Top 20 najlepsze gry planszowe 2025 – ranking gier planszowych.

Top 20 najlepszych gier planszowych 2025 dla każdego. W tym zestawieniu znajdziesz swoją nową ulubioną grę w 2025 roku, który był bardzo obfity jeśli chodzi o polskie premiery gier. Jesteś gotowy?
Na naszym blogu znajdziesz zawsze najlepsze gry planszowe! Zajrzyj na naszego FB
Współpraca reklamowa z Ceneo.pl
Top 20 gier planszowych 2025
Rok 2025 przyniósł prawdziwy wysyp świetnych gier planszowych – od epickich strategii 4x, przez rodzinne tytuły pełne śmiechu, aż po klimatyczne przygodówki, które przenoszą graczy w zupełnie inne światy. Polskie wydawnictwa nie ustawały w wysiłkach, by zaskakiwać fanów zarówno oryginalnymi pomysłami, jak i dopracowanymi edycjami światowych hitów. Dlatego w tym zestawieniu nie znajdziesz klasycznego rankingu – zamiast rywalizacji o pierwsze miejsce, przedstawiamy dwadzieścia wyjątkowych gier, które łączy jedno: każda z nich potrafi dostarczyć niezapomnianych wrażeń. Niezależnie, czy grasz z dziećmi, przyjaciółmi, szukasz emocji w pojedynkę lub lubisz móżdżyć nad planszą w gronie zaawansowanych graczy – w tym zestawie każdy odkryje coś idealnego dla siebie.
Trafią się tutaj dodruki świetnych gier, nowe edycje znanych klasyków, a także zupełnie nowe gry. Zaznaczę jeszcze, że pozwoliliśmy się dorzucić kilka tytułów z 2024 roku, które albo wyszły pod koniec ubiegłego roku, albo poznaliśmy je dopiero w tym roku.
SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji (Rebel)

SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji to strategiczna gra euro, w której kierujesz agencją kosmiczną, wysyłasz sondy po Układzie Słonecznym, skanujesz gwiazdy i rozwijasz technologie, by odkrywać ślady obcych i zdobywać punkty w 5 rundach. W turze wykonujesz jedną akcję główną (start sondy, wejście na orbitę, lądowanie, skan, analiza danych, zagranie karty, opracowanie technologii) oraz dowolne dodatkowe, a aktywność graczy współtworzy postęp we wspólnym celu odkrycia cywilizacji. Każda partia losuje 2 z 5 ras obcych, które ujawniają się po spełnieniu warunków i wprowadzają własne zasady oraz punktowanie, dzięki czemu rozgrywki mają mocny element odkrywania i zmienności.
Dla kogo: Dla doświadczonych graczy strategicznych, fanów sci-fi i tematyki naukowej.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 14+, czas gry: 90-160 min
Złożoność: 4/5 (gra ekspercka wymagająca planowania)
Cyklady: Edycja Legendarna (Galakta)

Cyklady: Edycja Legendarna to odświeżona, epicka strategia, łącząca licytację o względy bogów z kontrolą terytoriów, budową metropolii i bitewną interakcją na mapie archipelagu. W każdej rundzie gracze licytują Aresa, Posejdona, Zeusa, Atenę, Herę lub Apolla, by odblokować akcje (ruchy wojsk i flot, rekrutacje, budowy, karty), korzystają z herosów i mitycznych stworów, a zwycięstwo zapewnia najszybsze zdobycie trzech metropolii różnymi drogami (zestaw budynków, filozofowie, poświęcenie herosa). Jedna z moich ulubionych gier planszowych, której stara edycja wciaż gości na mej półce.
Dla kogo: Dla fanów gier o starożytności, licytacji i taktycznej rywalizacji.
Liczba graczy: 2-6 osób, wiek: 14+, czas gry: 60-90 min
Złożoność: 3/5 (średnio zaawansowana)
Brass: Birmingham (Rebel)

