Diceland obserwuje Kickstarter #59
Nowości na Kickstarterze:
Rise to Nobility: Beyond, Tranquility Base, Space Explorers, 10th Anniversary Edition Belfort, The Shared Dream, Mezo.
Rise to Nobility: Beyond
Liczba graczy: 1-6 graczy
Czas rozgrywki: 25-150 minut
Mechaniki: Card Drafting, Dice Rolling, Set Collection, Variable Player Powers, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2019 roku
Koniec kampanii: 23 październik 2018 roku
Cena gry: dodatek 35 $, dodatek z grą podstawową 124$
Koszt wysyłki: 10 $
„Rise to Nobility” to gra typu worker placement przeznaczona dla 1 do 6 graczy, z elementami strategii oraz unikalnymi mechanikami połączonymi z budowaniem własnych silniczków.
Już drugi raz na platformie Kickstarter będziemy mogli zakupić tę pozycję, tym razem z ulepszoną instrukcją, która będzie dołączona do zamówienia (nawet w przypadku zakupu samego dodatku). W tej kampanii nabyć możemy dodatek „Rise to Nobility: Beyond”, a dla nowych osób także wersję podstawową.
Na czym polega rozgrywka? Gracze wcielają się w rolę właścicieli ziemskich próbujących zwiększyć swoją rangę u lordów. W grze będziemy się skupiać na wzroście populacji w nowym mieście Caveborn przez budowę mieszkań dla nowoprzybyłych. Gdy osadnicy zostaną już zakwaterowani, możemy myśleć o wzroście ekonomicznym w miasteczku, przez wysyłanie osadników do gildii w celu nauki zawodu. W gildiach nauczą się oni jak wspierać Cię w zarządzaniu: jak zarabiać pieniądze, pozyskiwać surowce oraz zdobywać punkty zwycięstwa.
Oczywiście możesz zdecydować, że wybierzesz drogę polityczną, a za cel obierzesz sobie dogadanie się z członkami Rady Kamienia, by zdobywać punkty zwycięstwa. Każda rasa ma swojego reprezentanta w Radzie. Zostaniesz wynagrodzony za spełnianie żądań radnych. Pamiętaj jednak, że co dobrego dla jednego, dla drugiego jest niekorzystne. Reszta członków Rady będzie utrudniać Ci wykonanie zadania, a niewykonaniem żądań ryzykujesz swoją pozycję w społeczeństwie miasta.
Wskaźnik Twojej reputacji w mieście pozwoli Ci zarządzać odpowiednią liczbą zasobów. Ograniczona liczba kości wymusza na Tobie dokładne planowanie strategiczne. Kostki z wyższym numerem dadzą nam mniej akcji, ale za to będą one bardziej wartościowe. Te z mniejszą liczbą pozwolą nam wykonać więcej akcji, jednak pojedynczo są one warte mniej, niż te do których potrzebujemy kości z wysokim numerem.
To tak pokrótce o wersji podstawowej gry. Co natomiast wprowadzi nam dodatek?
Jest to pierwszy dodatek kompatybilny z wersją podstawową, dzięki któremu możemy poszerzyć obszar planszy, wprowadzić nowe mechaniki do gry, a także mieć możliwość punktowania w nowy sposób i kreowania silniczków przez mechanizm budowania tableau.
Zdjęcia pola gry wyglądają świetnie. Mocne, żywe kolory i bajkowe grafiki przekonują, że gra oprócz fajnych mechanizmów oferuje także pozytywne doznania estetyczne. Dobrym rozwiązaniem jest dołączenie specjalnego pudła (tylko do zamówienia dodatku z podstawką) do przechowywania zarówno wersji podstawowej, jak i dodatku w jednym miejscu.
Link do gry na Kickstarterze
Tranquility Base
Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 45-90 minut
Mechaniki: Campaign / Battle Card Driven, Hand Management, Set Collection
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 21 października 2018 roku
Cena gry: 59 $
Koszt wysyłki: nie podano
„Tranquility Base” jest nową edycją nagradzanej gry autorstwa Van Overbay. Zawiera nowe misje, historię, nowe Wild i Instant karty, a także odnowione zdjęcia NASA, które pozwolą nam w ekscytujący sposób przeżyć podróż na księżyc. „Tranquility Base” opowiada prawdziwą historię dążenia Ameryki do zdobycia księżyca przez człowieka. W grze korzystać będziemy z talii 136 kart, aby zanurzyć się w tematyce, odtwarzając kosmiczny spacer. Jednocześnie uruchamiając i wykonując misje z projektów NASA Mercury. Różnorodne karty symulują historyczne wydarzenia oraz śmiertelne niebezpieczeństwa, które miały miejsce podczas największej przygody ludzkości.
