Diceland obserwuje Kickstarter #61
Nowości na Kickstarterze:
Tidal Blades – Heroes of the Reef, Cloudspire, Petrichor: Honeybee Expansion, Pathogenesis STD, Wild Assent, Barrage, Valhalla, Volfyirion .
Tidal Blades – Heroes of the Reef
Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 60 – 90 minut
Mechaniki: Dice Rolling, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku
Koniec kampanii: 10 listopada 2018 roku
Cena gry: od 59$
Koszt wysyłki: 17$
Witajcie Młodzi Bohaterowie! Wielu odważnych zawodników zapisało się do turnieju, ale tylko garstka wybranych będzie miała zaszczyt dołączyć do Tidal Blades, elitarnych strażników naszej wyspy. Aby zostać powołanym, musisz konkurować w zadaniach, które odbywają się na 3 arenach, wznieść się na szczyt Champion’s Board, a to wszystko, aby móc ochronić wyspę przed potworami z tajemniczego Fold.
W każdej turze odwiedzisz jedną z pięciu wysp w celu zdobycia surowców i rywalizacji w zadaniach. Każda wyspa ma przypisaną nagrodę, więc musisz ostrożnie dobierać kolejność zwiedzanych wysp, aby móc w pełni wykorzystać umiejętności twojego bohatera. Po wybraniu zadania będziesz współzawodniczyć z przeciwnikami na jednej z trzech dostępnych aren. Każde wyzwanie jest utrudnione przez rzut kostką niebezpieczeństwa. Użytkuj mądrze Shells, aby wybrać odpowiedni moment do przerzutu kości, z których wyników nie jesteś zadowolony. Poprzez wykonywanie kolejnych zadań, umiejętności Twojego bohatera ulegają poprawie. Równocześnie, w czasie rozgrywki, masz możliwość ulepszania kości, ponieważ tylko wybrane pozwolą Ci ukończyć najtrudniejsze zadania.
Nie zapomnij również o walce z potworami, które na każdym kroku będą Cię prześladować. Zademonstruj swoją siłę i determinację walcząc z nimi, aby rozwinąć swoje specjalne cechy, zaimponować sędziom turnieju i zdobyć nagrody od wdzięcznej ludności. W czasie rozgrywki będziesz powoli wspinać się na szczyt Champion Board, aby zdobyć honorowe miejsce w konkursie.
Powyżej zamieściłem duży skrót myślowy opisanych zasad przedstawionych na platformie Kickstarter. Zagłębiając się w temat, gra wydaje się naprawdę rozbudowana. Pod kątem estetycznym prezentuje się niezwykle ciekawie. Przeglądając dostępne gry na Kickstarterze i szukając dla Was tych najlepszych, nie sposób nie zawiesić na niej oka. Jeżeli ktoś lubi bajkowe klimaty, to w tej grze nie będzie miał powodów do narzekania.
Link do gry na Kickstarterze
Cloudspire
Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Cooperative Play, Dice Rolling, Modular Board, Secret Unit Deployment, Tile Placement, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2019 roku
Koniec kampanii: 9 listopada 2018 roku
Cena gry: 100$
Koszt wysyłki: brak danych
„Cloudspire” jest grą strategiczną wykorzystującą system wież obronnych oraz tryb MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). „Cloudspire” opowiada historię wojny, w której celem jest odnalezienie potężnej i rzadkiej energii „The Source”.
Zarówno tryb solo, jak i kooperacyjny rozgrywane są na podstawie scenariuszy, które wspólnie tworzą ujednoliconą historię. Co ciekawe, scenariusze pisane są z perspektywy każdej frakcji, co może nam zapewnić wgląd w powstającą opowieść z każdej możliwej strony.
Gracze kontrolują jedną z czterech unikatowych frakcji, które w czasie bitwy będą niszczyć i kraść surowce przeciwnikom. Do naszych zadań należeć będzie obrona przed wrogimi armiami, budowanie wież w celu obrony swojej bazy oraz poszukiwanie surowców i potężnych reliktów, by odwrócić bieg bitwy.
Każda frakcja ma unikalne zdolności, wyjątkowych bohaterów oraz jednostki bojowe, a także możliwość zatrudniania najemników. Wysyłając swoje jednostki na pole bitwy mamy możliwość ukrycia najlepszych jednostek pośród mniej uzdolnionych wojowników, budowania wież wokół planszy i udoskonalania ich, a naszym głównym celem jest zdobycie nowych schematów budowy wież i obejmowania kontroli nad miejscami budowy, aby wznieść nieprzeniknioną obronę i powstrzymać wroga.
Link do gry na Kickstarterze
Petrichor: Honeybee Expansion
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 20min/gracza
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Hand Management, Modular Board, Voting
Spodziewany czas realizacji zamówienia: sierpień 2019 roku
Koniec kampanii: 2 listopada 2018 roku
Cena gry: od 19$
Koszt wysyłki: od 9$
W Petrichor jesteś chmurą. Jesteś siłą pogody, wiatrem na liściach, kroplami deszczu na polach. Teraz do pomocy będziesz miał pszczółkę.
Ale może od początku. Petrichor jest wysoko interakcyjną grą dla 1 do 4 graczy. Jest to gra o kontrolowaniu obszarów, z 4 prostymi akcjami wchodzącymi w interakcję z polami w zaskakujący sposób. Gracze poruszają chmurami, z których dzięki deszczowi mogą zapewnić żniwa na wybranych przez siebie obszarach. Podczas żniw, tereny najlepiej nawodnione są najlepiej punktowane. Mamy także wpływ na to jak często i kiedy będą przeprowadzane żniwa. Gracze muszą upewnić się, że zapewniają odpowiedni balans między kontrolą pól a zarządzeniem żniwami, aby obie te czynności były aktywowane w optymalnym czasie.
W dodatku, który już został wydany „Flowers” gracze mieli możliwość zasiąść do stołu w 5-osobowym, asymetrycznym składzie, a w dodatku „Honeybee” będziemy mogli korzystać z nowych akcji, zbierania nowego surowca, jakim będzie miód oraz udziału w grze gigantycznej, latającej pszczoły. Dodatek ten przeznaczony jest dla 1 do 4 graczy, ale można go łączyć z rozszerzeniem „Flowers”, aby zasiąść do stołu w 5-osobowym składzie.
Link do gry na Kickstarterze
Pathogenesis – STD
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 30-60 minut
Mechaniki: Card Drafting, Cooperative Play, Deck / Pool Building
Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2019 roku
Koniec kampanii: 16 listopada 2018 roku
Cena gry: od 22$
Koszt wysyłki: brak informacji
„Pathogenesis STD” jest dodatkiem do gry podstawowej o tej samej nazwie, wykorzystującej mechanikę budowania talii, gdzie gracze wcielają się w bakterie atakując żywiciela, którym jest człowiek. Zakupić możemy zarówno ulepszoną wersję gry podstawowej, sam dodatek, lub cały zestaw. Osoby zainteresowane samym dodatkiem mogą także otrzymać zestaw dostosowujący podstawkę do jej ulepszonej wersji. W grze podstawowej zaktualizowano 4 karty układu immunologicznego oraz ulepszono tokeny przeciwciał, które przeprowadzają samodzielne ataki. Układ immunologiczny stał się jeszcze bardziej nieprzewidywalny i bardziej niebezpieczny niż do tej pory.
Dodatek natomiast zapewni nam cztery nowe drogi zakażenia organizmu, drogę moczowo-płciową, dla której przygotowano nowe patogeny właściwe dla tego obszaru ciała oraz karty toksyn zastąpiono kartami obrażeń dodatkowych (no cóż, nieczęsto zdarzają się zakażenia tej części ciała toksynami).
Gra wizualnie utrzymana jest w typowo medycznym wydaniu, ilustracje przypominają obrazy z mikroskopu elektronowego. Nie każdemu przypadnie ona do gustu, jednak gra ma także podłoże edukacyjne, ponieważ przygotowano specjalne zestawy dla szkół (możliwość zaangażowania w rozgrywkę nawet 16 osób równocześnie).
Grę można dopasować do własnych potrzeb – poziom jej trudności czy długość trwania rozgrywki zależeć będą od graczy. Jak podkreślają sami autorzy, gra skierowana jest zarówno do geeków, ale także nauczycieli czy entuzjastów medycyny i nauki.
Link do gry na Kickstarterze
Wild Assent
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: Campaign / Battle Card Driven, Card Drafting, Dice Rolling, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2019 roku
Koniec kampanii: 30 października 2018 roku
Cena gry: od 99 $
Koszt wysyłki: 17-25$
„Wild Assent” jest gra planszową przeznaczoną dla 1 do 4 graczy z kilkoma opcjami do wyboru: 1 na 1, trybem solo oraz trybem kooperacyjnym. Celem będzie walka z oponentami na arenie gladiatorów w trybie Silverstrem in Wild Assent’s skirmish-style Arena mode. Poluj na niebezpieczne kreatury z dziczy, walcz, aby nie tylko przetrwać, ale również, aby utrzymać ekspedycję przy życiu w campaign-based Hunt mode. Niezależnie od trybu, który wybierzesz, „Wild Assent” zaoferuje Ci taktyczną i zajmującą walkę wraz ze strategicznymi i interesującymi decyzjami do podjęcia.
W kampanii możemy od razu zaopatrzyć się w dodatek „Wild Assent’s Shadow of the Silverstrem”, w której odnajdziemy nowe typy gladiatorów w Arena mode: Najemników, Drusus i Championów, oraz walki bossów w trybie kooperacyjnym.
Z pewnością każdy z nas zachwycał się będzie wykonaniem gry. Miniaturki z ogromną ilością detali, świetnie zilustrowane karty, ogromna plansza robią kolosalne wrażenie. Jeżeli ktoś jest wielbicielem figurek, a cena nie przyprawia go o zawrót głowy, to z pewnością będzie myślał nad wsparciem projektu.
Link do gry na Kickstarterze
Barrage
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 60-120 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Route/Network Building, Variable Player Powers, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: kweicień 2019 roku
Koniec kampanii: 14 listopada 2018 roku
Cena gry: od 59 $
Koszt wysyłki: od 9 $
W latach 30. XX wieku rewolucja przemysłowa ograniczyła eksploatację zasobów opartych na paliwach kopalnych. Teraz dostępna jest tylko potężna i nieograniczona energia hydroelektryczna, której celem jest zaspokojenie potrzeb potężnych maszyn i niepowstrzymanego postępu technicznego.
„Barrage” to gra o zarządzaniu zasobami i podejmowaniu strategicznych decyzji, w której gracze rywalizują o budowę majestatycznych zapór. Będziemy zwiększać ich możliwość magazynowania wody, która potrzebna jest do wytwarzania mocy, wykorzystywanej do zasilania naszych maszyn. Każdy z graczy reprezentuje jedną z międzynarodowych firm, które zarządzają maszynami, innowacyjnymi patentami oraz zatrudniają genialnych inżynierów.
W grze zetkniemy się z dwoma, innowacyjnymi i stawiającymi wyzwania graczom, mechanizmom. Po pierwsze, musimy dobrze zaplanować nasze akcje i obsługę maszyn – żetony akcji i zasoby przechowywane są na kole konstrukcyjnym i wrócą do nas dopiero po zakończeniu pełnego jego obrotu. Im więcej konstruujesz i wykonujesz prac przy kole, tym szybciej zasoby i akcje będą się odtwarzać. Po drugie, przepływ wody jest zasobem wspólnym, i jak się domyślacie, wywołującym spore zamieszanie wśród graczy. Wody nigdy nie zabraknie, jednak tylko od nas będzie zależeć czy odzyskamy wodę wykorzystaną przez innych graczy, jak i nas samych. Służyć nam do tego będą tamy, akcje pozwalające na ich udoskonalanie oraz tunele, które będą doprowadzać wodę do naszych maszynerii.
W kampanii mamy możliwość zamówienia dodatku do gry, dzięki któremu otrzymamy dostęp do trzech nowych elementów:
- Farm wiatrowych, które pozwalają zdobywać energię do realizacji kontraktów.
