Diceland obserwuje Kickstarter #39
Nowości na Kickstarterze:
Blight Chronicles: Agent Decker, Hellboy: The Board Game, Court of the Dead: Mourners Call, Alhambra Designers’ Edition.
Jakie tytuły pojawiły się ostatnio na Kickstarterze?
Blight Chronicles: Agent Decker
Liczba graczy: 1
Czas rozgrywki: 60-120 minut
Mechaniki: Deck / Pool Building, Storytelling
Spodziewany czas realizacji zamówienia: styczeń 2019 roku
Koniec kampanii: 17 maja 2018 roku
Blight Chronicles: Agent Decker to gra przeznaczona do rozgrywek solowych, wykorzystująca mechanikę budowania talii. Podczas rozgrywki wcielimy się w tajnego agenta, szkolonego do precyzyjnego wykonywania zadań specjalnych. Krótkie wprowadzenie przedstawi nam sytuację początkową i cele naszej misji. To jak się ona potoczy, zależeć będzie od nas. Podczas działań wielokrotnie staniemy przed niełatwymi wyborami. Podjęte decyzję będą skutkować nie tylko sukcesem lub porażką, ale wpłyną także na nasze kolejne zadania. Misje podzielone zostały na etapy, które charakteryzują się innymi celami. Po ich wypełnieniu zadecydujemy, co robić dalej.
Musimy pamiętać, że jesteśmy TAJNYM agentem. Pozostanie niezauważonym będzie naszym priorytetem, a zbyt głośne posunięcia mogą okazać się zabójcze. W miarę postępu partii, napotykanych przeszkód i możliwych do zebrania narzędzi, nasza talia będzie ewoluowała. Być może ryzyko zabicia strażnika okaże się korzystne, dzięki zdobytej w ten sposób broni?
Ciekawa tematyka i skupienie się jedynie na trybie dla pojedynczego gracza na pewno przyciągnie wiele osób. Choć grafika nie trafia do końca w mój gust, to na pewno nikogo nie odstraszy. Całość gry prezentuje się bardzo solidnie. Kolejny raz nasze rodzime wydawnictwo Board&Dice wykonało kawał dobrej roboty!
Koszt wersji Print and Play to 15$, za wersję pudełkową przyjdzie zapłacić nam 29$.
Link do gry na Kickstarterze
Hellboy: The Board Game
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: Area Movement, Co-operative Play, Dice Rolling, Modular Board, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: luty 2019 roku
Koniec kampanii: 25 maja 2018 roku
Większość z nas kojarzy nazwę „Hellboy”. Zapewne część obejrzała też film o tym samym tytule. Jednak prezentowana gra czerpie z jeszcze innej formy wykorzystania tej historii, a mianowicie z komiksu. Sam nigdy nie miałem okazji po niego sięgnąć, ale grafiki wykorzystane w grze prezentują się naprawdę dobrze.
Twórcy gry przeniosą nas do świata, w którym najróżniejsze fantastyczne stwory, będą próbowały zawładnąć, czy zniszczyć nasz świat. Na szczęście naszym obrońcą jest zespół równie tajemniczych istot, które wspólnie rozwikłają każdą zagadkę i zapobiegną katastrofie. Właśnie w jedno z tych czterech bohaterów będziemy mogli się wcielić w kooperacyjnej walce o przyszłość świata.
Dostępne postaci posiadać będą unikalny zestaw specjalnych akcji oraz zasad, dzięki czemu wyraźnie odczujemy ich indywidualność. Część naszego zespołu to urodzeni detektywi, inni preferują bardziej brawurowy styl działania. Podczas rozgrywki na naszej drodze stanie wiele przeciwności, jednak zawsze doprowadzą one do epickiego finału i walki z jednym z wielkich wrogów Hellboy-a.
Sentyment do filmów nie pozwolił mi przejść obojętnie obok tego tytułu. Świat i historie w nich przedstawione pozwalają przypuszczać, że stworzona na ich podstawie gra planszowa będzie pełna przygód i emocji. Dodatkowo wszyscy fani figurek odnajdą tu wiele, znakomicie prezentujących się modeli.
Cena gry to 95 funtów. Koszt wysyłki – 12 funtów.
