Zapowiedzi wydawnicze Galakta 2021

Kilka dni temu wydawnictwo Galakta zabrała swój głoś jeśli chodzi o plany wydawnicze. Niespodziewanie zapowiedziała całą masę świetnie zapowiadających się tytułów takich jak: Pax Pamir, Nemo’s War, czy też Wyspę Dinozaurów. Jest na co czekać!



Wyspa Dinozaurów

Lata temu naukowcy wreszcie odkryli sposób na sklonowanie dinozaurów dzięki DNA zachowanemu w skamieniałościach. Pierwsze próby nie zawsze kończyły się sukcesem, ale z czasem proces został ustabilizowany. Bardzo szybko muzealne gabloty pokryły się grubą warstwą kurzu – sprytni inwestorzy w mig pojęli, że to wielkie, tętniące życiem jurajskie parki rozrywki są przyszłością. Dziś stanowią miejsce pielgrzymek prawdziwych fanów dinozaurów z całego świata.

W grze Wyspa dinozaurów gracze wcielają się w zarządców parków dinozaurów. Powierzono wam ważne zadanie przeniesienia fantastycznych zwierząt okresów triasu, jury i kredy do epoki nowoczesności! Czeka na ciebie upragniona emerytura – jeśli tylko że uda ci się stworzyć większy i lepszy park niż twoi rywale! Nie będzie to jednak takie proste. Musisz zatrudnić odpowiedni personel, prześcignąć rywali w wyścigu po najciekawsze okazy dinozaurów i ocenić, jakie atrakcje przyciągną najwięcej gości. Wszystko to jednak na nic, jeśli nie zadbasz o odpowiednie środki bezpieczeństwa, aby utrzymać niesforne dinozaury pod kontrolą.


Andor Junior

To koopreacyjna gra przygodowa od 2-4 graczy w wieku od 7 roku życia.

To idealna pozycja dla najmłodszych, których rodzice chcą wprowadzić w świat nowoczesnych gier planszowych. W grze wcielicie się w role czarodziejki, wojownika, łuczniczki oraz krasnoluda i spróbujecie odnaleźć trzy wilczęta, które zgubiły się wewnątrz krasnoludzkiej kopalni. Jednak zanim będziecie mogli wyruszyć im na ratunek, musicie poczynić pewne przygotowania, które zapewnią krainie Andor bezpieczeństwo. Dopiero gdy wspólnie wykonacie zadania powierzone wam przez strażnika mostu, droga do kopalni krasnoludów stanie przed wami otworem. Uważajcie jednak! Pod waszą nieobecność przebiegły smok zbliża się niebezpiecznie do Zamku. Jeśli do niego dotrze, będziecie zmuszeni natychmiast przerwać poszukiwania i niestety przegracie grę. Jeśli jednak odnajdziecie wszystkie wilczęta, zanim smok dotrze do Zamku, wygracie!


Nidavellir

W Królestwie Krasnoludów od tysiącleci panował pokój. Niestety, w dzikich i mroźnych krainach Nidavelliru nic nie trwa wiecznie. Kres spokoju nadszedł, gdy zapomniane zło zbudziło się ponownie. Straszliwe dudnienie wstrząsnęło fundamentami krasnoludzkich miast, a piekielne płomienie rozdarły niebo. Gdzieś daleko, wśród mrocznych i nieznanych ostępów kontynentu przebudziło się coś złowrogiego. Nikt nie wiedział, skąd się wzięło. 

Bezlitosny smok Fafnir, Uwięziony wspólnymi siłami krasnoludów i czarodziejów wieki temu, właśnie się uwolnił, aby dokonać zemsty: grabić i palić wszystko na swej drodze. I jak przystało na każdego mądrego złodzieja, wyruszy tam, gdzie chciwość doprowadziła do największego nagromadzenia złota: do Królestwa Krasnoludów!