Brass: Birmingham to wymagająca gra ekonomiczna, osadzona w czasach rewolucji przemysłowej, podzielona na erę kanałów i erę kolei, w której budujesz sieć połączeń oraz rozwijasz zakłady (m.in. kopalnie węgla, huty żelaza, przędzalnie, browary), by maksymalizować punkty za uruchomione fabryki i połączenia. Kluczowe są dwie akcje na turę opłacane kartami (budowa, rozwój, sprzedaż, łączenie, pożyczka, rozpoznanie), logistyka surowców oraz zarządzanie piwem do sprzedaży towarów; zwycięża najlepsza sieć i najsprawniej „odwrócone” kafle po obu erach.Najlepsza gra euro według rankingu BGG i niezaprzeczalnie jedna z najlepszych gier w mojej kolekcji.
Dla kogo: Dla zaawansowanych graczy lubiących ekonomiczne strategie i długoterminowe planowanie.
Liczba graczy: 2-4 osoby, wiek: 14+, czas gry: 60-120 min
Złożoność: 4/5 (zaawansowana strategia, nie wybacza błędów)
Wiedźmin: Stary Świat (Rebel)

Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, w której każdy wciela się w wiedźmina jednej z pięciu szkół i wędruje po Kontynencie, polując na potwory, wykonując zadania i rywalizując o Trofea jako warunek zwycięstwa. Mechanicznie łączy budowanie talii i zarządzanie ręką w taktycznych walkach z kartami (ataki, uniki, Znaki), eksplorację mapy z wydarzeniami fabularnymi oraz rozwój atrybutów i ekwipunku, tworząc klimatyczną, rywalizacyjną wyprawę „przed sagą” o Geralcie.. Dla fanów komputerowego Wiedźmina 3 jest to pozycja obowiązkowa.
Dla kogo: Dla fanów uniwersum Wiedźmina i przygodowych gier RPG na planszy.
Liczba graczy: 1-5 osób, wiek: 16+, czas gry: 90-150 min
Złożoność: 3,5/5 (proste zasady, ale duża ich liczba)
Mycelia (Ravensburger)

Mycelia to rodzinna gra deck‑buildingowa, w której każdy zaczyna z identyczną talią i stopniowo ją ulepsza, by jako pierwszy oczyścić swoją planszę z kropelek rosy, przenosząc je do Świątyni Życia. Karty przedstawiają leśnych pomocników i efekty pozwalające przesuwać, usuwać i gromadzić krople, a dwustronne plansze graczy, tryb solo i modułowe karty rozszerzeń zapewniają prosty start, rosnącą różnorodność i przyjazną, familijną regrywalność. Zwycięzca kategorii Gra Roku Rodzinna 2025.
Dla kogo: Dla rodzin i graczy doceniających nietypową tematykę oraz taktyczną głębię.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 10+, czas gry: 40-90 min
Złożoność: 2,5/5 (proste akcje, taktyczna głębia)
The Godfather: Imperium Corleone (Portal Games)

The Godfather: Imperium Corleone to dynamiczna gra area control i worker placement, osadzona w Nowym Jorku lat 50., gdzie rodziny mafijne walczą o wpływy, haracz i sojuszników przez cztery akty nawiązujące do filmu. Każda runda to wysyłanie Dona, Doradcy, Dziedzica i gangsterów do przedsiębiorstw po zyski, przejmowanie dzielnic dla premii oraz licytacje łapówkami o potężnych sojuszników, a o zwycięstwie decyduje najgrubsza walizka z „wypranymi” pieniędzmi po finale. Gra autorstwa Erica M. Langa oferuje proste zasady, wysoki poziom interakcji i klimat gangsterskich porachunków, łącząc kontrolę terytoriów, zarządzanie ręką zleceń Planszówka, która długo nie była dostępna, w końcu powraca z dodrukiem, dzięki czemu nowi gracze mogą zapoznać się z tym świetnym tytułem.
Dla kogo: Dla fanów klimatu mafijnego, średnio zaawansowanych strategii i negatywnej interakcji.
Liczba graczy: 2-5 osób, wiek: 14+, czas gry: 60-90 min
Złożoność: 2,5/5 (łatwe zasady, intuicyjna mechanika)
Slay the Spire (Portal Games)