- Podwykonawców, dzięki którym zaoszczędzimy cenne zasoby.
- Oddziału lokalnego, który zapewni nam łatwy dochód.
Przez pięć rund, gracze muszą spełnić indywidualne kontrakty oraz wymagania w zakresie mocy. W tym samym czasie, przez umieszczanie limitowanych inżynierów, możemy pozyskiwać ulepszenia maszynerii, aby dzięki temu zdobywać akcje specjalne pozwalające na ulepszeniu strategii rozwoju swojego przemysłu.
Link do gry na Kickstarterze
Valhalla
Liczba graczy: 1-6
Czas rozgrywki: 30-60 minut
Mechaniki: Card Drafting, Dice Rolling, Hand Management, Set Collection, Take That, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku
Koniec kampanii: 18 listopada 2018 roku
Cena gry: od 46$
Koszt wysyłki: 14$
„Valhalla” – tytuł, którego nie trzeba przedstawiać polskim graczom. Duże osiągnięcie znanego, polskiego recenzenta na platformie zagramw.to, nie pozostało bez echa w planszówkowym gronie. Tym razem Wookie stara się wydać angielską wersję na Kickstarterze. Zainteresowanie jest spore, więc teraz pozostaje tylko czekać jak dużo strech goals uda się odblokować.
W związku z powyższym tylko krótki zarys gry. Jest to bitewna gra karciano-kościana, w której będziemy dowodzić drużyną wikingów. Celem jest zdobyć zwycięstwo i chwałę, a największą nagrodą jest miejsce w wiecznej Valhalli. Każdy z graczy prowadzi swoich wojowników do walki z pomocą Jarla. W grze spotkamy się z różnorodnymi wojownikami, a dzięki kartom taktyki bitewnej będziemy mogli przesądzić o wyniku starcia. W grze występuje spora doza losowości, gdyż rzuty kośćmi to nieodłączny element tej gry.
Sam mam już swój własny egzemplarz. Dzięki temu mogę Wam polecić wsparcie tego przedsięwzięcia, mając nadzieję, że autorzy dopracują jakość wykonania gry. Tymczasem życzymy jak największego sukcesu na platformie Kickstarter!
Link do gry na Kickstarterze
Volfyirion
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 20-30 minut
Mechaniki: Card Drafting, Deck / Pool Building, Hand Management
Spodziewany czas realizacji zamówienia: maj 2019 roku
Koniec kampanii: 15 listopada 2018 roku
Cena gry: 9 euro
Koszt wysyłki: 10 euro
„Volfyirion” jest szybką, konkurencyjną grą karcianą opartą na mechanice deck-buildingu. Poprowadź swoje domostwo podczas wojny , aby zniszczyć miasta przeciwników, nie zapominając o własnej obronie. Strzeż się smoczego Volfyirion’a, okropnego stworzenia umiejącego zniszczyć ogromne połaci terenu. Postanowił on osiedlić się w pobliżu twoich osad i stworzyć w ruinach swoje legowisko. Stał się realnym i nieustępliwym zagrożeniem dla okolicznych terenów.
Czy będziesz wystarczająco silny, aby przekierować złość smoka na pole bitwy przeciwnika?
W trakcie rozgrywki będziesz mógł zagrywać karty strategii. Dzięki kombinacji kolorów możesz siać spustoszenie uwalniając unikalne kombosy z niszczącym działaniem. Użyj rodowej wiedzy, aby unicestwić smoka i kierować nim wedle swojej woli. Możesz spróbować pokonać Volfyiriona, jednak udaje się to tylko najodważniejszym dowódcom. Najlepszych żołnierzy powinieneś osadzić w obronie, a sam zająć się wznoszeniem budynków dodającym możliwości defensywy Twoim dowódcom.Niewątpliwą zaletą tej karcianej gry jest jej cena. Dodatek w postaci ładnie zilustrowanych kart i szybkiego tłumaczenia zasad zachęciło już wielu do wsparcia tej kampanii. Może i Ty się skusisz?