Link do kampanii na Kickstarterze
Court of the Dead: Mourners Call
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 90 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Hand Management, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku
Koniec kampanii: 19 maja 2018 roku
Gry, w które pomimo rywalizacji wymagają od nas współpracy, zawsze mnie intrygują. To bardzo ciekawy element mechaniki, który nieczęsto jest wykorzystywany przez projektantów. W „Court of the Dead: Mourners Call” doświadczymy właśnie takiego rozwiązania.
W grze naszym celem będzie zjednoczenie podziemi i zakończenie niebiańskiej wojny. W tym celu będziemy musieli odpowiednio wykorzystywać swoje jednostki, aby zapewnić sobie wpływy w każdym z trzech stronnictw obecnych w zaświatach: Kości, Ciała i Ducha. Osiągniemy ten cel, budując przewagi w podziemnych lokacjach oraz obecnych tam gildiach. Każdy nowy sprzymierzeniec może przechylić szalę na naszą korzyść. Podczas gry zbierać będziemy również żetony zjednoczenia, reprezentujące bliskość wykonania naszego wspólnego celu, czyli zjednoczenia zaświatów. Gdy żaden z żetonów nie pozostanie na planszy, partia dobiegnie końca. Wtedy przekonamy się także, komu udało się wykonać jego indywidualne zadanie. Zwycięstwo osiągnie ten, kto w największym stopniu przyczyni się do wykonania wspólnego celu, spełnieni osobiste ambicje i będzie najbliższy ukształtowania świata według własnego planu.
Nieco mroczny temat i lekko makabryczna szata graficzna, mocno mnie urzekły. Gra prezentuje się naprawdę doskonale. Dodatkowo w pudełku otrzymujemy dość dużo elegancko wykonanych figurek. Jest na czym zawiesić oko. Co ważniejsze za ładnym wykonaniem podąża interesująca mechanika. Gra zapowiada się obiecująco! Pozostaje nam jedynie cierpliwie czekać i liczyć, że podany termin realizacji nie ulegnie wydłużeniu.
Cena to 90$. Za przesyłkę dopłacimy 19$.
Link do gry na Kickstarterze
Alhambra Designers’ Edition
Liczba graczy: 4-6
Czas rozgrywki: 45-60 minut
Mechaniki: Card Drafting, Hand Management, Set Collection, Tile Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 25 maja 2018 roku
Najlepsi budowniczy z całej Europy i Arabii zjeżdżają, aby zaprezentować swój kunszt. Naszą rolą jest zatrudnić najlepszych z nich, będąc wcześniej przygotowanym na związane z tym koszta. Bez względu na to, czy są to kamieniarze z północy, czy ogrodnicy z południa, wszyscy oczekują odpowiedniego wynagrodzenia i nalegają na zapłatę w swojej rodzimej walucie. Dzięki ich pomocy możemy zagospodarować zieloną przestrzeń, budować pawilony, arkady i komnaty. Osoba z najpiękniejszą Alhambrą zostanie zwycięzcą.
„Alhambra” to gra niemalże kultowa. Od 2003 roku minęło już sporo czasu, jednak ona nadal cieszy się popularnością. Nic dziwnego więc, że autorzy postanowili zaproponować nam nową edycję tej znakomitej planszówki.
Jak można było się spodziewać, twórcy odświeżyli szatę graiczną. Dodatkowo mamy możliwość zakupu wersji mega box, w której powiększono rozmiar kafelków. Ciekawym gadżetem jest wieża na płytki ułatwiająca utrzymanie porządku podczas partii. Wydaje się jednak, że najciekawszymi elementami są dodatki stworzone przez licznych projektantów, uznanych już na międzynarodowej arenie. Są to m.in. Dirk Henn, Stefan Feld, czy Rüdiger Dorn. Każdy z nich wniesie do rozgrywki coś innego. W naszej Alhambrze pojawią się na przykład zwierzęta, czy służba pałacowa.
Nowe możliwości i odświeżony aspekt estetyczny dostarczą nowych doznań zarówno nowym graczom, jak i tym którzy poznali grę dość dobrze. Z myślą o tych drugich wprowadzono możliwość zakupu samych dodatków! Cały pakiet będzie jednak niemałym wydatkiem.
Cena gry podstawowej z trzema dodatkami i wieżą wynosi 39 Euro, pakiet z samymi dodatkami to koszt 60 Euro.