Slay the Spire: Gra planszowa to kooperacyjny roguelike deck‑builder, w którym wspólnie wspinacie się przez trzy akty Iglicy, rozwijając talie postaci, zbierając relikty i mikstury oraz mierząc się z potworami i bossami w taktycznych, turowych starciach. Każdy gracz zaczyna od bazowej talii swojej klasy i w trakcie wyprawy dodaje karty, usuwa „zapychacze” i buduje synergie, podejmując decyzje na rozgałęziającej się mapie pełnej walk, elit, sklepów i wydarzeń, a porażka oznacza nowy start i kolejną próbę z lepszym planem. W pudełku znajduje się ponad 650 kart oraz set ilustrowanych koszulek, a adaptacja wiernie przenosi klimat cyfrowego oryginału, oferując tryb solo i pełną kampanię z rosnącymi poziomami trudności w stylu „Ascension”.
Dla kogo: Dla fanów deckbuilderów, kooperacji i wysokiej regrywalności.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 12+, czas gry: 30-150 min
Złożoność: 2,5/5 (przystępne zasady, wyzwanie strategiczne)
Anachrony Essential Edition (Portal Games)

Anachrony: Essential Edition to ciężkie euro o zarządzaniu pracownikami i podróżach w czasie dla 1–4 graczy, osadzone w postapokaliptycznej przyszłości, gdzie cztery Ścieżki rywalizują o odbudowę świata przed nadchodzącym kataklizmem. Rdzeniem rozgrywki jest dwupoziomowy worker placement: wysyłasz specjalistów na własną planszę oraz do Stolicy, gdzie akcje wymagają przygotowanych wcześniej egzoszkieletów, co wymusza planowanie całej ery z wyprzedzeniem. Unikalny system „pożyczania z przyszłości” pozwala chwilowo brać zasoby przez szczeliny czasowe, ale niewyrównane długi powodują paradoksy i anomalie karane punktowo; po Uderzeniu (asteroidzie) mapa zmienia się, odblokowując Ewakuację jako kluczowy warunek punktowania końcowego.
Essential Edition skupia się na kampanii podstawowej i modułach z core boxu, dostarczając pełne doświadczenie strategiczne bez dodatków, z długofalowym rozwojem silniczka, budową budynków, rekrutacją czterech klas pracowników i napiętym wyścigiem po ograniczone pola akcji.
Dla kogo: Dla doświadczonych fanów euro strategii i science-fiction.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 14+, czas gry: 90-120 min
Złożoność: 3,5/5 (średnio-zaawansowana, wymaga planowania)
Andromeda’s Edge: Na krawędzi galaktyki (Lucky Duck Games)

Andromeda’s Edge: Na krawędzi galaktyki to strategiczna gra sci‑fi o wysyłaniu statków i budowie „silnika”, w której 1–4 graczy rozwija asymetryczne frakcje na rubieżach Andromedy, rywalizując o zasoby, planety, księżyce i przewagi na torach Nauki, Przemysłu, Handlu, Cywilizacji i Supremacji. W turze decydujesz, czy wystrzelić statek do systemów i baz Sojuszu, by eksplorować, walczyć kośćmi z najeźdźcami i rywalami oraz kolonizować, czy też wrócić na stację, aby uruchomić moduły, generować energię, ulepszać flotę i łączyć efekty w potężne kombosy. Zwycięstwo daje nam mądre planowanie tras, rozwój stacji i punktowanie z torów oraz budowli.
Dla kogo: Dla zaawansowanych graczy lubiących kosmiczne strategie i długie partie.
Liczba graczy: 2-4 osoby, wiek: 14+, czas gry: 120-180 min
Złożoność: 4/5 (wymagająca gra dla zaawansowanych)
Voidfall (Portal Games)

