Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #51

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze:

Call to Adventure, Moonshiners of the Apocalypse, Unfair Expansion.

Liczba graczy: 2-4 graczy

Czas rozgrywki: 30-60 minut

Mechaniki:  Deck / Pool Building, Dice Rolling, Set Collection, Storytelling

Spodziewany czas realizacji zamówienia: listopad 2018 roku

Koniec kampanii: 13 sierpnia 2018 roku

“Call to Adventure” to gra planszowa, w której rywalizacja 2-4 graczy toczy się o stworzenie bohatera o najpotężniejszym przeznaczeniu. Zagrywaj karty, aby budować swoją postać, rzucaj runami, aby stawić czoła wyzwaniom i wybierz drogę dla swojego bohatera – bliższy jest Ci heroizm czy nikczemność?

Gra została stworzona przez Chris’a i Johnn’ego O’Neal, projektantów gry “Boss Monster”, która odniosła duży sukces w świecie planszówek. Celem twórców było stworzenie gry o podstawach fantasy i RPG-ów. Zmierzenie się z rywalem z dzieciństwa lub spotkanie z twoją prawdziwą miłością może być równie ważne jak zabicie smoka. Musisz być przygotowany na każdą ewentualność!

“Call to Adventure” to gra o wyborach. Czy zaczniesz jako chłop, czy jako szlachcic? Będziesz ćwiczyć swoją siłę, czy szukał nowych doświadczeń, aby być mądrzejszym? Czy podążysz ścieżką bohatera, czy wręcz przeciwnie? Czy Twoja historia będzie ostatecznie tragiczna, czy triumfująca? Na każdym etapie podróży bohatera będziesz musiał wybierać między natychmiastowymi nagrodami, a długoterminowym potencjałem. Czy wykorzystasz swoje szczęście, aby sprostać wyzwaniom już teraz, czy jednak poczekasz, aż Twoje zdolności będą wystarczające do pewnego zwycięstwa?

Wszystko zaczyna się od pierwszych kart, które otrzymasz w rozgrywce: twoje pochodzenie, motywacja i przeznaczenie. Każdy gracz otrzymuje po dwie karty każdego rodzaju, dające szansę na natychmiastowe rozpoczęcie tworzenia bohatera. Trzy wybrane karty stają się historią bohatera, a większość innych kart, które zdobędziesz, zostanie schowanych pod tymi początkowymi kartami opowieści.

Wyzwania wymagają od ciebie szczęścia i rzucenia run, by sprawdzić, czy ci się uda. Każde wyzwanie ma dwie „ścieżki”. Nasz wybór określa nagrodę, którą uzyskamy, jeśli odniesiemy sukces.

Brzmi ciekawie? Dodatkowo w kampanii możemy zaopatrzyć się w dodatek osadzony w świecie najlepiej sprzedającej się serii Patricka Rothfussa z serii Kingkiller Chronicles. To rozszerzenie doda nowe wyzwania, cele i unikalną mechanikę.

Cena gry to 40$. Za pakiet z dodatkiem zapłacimy 55 $. Przesyłka wyniesie 5 $.

Link do gry na Kickstarterze


Moonshiners of the Apocalypse

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 60-90 minut

Mechaniki:  Action Point Allowance System, Area Control / Area Influence, Dice Rolling, Modular Board, Tile Placement, Worker Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2019 roku

Koniec kampanii: 23 sierpnia 2018 roku

Moonshiners of the Apocalypse to moralnie wątpliwa, raczej nie kooperacyjna mieszanka budowania miasta i gry 4x dla 2-4 graczy, z odrobiną walki przy użyciu kośći. Innymi słowy, Moonshiners to jedyna gra, której musisz unikać, jeśli martwi cię czarny humor, moralnie wątpliwe wybory i picie ze swoimi wrogami, dopóki nie odpadną.