Jako czcigodny Elvaland, szanowany członek rady i dowódca wojenny, zostałeś wysłany przez króla, aby powołać armię zdolną przeciwstawić się temu krwiożerczemu potworowi i pokonać go. Musisz odwiedzić każdą karczmę w królestwie, nająć najzdolniejszych krasnoludów oraz zwerbować najbardziej prestiżowych bohaterów, by ZEBRAĆ jak najlepszy ODDZIAŁ i pokonać śmiertelnego wroga! Działaj z należytą sumiennością, a przede wszystkim nie szczędź wydatków, bo o ile król nagrodzi najlepszych z was, zapewne również ukarze tych, którym udało się powołać zaledwie nędzną zbieraninę straceńców!


Alone

Ktoś się ram rusza! A może raczej coś…? Z oddali dobiegają stłumione dźwięki, zupełnie jakby ktoś się tam skradał, a w mroku panującym w korytarzach trudno odróżnić plątaninę przewodów od wyciągniętej ku mnie ręce… Ktoś na pewno się tam czai… Choć może to moja własna wyobraźnia płata mi figle…

Alone to asymetryczna gra w klimatach survival horroru, której akcja rozgrywa się w mrocznych czeluściach kosmicznych baz. Jeden z graczy wciela się w niej w samotnego bohatera, mierzącego się z niebezpieczeństwami, hordami potworów i własnym strachem. Maksymalnie 3 innych graczy przejmuje rolę agentów zła, których jedynym celem jest polowanie na bohatera.

Zadanie bohatera nie będzie łatwe – korytarze stacji przez większość czasu skąpane są w mroku, co reprezentuje aktualizowana na bieżąco mapa, tylko częściowo widoczna dla prowadzącego go gracza. Gra stawia przed nim wyzwania w postaci misji do wykonania, a mając tylko ogólne pojęcie o kierunku, w którym powinien zmierzać, bohater musi eksplorować stację, często na ślepo wybierając najlepszą drogę. Gracze Zła cały czas mają pełny obraz sytuacji, dzięki czemu mają szansę spiskować przeciwko samotnemu członkowi załogi i zastawiać na niego pułapki.

Rozgrywka w Alone może mieć formę pojedynczych scenariuszy, ale głównym daniem jest tu kampania, pozwalająca się wcielać w różnych członków załogi okrętu „Męstwo” i poznawać historię upadku kosmicznej kolonii z perspektywy kilku różnych postaci. Czy bohaterowi uda się poznać jej mroczne sekrety? Czy też agentom Zła uda się raz na zawsze pogrzebać jej tajemnicę? A może mają zupełnie inny plan?


Switch & Signal

Różne są koleje losu, ale ważne, żeby trzymać się właściwych torów!

W grze wspólnie zarządzacie ruchem pociągów w centrum Europy i Ameryce Północnej, w zależności którą stronę planszy wybierzecie. Waszym zadaniem będzie przetransportować towary z różnych miast do ich punktów docelowych. W tym celu trzeba użyć specjalnych szybkich ruchów przy pomocy kości. Za pomocą kart akcji ustalicie miejsca w których będą rozmieszczone semafory i światła dzięki którym pociągi obiorą odpowiednią trasę do celu. W każdej rozgrywce pojawią się pomocnicy, którzy będą Was wspierać Was specjalnymi umiejętnościami.

Na początku każdej tury dostaniecie wytyczne odnośnie nowych lokomotyw oraz tych które będą mogły ruszyć. Im więcej zrobicie ruchów tym bardziej czujni musicie być. Kiedy ostatnie instrukcje dotyczące zasad poruszania zostaną wyjawione zostanie Wam tylko bieżąca tura, aby towary trafiły do celu. Wygracie tylko jeśli dostarczycie wszystkie towary do stacji końcowej.

Switch & Signal to gra kooperacyjna dla 2-4 graczy gotowych do zarządzania ruchem pociągów.