Voidfall to ciężkie, kosmiczne euro 4X dla 1–4 graczy, oferujące tryb rywalizacyjny, kooperacyjny i solo oraz prawie całkowicie deterministyczne zasady bez kości, gdzie kluczowe są planowanie i sekwencjonowanie akcji. Gracze prowadzą rody imperium przez 3 cykle, zagrywając karty skupienia, by rozwijać technologie, zarządzać infrastrukturą i flotami, oczyszczać sektory ze „Spaczenia” i zdobywać wpływy, a policzalny system walki nagradza precyzyjne obliczenia zamiast szczęścia. To jedna z najtrudniejszych gier, jakie kiedykolwiek trafiły na mój stół.
Dla kogo: Dla bardzo doświadczonych graczy szukających wyzwania.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 14+, czas gry: 90-120 min
Złożoność: 5/5 (bardzo zaawansowana gra ekspercka)
Fateforge: Kroniki Kaan (Galakta)

Fateforge: Kroniki Kaan to kooperacyjna gra przygodowa z aplikacją dla 1–4 osób, łącząca filmowe, taktyczne starcia kośćmi z rozgałęziającą się kampanią, w której decyzje graczy prowadzą do wielu możliwych zakończeń. Każda misja dzieli się na Sceny Opowieści, Walki i Odpoczynku; w walkach najpierw planujesz w tajemnicy wyniki na kościach, potem łączysz je w kombosy z umiejętnościami, modyfikujesz przerzutami i realizujesz cele pod presją limitu tur. Aplikacja w pełni po polsku prowadzi narrację, steruje reakcjami wrogów i układem map, a proste zasady wprowadzane stopniowo pozwalają szybko wejść w kampanię i rozwijać bohaterów w stylu „dungeon crawlera” z naciskiem na budowanie synergii.
Dla kogo: Dla fanów RPG i przygodowych gier fabularnych.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 14+, czas gry: 60-120 min
Złożoność: 3/5 (średnia)
Piraci z Maracaibo (Rebel)

Piraci z Maracaibo to samodzielna gra euro o pirackich wyprawach, w której w 3 rundach żeglujesz po Karaibach, planując ruch statku o 1–3 pola i wykonujesz akcje na polach postoju, by zdobywać dublony, ulepszać okręt, zakładać rezydencje oraz rabować i zakopywać skarby. Runda kończy się, gdy ktoś dotrze do Maracaibo, a po trzeciej liczy się punkty za postęp eksploracji, skarby, majątek i zadania, więc kluczowe są tempo rejsu, wybór tras i taktyczne wykorzystanie pięciu typów pól (ulepszenia, rezydencje, miejsca, Zatoka, Maracaibo). Gra zachowuje klimat i część motywów znanych z Maracaibo, ale jest przystępniejsza, oferuje moduły do modyfikowania trudności oraz tryb solo „Czerwonobrody” dla elastycznej regrywalności.
Dla kogo: Dla fanów tematyki piratów i średnio zaawansowanych strategii.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 12+, czas gry: 60-120 min
Złożoność: 3/5 (średnio zaawansowana)
Survive the Island (Rebel)

Survive the Island to rodzinna gra przygodowo-rywalizacyjnat, w której prowadzisz drużynę 10 poszukiwaczy skarbów uciekających z tonącej wyspy na pobliskie lądy, ratując jak najcenniejsze pionki o ukrytych wartościach punktowych. Tura składa się z fazy akcji (ruch ludzi i tratw oraz zagrywanie zdolności z płytek), fazy zatapiania (usuwanie kafelka wyspy i jego efekt) oraz fazy stworów (ruch węży morskich, rekinów i kaijū według kości), a partia kończy się po ocaleniu wszystkich ocalałych lub ujawnieniu trzeciego wulkanu. Dzięki losowemu układowi kafelków, rozmieszczaniu pionków przez graczy i chaotycznym ruchom potworów rozgrywka jest dynamiczna i pełna negatywnej interakcji, a zwycięża osoba, która uratuje najwyższą sumę punktów swoich poszukiwaczy.
Dla kogo: Dla rodzin i grup szukających lekkiej, wesołej rozrywki.
Liczba graczy: 2-5 osób, wiek: 8+, czas gry: 30-45 min
Złożoność: 1,5/5 (prosta, imprezowa)
Toriki: Wyspa Rozbitków (Lucky Duck Games)

Toriki: Wyspa rozbitków to kooperacyjna gra przygodowa, łącząca planszówkę z aplikacją, w której młodzi odkrywcy eksplorują bezludną wyspę, zbierają zasoby i tworzą narzędzia, by odkryć tajemnice wyspy i znaleźć drogę ucieczki. Tury odpowiadają porom dnia, a gracze poruszają się po modułowej mapie, realizują misje, odkrywają gatunki do Atlasu Przyrody, wytwarzają przedmioty w obozie i korzystają z podpowiedzi w aplikacji; rozgrywka jest przyjazna rodzinnie, bez eliminacji graczy i z dużą swobodą eksploracji. W pudełku znajdują się m.in. 4 moduły mapy, 33 karty przedmiotów, 18 kart misji, płytka z 19 żetonami specjalnymi, Atlas Przyrody, plansza obozu i żetony pożywienia oraz monet, co wpływa na liczne scenariusze i regrywalność.
Dla kogo: Dla dzieci i rodzin z młodszymi dziećmi.
Liczba graczy: 2-4 osoby, wiek: 8+, czas gry: 30-45 min
Złożoność: 1/5 (bardzo prosta, dla dzieci)
Zajrzyjcie do naszej recenzji gry tutaj
Gwint: Legendarna Gra Karciana (Rebel)

Gwint: Legendarna Gra Karciana to fizyczna, taktyczna karcianka ze świata Wiedźmina dla 2 graczy (z wariantami solo i wieloosobowym), w której dowodzisz jedną z 5 frakcji — Królestwami Północy, Scoia’tael, Potworami, Skellige lub Nilfgaardem — zagrywając po jednej karcie na turę, by wygrać 2 z 3 rund przewagą siły na polu bitwy. Każda frakcja ma własną zdolność pasywną i styl gry, talie buduje się w oparciu o jednostki i karty specjalne rozmieszczane w trzech rzędach (bliskie starcie, dystans, oblężenie), a kluczem jest zarządzanie ręką, blef passem oraz tempem, bo 10 startowych kart musi wystarczyć na całą partię ok. 20 minut. W pudełku znajduje się ponad 400 kart i akcesoria turniejowe, a zasady odtwarzają kultowe efekty znane z Wiedźmina 3, oferując jednocześnie tryb dla początkujących i wskazówki do frakcji, dzięki czemu gra jest przystępna, ale daje duże pole do głębokiej strategii.
Dla kogo: Dla fanów Wiedźmina i taktycznych karcianek.
Liczba graczy: 2 osoby, wiek: 12+, czas gry: 30-45 min
Złożoność: 2,5/5 (średnia)
Stationfall: Chaos na orbicie (Galakta)

Stationfall to złożona gra o ukrytych tożsamościach dla 1–9 osób, w której różnorodne postacie na tonącej w chaosie stacji kosmicznej próbują zrealizować własne sekrety zanim stacja spłonie w atmosferze po 60–150 minutach rozgrywki. Każdy gracz kontroluje tajną postać z unikalnymi zdolnościami i celami, blefuje, dedukuje, manipuluje wydarzeniami i innymi bohaterami, korzystając z otwartego zestawu akcji i interakcji (ogłuszanie, wyrzucanie w próżnię, gaszenie pożarów, druk broni), a napięcie rośnie wraz z upływem czasu do nieuchronnego „stationfall”. Wyróżnienie w kategorii Gra Roku Ekspercka 2025.
Dla kogo: Dla doświadczonych graczy lubiących negocjacje i tajne cele.
Liczba graczy: 1-9 osób, wiek: 14+, czas gry: 90-150 min
Złożoność: 4/5 (zaawansowana)
Wiatrakowo (Gramatury)