Osadzeni w alternatywnych postapokaliptycznych latach 1920, gracze rywalizują o odkrywanie i odbudowywanie opustoszałego „Shanty Town”. Znajdź i przeszukaj nowe tereny, zbieraj zasoby i wybuduj domy dla biednych ocalałych. Wszystko to, walcząc z hordami niezadowolonych tłumów, które wędrują po mieście wyłącznie po to, by zepsuć twoje cenne osiągnięcia.

Czy powiedziałem walczyć? Chciałem powiedzieć upić, aż wylądują pod stołem. Uzbrój się w skrzynię najsilniejszego alkoholu, leki na kaca i zacznij pić, ponieważ każdy niewyzwany  wróg cię dopadnie i zniszczy twoje budynki.

Eksploruj, poszerzaj, wydobywaj i eksterminuj, zbieraj surowce, buduj destylarnie, produkuj bimber i sprzedawaj go w swoim Saloon-ie, aby zmaksymalizować zyski, ponieważ gdy czas minie, tylko jeden Bohater będzie mógł zapłacić za ratunek z „Shanty Town” ” i wygra grę.

Każda runda składać się będzie z dwóch faz – dnia i nocy. W fazie dnia będziesz mógł wykorzystać dostępne punkty akcji na wykonanie jak największej ilości działań. Nasze opcje to:

  1. Eksploracja – pociągnij górną płytkę budynku i umieść ją odkrytą pod miniaturą bohatera. Ten kafel reprezentuje typ budynku, który można zbudować na heksie.
  2. Budowa – możesz zbudować budynek na dowolnym odkrytym żetonie, pod warunkiem, że żaden inny gracz nie znajduje się w tym miejscu lub budynek nie został już wcześniej zbudowany.
  3. Przeszukiwanie – akcja umożliwia znalezienie resztek i reliktów. Rzuć 5 kośćmi przeszukiwania, aby dowiedzieć się, co znalazłeś.
  4. Wyzwij – stań do pojedynku z Pijakiem. Rzuć pięcioma kośćmi picia i zobacz, który z was wypił więcej. Aby przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę, możesz użyć dodatkowych kart z trunkiem, które masz na ręce.
  5. Handel – na środku planszy i chroniony przed wędrownymi pijakami, wujek Harding jest dosłownie iw przenośni centrum Shanty Town. W jego kompleksie możesz handlować wszelkiego rodzaju towarami, w tym resztkami, zbożem, reliktami, bimbrem, złotem, alkoholem, czy kadzidełkami.

Podczas fazy nocy miejscowi pijacy są w ruchu, szukając budynków do zniszczenia. Kiedy będą już blisko, twoi ocaleni uciekną z przerażeniem.

Po 7 rundach balon dociera do Shanty Town i nadchodzi czas, aby zobaczyć, który gracz może zdobyć ostatnie miejsce i kupić bilet w jedną stronę do nowego życia. Wszystkie zasoby są zamieniane na złoto, a osoba z największą ilością złota jest uznawana za zwycięzcę.

Przyznacie, że pomysł na grę jest mocno niecodzienny! Aczkolwiek wydaje się przemyślany i dobrze zaprojektowany. Ciekawy miks mechanik z intrygującym temat może okazać się świetnym produktem. Jestem bardzo ciekawy finalnego efektu i opinii graczy.

Wersja standardowa kosztować będzie 59$, za opcję deluxe zapłacimy 69$. Koszt wysyłki to 17-19$.

Link do gry na Kickstarterze


Liczba graczy: 2-5

Czas rozgrywki: 50-125 minut

Mechaniki: Card Drafting, Hand Management, Set Collection, Take That, Variable Player Powers

Spodziewany czas realizacji zamówienia: styczeń 2019 roku

Koniec kampanii: 10 sierpnia 2018 roku

Zbuduj największy park rozrywki w mieście, bez względu na wszystko!