Wojna Szeptów

Wojenna zawierucha nigdy nie ustaje, gdy pięć potężnych imperiów walczy o dominację nad światem. Zastępy ich wojsk przemierzają niezliczone, przesiąknięte krwią pobojowiska w nieustającym marszu ku chwale. Postrzępione sztandary łopoczą na wietrze w niemym manifeście potęgi każdego z mocarstw. Zaciekłość Niedźwiedzia. Duma Lwa. Wytrzymałość Konia. Dalekowzroczność Orła. Siła Słonia. Gdy nadejdzie świt, świat zmieni się na zawsze i tylko jedno imperium będzie władać wszystkimi pozostałymi… Ale to pośród cieni kryją się prawdziwe siły… Wąż, Pająk, Kruk i Szczur. To nie konflikt wielkich mocarstw, o którego wyniku zadecyduje potęga na polach bitew. To rozstrzygana w dworskich zakamarkach wojna, w której placem boju jest zawiła sieć intryg, a orężem są kłamstwa i spryt.

Wojna Szeptów to oparta na strategicznym działaniu, ukrytych celach i zmiennej lojalności rywalizacyjna gra planszowa dla od 2 do 4 graczy. Pięć potężnych imperiów toczy wojnę o władzę nad światem, jednak gracze nie wcielą się we władcę żadnego z nich. Zamiast tego poprowadzą jedną z tajnych organizacji stawiających na zwycięzcę, manipulując tokiem działań wojennych.


Kahuna

Kahuna to gra planszowa przeznaczona dla dwóch graczy, którzy wcielają się w kahunów – szamanów władających starożytną magią Pacyfiku.

Waszym zdaniem będzie rozstrzygnięcie, który z nich jest potężniejszy. W tym celu zmierzycie się w zmaganiach o kontrolę nad dwunastoma wyspami w południowej części oceanu!

Będziecie budować mosty łączące wyspy, a ten z nich, do którego będzie należeć większość mostów na danej wyspie, przejmie nad nią kontrolę, stawiając na niej swój totem kahuna.

Czas sięgnąć po szamańskie sztuczki!


Sword & Sorcery: Nadejście mroku

Nadchodzi armia nieumarłych…

Mrok zalega w całej krainie, bramy cmentarzy stają otworem, a nieśmiertelni bohaterowie muszą zmierzyć się teraz z wrogami, którzy ignorują ból i nigdy nie sypiają… nieumarłymi, a właściwie całą ich armią. Szkielety, wampiry i wilkołaki pojawiają się wszędzie… Czy bohaterowie wypełnią swą misję i ostatecznie uwolnią dusze od czaru klejnotów dusz?

W rozszerzeniu Sword & Sorcery® — Nadejście mroku ścieżka prowadzi bohaterów ku finałowi, w którym zadecyduje się ich los.

Poznajcie zakończenie epickiej kampanii bohaterów dzięki zadaniom z tego rozszerzenia, które stanowi ostatni akt legendarnej sagi. Czekają na Was zdolności z najwyższych poziomów duszy, skarby oraz trudni wrogowie! Przygotujcie się na najbardziej wciągające i chwalebne doświadczenie w krainie Sword & Sorcery!


Anno 1800

Anno 1800, grze planszowej opartej na popularnej grze na PC firmy Ubisoft, nieustannie rozbudowujesz swój własny przemysł, aby rozwijać swoją domową wyspę.

Floty statków pozwalają na ożywiony handel i rozwój nowych wysp w Starym i Nowym Świecie. Musisz spełniać oczekiwania swojego ludu. Mieszkańcy początkowo są zadowoleni z chleba i odzieży, ale wkrótce domagają się cennych towarów luksusowych.

Musisz rozsądnie planować produkcję i łańcuch dostaw, oraz zwracać uwagę w którym kierunku Twój kraj się rozwija. Twój cel: mądrze zarządzaj rolnikami, robotnikami, rzemieślnikami, inżynierami i inwestorami. Konkurencja nigdy nie śpi i może w każdej chwili wyrwać ci nowe osiągnięcia sprzed nosa! Kto stworzy najlepiej prosperującą wyspę?


Oriflamme

Król umarł nie pozostawiając po sobie potomka. W całym królestwie najbardziej wpływowe rodziny próbują przejąć władzę poprzez spisek, przebiegłość… i przelewając krew.

Jesteś głową jednej z tych rodzin. Zagrywaj swoje karty zakryte, by przygotować swoje brudne plany. Chroń swoje interesy lub stwórz kaskadę działań. Ujawnij swoje machinacje w odpowiednim momencie. Zdobądźcie wystarczającą ilość wpływów, aby zająć tron!

Oriflamme gracze trafiają w sam środek średniowiecznego sporu o francuską koronę królewską. Król nie żyje! Niech żyje król! Jako głowy wpływowych rodzin gracze dążą do zdobycia władzy z przebiegłością i złośliwością, mocą i siłą, cnotą i niesławą. Ich cel: tron króla!


Załoga: Wyprawa w głębiny

To niezależny sequel gry Załoga, zdobywcy tytułu „Kennerspiel des Jahres 2020“ (Zaawansowana gra roku).

Pora skoczyć na głęboką wodę! Zostaliście zaproszeni do udziału w niesamowitej ekspedycji w morskie odmęty. Głęboko pod powierzchnią natrafiono na pradawne artefakty i to wy musicie wyruszyć, by odkryć ich pochodzenie. Wasi mocodawcy nie mówią wam jednak wszystkiego. Sami musicie zanurzyć się w nieznane, by móc rozwikłać tę zagadkę. Załoga: Wyprawa w głębiny to niezależna kontynuacja gry Załoga, zdobywcy tytułu Kennerspiel des Jahres 2020 (Zaawansowana gra roku). 96 kart zadań postawi graczy w obliczu kolejnych wyzwań o zróżnicowanym stopniu trudności, nadając rozgrywce nowej głębi i świeżości. Dobra komunikacja to podstawa – ale pod wodą wszystko jest trudniejsze, niż się wydaje…


Pax Pamir

Pax Pamir gracze wcielają się w dziewiętnastowiecznych przywódców afgańskich próbujących wykuć nowe państwo po upadku imperium Durrani. Historia często nazywa ten okres „Wielką Grą” ze względu na rolę, jaką odegrali Europejczycy, którzy próbowali wykorzystać Azję Środkową jako arenę dla własnej rywalizacji. W grze te imperia są postrzegane ściśle z perspektywy Afgańczyków, którzy próbowali manipulować wtrącającymi się ferengi, czyli obcokrajowcami do własnych celów.

To gra dla 1-5 graczy, którzy wcielą się w role przywódców i będą budować sojusze z trzema wielkimi stronnictwami: Rosjanami, Brytyjczykami i Afgańczykami. Aby to zrobić, będą musieli pozyskać licznych sojuszników, wysyłać szpiegów, zakładać osady na nowych terenach i poszerzać swoją władzę! Zwycięży gracz, któremu uda się zdobyć największe wpływy w zwycięskim stronnictwie.


Tuareg: Rozszerzenie

Rozszerzenie do gry Tuareg wprowadza do gry nowe karty plemienia i nowe karty brzegowe. Teraz Wasze decyzje będą jeszcze trudniejsze!

Tuareżka porusza się w kierunku przeciwnym niż złodziej i dzięki darom, które przynosi graczom, sprawia, że niektóre pola brzegowe stają się bardziej opłacalne. Jeśli Tuareg poruszy się na pole ruchomej wydmy, może zyskać sporą przewagę, ale jednocześnie straci cenną akcję z pól wewnętrznych.

Ponadto rozszerzenie wprowadza nowe żetony – wodę – które dają nowe możliwości i odświeżają rozgrywkę. Rozgrywkę wygrywa gracz, który na koniec gry ma najwięcej punktów.


Unicorn Fever

Niewielu wie, że ilekroć pojawi się tęcza, jednorożce zaczną się po niej ścigać, aby na koniec zanurkować w garncu ze złotem. Ale wszyscy, którzy to robią, wiedzą też, że jest to wielka szansa na zarobienie ogromnej ilości złota!

Unicorn Fever każdy gracz jest zamożnym hazardzistą, zdeterminowanym, by zostać uznanym za najbardziej zręcznego gracza w wyścigach jednorożców w Wielkich Mistrzostwach Jednorożców i utrzymywać ten tytuł, aż pojawi się kolejna tęcza. Podczas 4 wyścigów gracze będą próbowali obstawiać udane zakłady, aby zdobyć punkty zwycięstwa i złoto.

Aby osiągnąć swój cel, podpiszą kontrakty z pozbawionymi skrupułów obywatelami królestwa wróżek, aby wynająć ich umiejętności i zmienić losy wyścigu na swoją korzyść, zagrywać karty magii, aby od razu poprawić wynik wyścigu, i starać się nie marnować całego ciężko zarobionego złota i nie być zmuszonym poprosić elfi bank o pożyczki. Na koniec mistrzostw zwycięzcą zostanie gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa!


Tidal Blades: Heroes of the Reef

Witajcie bohaterowie! Do turnieju zgłosiło się wielu wspaniałych zawodników, ale tylko garstka zostanie wybrana do przyłączenia się do Tidal Blades, elitarnych strażników naszego królestwa wysp. Aby odnieść sukces w Turnieju i zostać wybranym na Tidal Blade, musisz rywalizować w Wyzwaniach rozgrywanych na 3 Arenach, wspiąć się na szczyt planszy mistrza i chronić krainę przed stale rosnącym zagrożeniem ze strony potworów.

Tidal Blades: Heroes of the Reef każdy gracz wciela się w młodego bohatera walczącego o tytuł Tidal Blade. Turniej trwa 5 dni i nocy. Gromadząc potrzebne zasoby i realizując wyzwania możesz maksymalnie wykorzystać możliwości swojego Bohatera i awansować w szeregach zawodników.

Strategiczna gra dla 1-4 graczy.


Vampire: The Masquerade – Heritage

Vampire: The Masquerade – Heritage wcielasz się w rolę starożytnego wampira. Kształtujesz siedemset lat wampirycznej i ludzkiej historii w pogoni za starożytnymi tajemnicami, próbując uniknąć inkwizycji i próbując ocalić to, co zostało z twojego człowieczeństwa.

To gra w mechanice legacy. W każdej rozgrywce gracze zbierają postacie ze wspólnej puli dla swoich rodów. Postacie te wpływają na różne wampirze „pola bitew” i pomagają w wypełnianiu misji opartych na historii. Na przykład, szlachetnie urodzony wojownik może wesprzeć Joannę d’Arc w zakończeniu oblężenia Orleanu, jednocześnie zmieniając równowagę wewnętrznej walki o wampirze lub przyciągając niechcianą uwagę swoich prześladowców. Oprócz zbierania postaci z ich rodu gracze mogą również korzystać z unikalnych kart intryg klanu, w którym grają – zmieniając zasady gry w sposób dopasowany do charakteru danego klanu.

To klimatyczna gra dla 2-4 osób.


The Adventures of Robin Hood

W Anglii w 1193 roku hrabstwo Nottingham cierpi z powodu niesprawiedliwych rządów księcia Jana i jego popleczników. Czy Robin Hood i jego towarzysze zdołają uciec strażnikom szeryfa i pomyślnie zakończyć swoje przygody?

The Adventures of Robin Hood gracze wcielają się w Robin Hooda i jego towarzyszy, a akcja toczy się na żywej planszy bez wyznaczonych ścieżek. Plansza zmienia się w trakcie każdej przygody, a ruch postaci jest obsługiwany za pomocą innowacyjnego mechanizmu, który wykorzystuje różne drewniane elementy. Zróżnicowane działania i sekrety są zintegrowane z poziomami gry i są ujawniane dopiero w trakcie historii. Plansza „pamięta” to, co gracze już odkryli lub znaleźli, a dzięki specjalnym elementom całą grę można szybko skłądać i rozkładać.

Gra opowiada historię Robin Hooda za pomocą wyjątkowej oprawionej w twardą oprawę książki i w zależności od decyzji graczy przebieg historii zmienia swój bieg…


Nemo’s War

Klasyczna powieść Juliusza Verne’a Dwadzieścia tysięcy mil podmorskiej żeglugi  opowiada historię kapitana Nemo i jego zdumiewającego statku Nautilusa.

Akcja rozgrywa się w 1870 roku gdy wyruszacie w rejs w tej niesamowitej łodzi podwodnej o napędzie elektrycznym, wcielając się w rolę i motywację kapitana Nemo, podróżując po morzach w misjach naukowych, eksploracyjnych, antyimperialistycznych i wojennych!

Druga edycja Nemo’s War, to połączenie świetnej historii od wydawnictwa Victory Point Games z mechaniką pasjansa od projektanta Chrisa Taylora. Jest to znacznie ulepszona edycja z pięknymi grafikami Iana O’Toole’a.

Przygotuj się na przygodę życia!


Talisman: Star Wars

Wejdź do świata Gwiezdnych Wojen! Eksploruj galaktykę poprzez zapadające w pamięć postacie, miejsca i wydarzenia z każdej epoki w ramach uznanej na całym świecie serii gier Talisman.

Moc poprowadzi poszukiwaczy przygód! Gracze mogą wybierać spośród dwunastu grywalnych postaci takich jak: Luke Skywalker, Darth Vader, Rey, Kylo Ren, hrabia Dooku i Obi-Wan Kenobi. Aby dostać się do wewnętrznych pierścieni galaktycznej planszy by spotkać się z samym Imperatorem lub zostać jego uczniem będą musieli wybrać stronę mocy. Czekać będzie aż dwanaście grywalnych postaci z unikatowymi figurkami.


The Thing: Gra planszowa oraz dodatek Norwegian Outpost

The Thing to gra, która łączy różne mechanizmy, aby stworzyć doświadczenie, które jest jak najbardziej wierne temu z oryginalnego filmu. Jest to gra z „ukrytą rolą”, w „coś” wciela się jeden gracz, a pozostali gracze to ludzie. Celem jest zarażanie innych, zapobieganie ucieczce ocalałych z bazy (co może się zdarzyć na trzy różne sposoby) lub próba ucieczki z nimi, zachowując się jak człowiek.

Oprócz tych elementów, gracze muszą również zarządzać Posterunkiem 31. Na mapie znajdują się te same pomieszczenia, które widać w filmie, a każde z tych pomieszczeń umożliwia wykonanie innej akcji. Gracze będący ludźmi muszą się wyżywić i nie wyłączać kotła i generatora, aby uniknąć przebywania w zimnie i ciemności. Stwór będzie próbował sabotować te miejsca, aby utrudnić życie ludziom … lub nie, próbując zakamuflować się wśród ludzi i zainfekować ich, gdy nadarzy się doskonała okazja.


Skarpetkowe Stwory

Kiedy nikogo nie ma w domu, dzielne i pracowite skrzaty wychodzą, aby posprzątać. Jednak skarpetkowe stwory nieustanne czają się w ciemności! Przeszukaj szafki i komody, odnajdź skarpetki i jako pierwszy zbierz trzy pary. Stwory są zawsze gotowe ukraść pojedyncze skarpetki. Dlatego uważaj na nie albo lepiej wyślij je na swoich rywali! Badaj nowe pokoje, odnajduj użyteczne przedmioty w ukrytych przegródkach pudełka i obserwuj, jak gra rozwija się z każdą kolejną partią.

Skarpetkowe stwory to gra o prostych zasadach, jednak wymagająca przemyślanych działań i sprytu, dzięki czemu pozwoli dobrze się bawić nie tylko dzieciom, ale i ich rodzicom. Ponadto do gry wprowadzona została mechanika legacy, dzięki której gra rozwija się z każdą kolejną rozgrywką! Zdobywane skarpetki posłużą graczom do wyklejenia ścieżki do jednego z tajemniczych pomieszczeń, za których zamkniętymi drzwiami znajdziecie nowe zasady i specjalne elementy gry, takie jak…. Zresztą, przekonacie się sami!


Na straganie

W grze Na straganie wcielisz się w rolnika chcącego jak najlepiej zagospodarować swoją farmę. Dzięki sprytnemu wykorzystywaniu akcji z pól możesz pozyskiwać towary na swój stragan: jajka, mleko, miód oraz wełnę. Nie zapomnij też posadzić kilku słoneczników! Ważne, aby nieustannie rozwijać swoją farmę – dzięki temu klienci z chęcią zapłacą więcej za twoje produkty!

To gra dla całej rodziny o pozornie prostych zasadach, jednak dająca olbrzymie pole do strategicznego planowania. Decyzji do podjęcia jest naprawdę wiele, a każdy wybór wpływa nie tylko na naszą farmę, ale też na plansze innych graczy. Dużą regrywalność zapewnia nie tylko zróżnicowana talia upraw, ale też dołączone do gry trzy moduły dodatkowe dla doświadczonych graczy: moduł przyspieszenia, moduł celów oraz moduł rolnika! Dodają one do gry nowe zasady, zwiększają poziom trudności i jeszcze bardziej zaostrzają rywalizację!


Władcy Nocy

Z pustki bezczasowego snu budzi was turkot kół pociągu. Zdajecie sobie sprawę, że przybyliście w nowe miejsce – miejsce, które wkrótce stanie się Waszym schronieniem lub ostatnim grobem, w którym spocznie cała Wasza rodzina. Wasza obecna sytuacja jest nie do pozazdroszczenia – musicie ukrywać się w wagonie bagażowym wewnątrz wypełnionych ziemią skrzyń. Jednak ten podły stan jednocześnie zapewnia bezpieczeństwo rodzinie – przynajmniej do czasu, gdy jej wszyscy członkowie otrząsną się z wiekowego odrętwienia. Śniliście o wiele za długo – lata, może całe dekady. Czas ponownie wziąć sprawy w swoje ręce.

Władcy nocy to gra jednoosobowa lub kooperacyjna – od jednego do pięciu graczy reprezentuje tę samą stronę, dzieląc zwycięstwo lub przegraną. Gracie jako członkowie klanu wampirów powoli odzyskującego swą dawną potęgę. Z pomocą sług będziecie walczyć z agentami Inkwizycji, wlewać strach w serca ludzi podczas polowań i kreślić piętna grozy w różnych dzielnicach miasta, a wszystko to w ramach przygotowań do rytuału Krwawego Księżyca, który ostatecznie umocni Waszą władzę w mieście i przypieczętuje jego los. Lecz strzeżcie się – im dłużej przygotowujecie rytuał, tym trudniej go ukończyć. Wasi wrogowie nieustannie Was szukają, a kiedy Was znajdą, nawet wampirza magia może ich nie powstrzymać.


The Shadow Planet

Grupa astronautów, wysłana z misją ratunkową, ląduje na opuszczonej planecie, aby poznać los dawno zaginionego statku naukowego. Mając niewiele ponad jeden dzień na zbadanie co się stało, załoga odkrywa, że sama planeta i napotkani ocalali ukrywają mroczne tajemnice, które mogą zagrozić ludzkości.

The Shadow Planet: The Board Game to gra science-fiction w klimacie kosmicznego horroru, oparta na wspaniale ilustrowanym włoskim komiksie autorstwa Blasteroid Brothers, stworzona przez Giacomo i Gianlucę Santopietro – autorów odpowiedzialnych za Listy z Whitechapel.

Tytuł idealnie łączy ideę ukrytych tożsamości z całkowicie rewolucyjnym podejściem do mechaniki budowania talii, oferując tym samym wyjątkowe wrażenia z gry i szansę na wykorzystanie zupełnie innej strategii w każdej rozgrywce.

Wylosuj swój ukryty cel i wykorzystaj jedną z sześciu różnych postaci, aby go zrealizować. Oszukuj rywali i kontroluj przebieg gry poprzez sprytne zarządzanie różnymi taliami. Poruszaj się po rozmaitych miejscach na planecie, aby zdobywać potężne karty lub używać specjalnych zdolności. Jednak pamiętaj, że przyniosą one również korzyści przeciwnikom, którzy mogą sięgnąć po dokładnie tę samą talię, którą Ty próbujesz zmodyfikować.


Machina Arcana wraz z rozszerzeniami From Beyond i To Eternity

Machina Arkana to w pełni kooperacyjna, taktyczna gra przygodowa dla 1-4 graczy.

Jako uczestnicy gry wcielacie się w badaczy wrzuconych w straszliwe czeluści, starając się przetrwać i przejść kolejne rozdziały jednej z wielu opowieści grozy. Jeśli nawet zdołacie pozostać przy życiu do końca historii, w finale każdego scenariusza będziecie musieli zmierzyć się ze specjalnym wyzwaniem. Unikatowe otoczenie, interaktywny ekwipunek, wyjątkowa mechanika walki i liczne, taktyczne wybory stanowią integralną część fabularnego doświadczenia, które gwarantuje głębokie zanurzenie w uniwersum oraz dużą regrywalność.

Jednak strzeżcie się! Jedynym celem hordy unikalnych, przerażających potworów jest zniszczenie Waszej grupy. Na dodatek straszliwe wydarzenia targają mrocznymi przestrzeniami ponurych sal, stanowiących scenerię gry, komplikując wątki i odbierając wszelką nadzieję.

Rozkoszujcie się wyjątkową oprawą graficzną i mrocznymi ilustracjami świata gry. Dajcie się porwać wciągającej fabule i dziwacznym wydarzeniom, które przeżyjecie, walcząc o przetrwanie pośród tajemniczych, magicznych głębi.


Endless Winter wraz z rozszerzeniami Ancestors, Rivers & Rafts i Cave paintings

Endless Winter: Akcja Paleoamericans toczy się w Ameryce Północnej około 10 000 pne. Gracze kierują rozwojem swoich plemion na przestrzeni kilku pokoleń – od koczowniczych łowców-zbieraczy po dobrze prosperujące społeczności plemienne. W trakcie gry plemiona migrują i zasiedlają nowe ziemie, ustanawiają tradycje kulturowe, polują na paleolityczną megafaunę i budują wieczne megalityczne struktury.

Endless Winter to gra w stylu euro, która w innowacyjny sposób łączy mechanikę worker placemnet i budowania talii. W każdej rundzie gracze wysyłają członków swojego plemienia na różne pola akcji i płacą za akcje, zagrywając karty i wydając zasoby. Karty Plemion zapewniają dodatkową siłę roboczą, a karty Kultury zapewniają różnorodne unikalne efekty. Alternatywnie, karty można zachować na koniec rundy fazy zaćmienia, w której są one jednocześnie ujawniane w celu ustalenia nowej kolejności graczy i uruchomienia różnych dodatkowych akcji.


Waste Knights: Second Edition

Dekady temu eksperymenty potężnej korporacji Cerbero doprowadziły do ruiny kontynent australijski zaludniając go zmutowanymi bestiami, ofiarami nieudanych eksperymentów biotechnologicznych oraz pozbawionymi kontroli cybernetycznymi monstrami. Dziś pośród gruzów dawnej cywilizacji żyją ludzie, dla których najważniejsze jest przetrwanie. Lecz by ludzkość powstała z kolan potrzebuje bohaterów – Rycerzy Pustkowi, gotowych zmierzyć się najniebezpieczniejszymi wyzwaniami zniszczonego świata.

Waste Knights: Second Edition to post-apokaliptyczna gra o przygodzie i przetrwaniu dla 1-4 graczy, inspirowana kultowymi filmami oraz książkami z gatunku. Największą rolę odgrywa tu interesująca historia oraz indywidualne decyzje każdego z rycerzy, a wszystko to w otoczeniu spustoszonej Australii. Gracze mają wpływ na przebieg fabuły sięgając po kolejne scenariusze i dokonując dramatycznych wyborów.

Sercem każdej rozgrywki są Przewodnik oraz Księga opowieści, które pozwalają zanurzyć się w historię i rozegrać ją w wyjątkowy sposób. Niektóre przygody wymagają ścisłej współpracy, podczas gdy w innych gracze ścierają się w brutalnym wyścigu po zwycięstwo.



Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba Ci się nasz serwis, to zachęcamy do polubienia nas na facebooku.


Leave a Reply