Dodatek „Sovietmoon” pozwoli nam na toczenie zaciętego pojedynku między USA a Związkiem Radzieckim. Jak zapewne się domyślacie walka toczy się o to, kto zdobędzie księżyc jako pierwszy. Gra może być rozpatrywana w kategoriach semi-cooperative, jednak nie należy zapominać, że jest to gra oparta także na rywalizacji i wyścigu do celu. Aby wykonywać misje warto znaleźć sojusznika, jednocześnie nie zapominając, że zwycięzca może być tylko jeden.
Przyznam, że tematyka jest naprawdę ciekawa, ponieważ nie opiera się ona tylko na odrealnionym kosmicznym podłożu, a przedstawia prawdziwy rys historyczny. Swoje robi też oprawa graficzna, dzięki której już teraz łatwo możemy wyobrazić sobie klimat, który będzie nam towarzyszyć w czasie rozgrywki.
Link do gry na Kickstarterze
Space Explorers
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 20-40 minut
Mechaniki: Card Drafting, Set Collection
Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku
Koniec kampanii: 25 października 2018 roku
Cena gry: 29$
Koszt wysyłki: brak informacji
Angielska wersja gry „Zdobywcy Kosmosu”, która niedawno wystartowała na zagramw.to. Mieliśmy już okazję grę przetestować, więc zapraszamy Was do naszej recenzji – link tutaj.
Życzymy powodzenia w uzyskaniu jak największej sumy pieniędzy i trzymamy kciuki zarówno za polską, jak i angielską wersję! Informację o obcojęzycznej wersji zamieszczamy dla tych, którzy wolą wydanie anglojęzyczne.
Link do gry na Kickstarterze
10th Anniversary Edition Belfort
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 120 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Card Drafting, Hand Management, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2019 roku
Koniec kampanii: 20 października 2018 roku
Cena gry: od 20$
Koszt wysyłki: cena zależy od złożonego zamówienia
Witamy w Belfort, gdzie elfy, smoki oraz krasnoludy wspólnymi siłami próbują zbudować małą wioskę w sercu tętniącego życiem miasta. „Belfort” jest to pozycja dość dobrze znana, ponieważ jej pierwsze wydanie miało miejsce w 2011 roku. Teraz doczekało się swojego wydania z okazji jubileuszu, a wraz z nim na naszą półkę trafić mają dodatki do gry podstawowej. Artysta, który stworzył grafiki w przeszłości, tym razem także włączył się do współpracy i stworzył odświeżone ilustracje. Nazwy dodatków będą powstawać stopniowo, w zależności od propozycji graczy.
Jak możemy przeczytać na stronie wydawnictwa Lacerta: „Podczas gry będziesz zarządzał grupą elfów, krasnoludów i gnomów po to, aby zbudować potężny zamek Belfort. W grze wykorzystywany jest mechanizm worker placement: posiadanych przez ciebie robotników możesz wysyłać do pracy (zbieranie surowców) lub wykonywać ich rękami akcje w różnych budynkach.
Punktacja przeprowadzana jest tylko trzy razy w ciągu gry, a punkty otrzymuje ten, kto posiada przewagę (budynków) w pięciu dzielnicach miasta. Dodatkowe punkty przyznawane są również graczom posiadającym najwięcej robotników.”
Dodatków będzie wiele, ale chcieliśmy Wam przytoczyć choć kilka przykładów:
The Queen of Belfort: Gracze będą mieli możliwość przenieść królową do różnych dzielnic Belfort. Dzięki specjalnym akcjom mogą aktywować i wykorzystywać jedną z wielu jej mocy! Ms. Parks (a Dryad) and Mr. Rex (a Lizardfolk) będą podróżować od wioski do wioski. Zależnie od tego gdzie się znajdują, zmieniają punktację w danej lokalizacji. Co sprytniejsi gracze będą z głową wykorzystywać ich umiejętność, aby zyskać jak największą liczbę punktów!
The Key to Belfort – Gildia Locksmith jest jedną z najpotężniejszych w mieście! Kiedy wspierają Ciebie, zyskujesz wpływy płynące ze współpracy z nimi, jednak gdy Gildia odwróci się od Ciebie, cała pomoc zniknie. Musisz być ostrożny!
Kampania jest gratką dla osób, które Belfort uwielbiają, ale także świetną okazją do zakupu tej pozycji przez nowych graczy. Cena jak za taką liczbę dodatków oraz jubileuszowe wydanie gry jest do zaakceptowania.
Link do gry na Kickstarterze
The Shared Dream
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Mechaniki: Action Point Allowance System, Cooperative Play, Dice Rolling, Modular Board, Storytelling
Spodziewany czas realizacji zamówienia: maj 2019 roku
Koniec kampanii: 31 października 2018 roku
Cena gry: 65 $
Koszt wysyłki: 25$
„The Shared Dream” jest kooperacyjną grą przeznaczoną dla 1 do 4 graczy osadzoną w świecie ODAM Publishing’s RPG of Dreams and Magic. Będziemy mieć możliwość wcielić się w członka grupy, który budzi się ze strasznego koszmaru, który jak się okaże, pochodzi ze świata rzeczywistego…
Za każdym razem wybieramy jeden z wielu dostępnych scenariuszy, w których różnorodność zapewnia nam inny zestaw celów, wrogich mechanik i unikalnego Nemesis. Każdy z nich zawiera także własny zestaw osobistych refleksji, mini-opowieści, które każda postać musi przejść, aby przyczynić się do zwycięstwa.
Kombinacja opowiadania opowieści zaczerpnięta z gier RPG połączona ze strategią gier planszowych zapewni nam godziny dobrej rozrywki. Na czym to będzie polegać?
Najpierw wybierzemy postać dostępną w wybranym przez nas scenariuszu. Każda z postaci ma przypisaną indywidualną opowieść i nakreślony cel, jaki ma spełnić w danej rozgrywce, aby znaleźć rozwiązanie zagadki koszmaru.
Drugim aspektem jest zarządzanie zasobami osobistymi. Mamy do wykonania tylko 3 akcje na turę, więc musimy dobrze przemyśleć plan swojego działania. Może korzystając z osobistych refleksji przyspieszymy koniec gry, a może jednak będziemy chcieli się skupić na spowolnieniu naszych wrogów dzięki specjalnym umiejętnościom? Wybór należy wyłącznie do Ciebie, ale pamiętaj, że jedynie działając wspólnie możecie pokonać wroga.
Mimo to głównym zasobem graczy jest Conviction. Jest to element gry, dzięki któremu możemy czasowo wzmocnić graczy, zdobyć dostęp do specjalnych mocy i pokonać wrogów. Niestety, za każdym razem, gdy korzystamy z tego dobrodziejstwa, wzrasta moc naszego koszmarnego wroga…
Do gry dołączony jest zestaw figurek, które pozwolą nam zatopić się w klimacie jednego ze scenariuszy, 10 unikatowych charakterów do wyboru zapewni nam regrywalność na dłużej, a modularna plansza pozwoli na zmianę rozgrywki, każdorazowo przy jej rozkładaniu.
W kampanii zamówić możemy także dodatek o nazwie Covens, który wprowadza 4 nowe charaktery, 2 zupełnie nowe scenariusze, możliwość rozgrywek solo, a także zestaw nowych mechanik, które z pewnością urozmaicą nam grę.
Link do gry na Kickstarterze
Mezo
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2019 roku
Koniec kampanii: 22 października 2018 roku
Cena gry: od 55 $
Koszt wysyłki: 15 $
„Mezo” to gra typu area control przeznaczona dla 2 do 4 graczy do powstania, której inspiracją była mitologia Majów. Gracze kontrolują potężnego boga i plemię jego wyznawców. Plemiona będą ze sobą konkurować, budować piramidy, składać ofiary, a wszystko to w imię swojego Boga. Gra oparta będzie na konflikcie między graczami, a dzięki różnorodności bogów, zapewni nam także asymetryczne strategie i liczne ścieżki prowadzące nas do zwycięstwa.
Gra toczy się w trzech, różnych wiekach, których rdzeń będzie określony przez fazę konfliktów. Na początku gry zostanie odkryty kafel, który wskaże nam region, w którym toczyć się będzie spór.
Każdy z graczy dobierać będzie trzy karty, unikalne dla ich bożków, z czego zostawi tylko jedną potrzebną do zagrania w trakcie konfliktu. Reszta kart wróci na wierzch talii doboru, przez co będziemy świadomi czego możemy się w kolejnych turach spodziewać.
Kolejno, gracze będą wykonywać jedną z dostępnych akcji, aż do momentu zagrania dwóch z trzech z nich. Po zakończonym sporze, gracze zdecydują w jaki sposób zostaną podzielone łupy.
Pamiętać należy, że przykładowo najsilniejszy gracz otrzymuje bonus za zdobyty ołtarz w tym rejonie, a gracz z większą liczbą szamanów, otrzyma natychmiastowo potężny efekt przez umieszczenie, w Kalendarzu Nieśmiertelnych, jednego ze swoich szamanów.
Bardzo podoba mi się jeden z pomysłów twórców – istnieje możliwość zamówienia gry bez plastikowych figurek, które w tym przypadku zostaną zastąpione drewnianymi lub papierowymi komponentami.