Unfair Expansion to dodatek, do gry karcianej, w której tworzymy własny park rozrywki. Dodaje on kolejne zestawy tematyczne, które możemy wykorzystać w swoim przedsięwzięciu. Nowe moduły to: Alien, B-movie, Dinosaur i Western.  To rozszerzenie dodaje grze jeszcze więcej regrywalności. Podstawowa wersja pozwalała na stworzenie 15 różnych kombinacji tematycznych, teraz liczba ta zwiększa się do 200!

Alien: Obcy przybyli, ale zapewniają nas, że chcą tylko służyć ludzkości. Pomóż w ich projektach badawczych, w zamian otrzymując Obcy Wpływ, nowy rodzaj waluty o wartości 2 punkty na koniec gry. Możesz go zdobyć, budując atrakcje i ulepszenia, aby obcy mogli obserwować nas w naszym naturalnym środowisku. Następnie wykorzystaj swoje nagromadzone wpływy u kosmitów, aby zbudować zaawansowaną technologię i ulepszyć swój park. Bądź ostrożny! Jeśli jakikolwiek personel zdobędzie obcy wpływ dla siebie, znika tajemniczo na końcu rundy, powracając z powrotem do talii parku!

B-Movie: Moduł pozwala na zdobywanie punktów za tworzenie panoram, również wykorzystując 6 tematów parku z podstawowej wersji gry! Przy odrobinie wysiłku możemy stworzyć spektakularne obrazy. B-movie dodaje kilka funkcji, które pomogą Ci zbudować poszczególne atrakcje w odpowiedniej kolejności. Łączenie różnych motywów w jednej atrakcji może przynieść wiele korzyści. Wszystko po to, aby filmy były niesamowite w swej okropności!

Dinosaurs: Odkryj tajemniczą dolinę wypełnioną żywymi dinozaurami, oferującą ekscytujące nowe sposoby na przyciągnięcie tłumu… dla właściciela parku gotowego podjąć ryzyko. Dodaj żywe dinozaury do swojego parku! Możesz budować ogrodzenia zelektryfikowane, aby odpowiednio je pomieścić, lub ostrożnie zarządzać ryzykiem, aby utrzymać je pod kontrolą. Jeśli w Twoim parku chodzi głównie o te jaszczury, możesz zwiększyć bezpieczeństwo gości lub zamienić park w wyspę, używając nowego rodzaju karty Showcase — zastępczego wejścia do parku.

Western: Old West oferuje szerokie otwarte przestrzenie, duże projekty, nagłe bogactwo… i rabunek. Ulepszenia w tym pakiecie tematycznym będziemy tworzyć, wykorzystując bryłki złota – odkryte, wykopane i wydane w celu doskonalenia naszego miasteczka rodem z dzikiego zachodu. Z dodatkową działką w parku, masz wreszcie miejsce na zbudowanie więcej niż 5 atrakcji. Możesz nawet zbudować dwie super atrakcje jednocześnie! Temat dzikiego zachodu nie włącza dodatkowej punktacji za panoramy, ale podczas grania z motywem B-Movie, karty dzikiego zachodu mogą stworzyć niesamowite widoki. Lokalny szeryf jest twardy i sprawiedliwy, ale nawet on nie może utrzymać bandytów całkowicie pod kontrolą.

Dodatek zawiera również karty Game Changer, które mogą modyfikować grę, zapewniając graczom nowe doznania.

Kampania skierowana jest zarówno do osób, które posiadają i lubią Unfair, jak i tych, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z tym szalonym parkiem rozrywki. Minusem dla części graczy może być na pewno ilość tekstu na kartach, jednak jakość grafik powinna wynagrodzić nam trud włożony w zrozumienie treści.

Koszt dodatku to 35$, a za komplet z grą podstawową zapłacimy 79$. Koszty wysyłki wyniosą 3-9 $.

Link do gry na Kickstarterze

 

Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba ci się Diceland, to koniecznie polub nas na Facebooku. Gwarantujemy 100% zwrotu satysfakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *