odpowiedniej liczby punktów zwycięstwa. Otrzymujemy je za wyeliminowane oddziały wroga oraz ewentualne dodatkowe osiągnięcia zależne warunków zawartych w opisie potyczki.
Koszt gry to 90 funtów. Koszty wysyłki wyniosą 10 funtów.
Link do gry na Kickstarterze
When Cutie Met Patootie
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 30-45 minut
Mechaniki: Action Point Allowance System, Area Movement, Hand Management, Pattern Building, Pick-up and Deliver, Point to Point Movement, Route/Network Building
Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku
Koniec kampanii: 30 czerwca 2018 roku
W grze “When Cutie Met Patootie” poznajemy Cutie, rezydentkę portu Kodiak oraz dziesięciu kosmicznych Gości, którzy właśnie przybyli do wybrzeży Alaski. Cutie opiekuje się swoją babcią, ponieważ jej rodzice, jako archeolodzy biorą udział w niebezpiecznej ekspedycji. Niestety rodzice Cutie nie dają znaku życia od sześciu miesięcy i wszyscy mieszkańcy miasteczka przeczuwają najgorsze. Dołącz do Cutie i towarzysz jej w podróży razem z Amelią w głąb lasu, aby odkryć prawdę o jej rodzicach.
Na początku gry, gracze otrzymują sekretne karty obywateli oraz trzy karty ścieżki. W dziesięciu rzędach ustawiamy losowo karty Gości i ustawiamy na nich ich podobizny. Następnie w każdej turze zagrywane będą naprzemiennie karty ścieżki. Można ich użyć na kilka sposobów: do rozwijania mapy, zbierania duchowych klejnotów lub przeznaczania ich na przesunięcie gości w górę tworzącej się ścieżki.
Gra kończy się w momencie dotarcia jednego z gości na koniec ścieżki. Gracze ujawniają swoje role, określające, za jakie klejnoty otrzymają punkty. Osoba, która zbierze ich najwięcej, wygrywa.
Gra ma bardzo ładną kreskówkową grafikę, która jednak nie każdemu może przypaść do gustu. Dość prosta mechanika wykorzystująca ukryte tożsamości może sprawić, że gra okaże się bardzo dobrym przerywnikiem między większymi tytułami. Na pewno warto obserwować rozwój tego projektu.
Co ciekawe podczas kampanii autorzy chcą przybliżyć i ożywić w świadomości graczy świat, w którym osadzona została rozgrywka. Wraz z osiąganiem kolejnych progów, ujawniane będą kolejne części historii.
Cena gry to 39$. Koszt przesyłki wynosi 8$.