Wiatrakowo to średniozaawansowana gra ekonomiczna, w której budujesz wiatraki i sadzisz tulipany, tworząc coraz sprawniejsze „silniczki” z akcji wybieranych przez obrót kół wiatraka.
Akcje w turze wyznacza prędkość wody regulowana tamą: im wyższy poziom, tym szybciej obracają się koła akcji, co wpływa zarówno na dostępne działania (np. sadzenie, handel morski, ulepszenia), jak i tempo końca gry przez tor kalendarza. Rozgrywka łączy przystępne zasady z budowaniem kombosów dzięki ulepszeniom wiatraka i premiom za sprytne rozmieszczenie tulipanów oraz stawianie wiatraków, oferując płynne wejście z gier rodzinnych w lekko „euro” klimat.
Dla kogo: Dla fanów ekonomicznych euro gier.
Liczba graczy: 1-4 osoby, wiek: 10+, czas gry: 60-90 min
Złożoność: 3/5 (średnio zaawansowana)
Pełna recenzja na naszej stronie już wkrótce
Biały Zamek Duel (Portal Games)

Biały Zamek: Duel to samodzielna, dwuosobowa gra strategiczna w świecie Białego Zamku, w której dwa klany rywalizują o wpływy na Dworze Białej Czapli. Mechanicznie stawia na precyzyjne planowanie przez 12 rund: wykorzystujesz żetony latarni do pozyskiwania zasobów i uruchamiania akcji, kupujesz oraz ulepszasz karty wpływów, rozmieszczasz pieczęcie klanu w ogrodach i na poligonach, przesuwasz dworzan między kręgami wpływów i handlujesz z Portugalczykami, by zbierać ikony (flagi, katany, kabuto, origami) punktujące na koniec. Tytuł zachowuje klimat i „kombosy” oryginału, ale nie używa kości ani mostków, oferując kompaktowe, eleganckie euro z intuicyjną ikonografią
Dla kogo: Dla par lubiących interakcyjne euro 1v1, fanów Białego Zamku szukających szybkiej, ale głębokiej wersji na dwie osoby, a także dla graczy ceniących krótkie, taktyczne pojedynki z dużą regrywalnością.
Liczba graczy: 2 osoby; wiek: 12+; czas gry: ok. 30 minut.
Złożoność: 3/5 — zasady przystępne, lecz decyzje gęste, a timing akcji i zarządzanie latarniami oraz pieczęciami wymagają planowania i czytania intencji przeciwnika.
Tajniacy – edycja 2025 (Rebel)

Tajniacy: nowa edycja to odświeżone wydanie imprezowej gry słownej Vlaady Chvátila dla dwóch drużyn, w której Szefowie Wywiadu naprowadzają swoich graczy jednowyrazowymi wskazówkami na właściwe kryptonimy w siatce 5×5, unikając słów rywali, neutralnych oraz zabójcy. Nowa edycja zachowuje zasady oryginału, oferując całkowicie przeprojektowaną szatę graficzną kart, agentów i pudełka dla czytelniejszego, nowocześniejszego wyglądu. Rozgrywka łączy współpracę wewnątrz drużyny z rywalizacją między zespołami: Szef podaje jedno słowo i liczbę skojarzeń, drużyna dyskutuje i wskazuje karty, a partia kończy się po odkryciu wszystkich swoich agentów lub natychmiastową porażką po trafieniu zabójcy.
Dla kogo: Dla każdego – idealna gra imprezowa i rodzinna.
Liczba graczy: 2-8+ osób, wiek: 10+, czas gry: 15-30 min
Złożoność: 1/5 (bardzo prosta)
Pojedynek o Śródziemie (Rebel)

Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie to dwuosobowa gra strategiczna oparta na mechanikach 7 Cudów Świata: Pojedynek, w której jeden gracz prowadzi Drużynę Pierścienia, a drugi siły Saurona, dążąc do zwycięstwa jedną z trzech dróg: ukończeniem Wyprawy Pierścienia, zebraniem wsparcia sześciu ras albo dominacją we wszystkich regionach mapy. Rozgrywka trwa około 30 minut, toczy się przez trzy ery z naprzemiennym wybieraniem kart z układu na stole, gdzie różne kolory kart zapewniają zasoby, ruch na torze Pierścienia/Nazgûli, rozstawianie wojsk i pozyskiwanie sojuszy, a jeśli nikt nie spełni warunku natychmiastowego zwycięstwa, wygrywa gracz obecny w większej liczbie regionów.
Dla kogo: Dla par i fanów gier 1v1 w uniwersum Władcy Pierścieni.
Liczba graczy: 2 osoby, wiek: 12+, czas gry: 30-45 min
Złożoność: 2,5/5 (średnia dla gry dwuosobowej)
Lista rezerwowych
Świetlni Detektywi (Nasza Ksiegarnia)
Kooperacyjna gra dla dzieci i rodzin, w której gracze poszukują na planszy określonych postaci lub przedmiotów. Gra wykorzystuje specjalne latarki i folie zaciemniające, które odsłaniają szczegóły ukryte na kartach. Warianty różnią się poziomem trudności, a rozgrywka jest szybka i angażująca.
Dla kogo: Dla dzieci od 6 lat oraz rodzin chcących spędzić przyjemnie czas, idealna dla początkujących i młodszych graczy.
Liczba graczy: 1-5 osób
Złożoność: 1/5 (bardzo prosta)
Czas gry: ok. 15 minut
Miasta Marzeń (Nasza Księgarnia)
Gra kafelkowa z mechaniką worker placement. Zadaniem graczy jest budowanie dzielnic w swoim mieście, dobieranie kart celów i zarządzanie zasobami, by zdobyć jak najwięcej punktów. Dynamiczna rozgrywka, lekka i bardzo przyjemna, z prostymi zasadami i dużą regrywalnością.
Dla kogo: Dla rodzin i graczy szukających szybkich, ale angażujących gier strategicznych; odpowiednia już od około 10 lat.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Złożoność: 2/5 (lekko zaawansowana)
Czas gry: ok. 30-40 minut
Potwory w Tokio Duel (Portal Games)
Szybka dwuosobowa gra karciana, gdzie gracze wcielają się w potwory walczące o dominację w Tokio. Używa mechanik wyboru kart, walki i zarządzania energią. Duży nacisk na taktykę i ryzyko w krótkich, dynamicznych rundach.
Dla kogo: Dla par i osób szukających szybkich, emocjonujących pojedynków.
Liczba graczy: 2 osoby
Złożoność: 2,5/5 (średnio zaawansowana karciana)
Czas gry: ok. 15-30 minut
Kelp: Macki kontra Szczęki (Galakta)
Gra strategiczna osadzona w oceanie, gdzie dwie frakcje rywalizują o kontrolę nad obszarami. Gra wykorzystuje mechanikę kontroli terytorium i taktycznych decyzji. Łatwa do nauczenia, przyjemna rozgrywka z morskim tematem.
Dla kogo: Dla rodzin i graczy lubiących lekkie strategie z motywem przyrodniczym.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Złożoność: 2/5 (lekka strategia)
Czas gry: ok. 30-45 minut
Bomb Busters (Nasza Księgarnia)
Bomb Busters to kooperacyjna gra dedukcyjna o rozbrajaniu bomb, w której zespół saperów wskazuje i „przecina” pasujące przewody na stojakach współgraczy, unikając żółtych pułapek i czerwonych kabli prowadzących do natychmiastowego wybuchu.
Gracze widzą tylko własne kafelki ułożone rosnąco i na zmianę zgadują wartości przewodów u innych; trafione pary są usuwane, a pomyłki przyspieszają detonator, co tworzy proste zasady, ale napiętą, logiczną rozgrywkę z ograniczoną komunikacją.
Dla kogo: Dla rodzin, dzieci i graczy imprezowych, od 8 lat.
Liczba graczy: 2-6 osób
Złożoność: 1/5 (bardzo prosta)
Czas gry: ok. 15 minut
7 Cudów Świata: Gra kościana (Rebel)
Nowa wersja klasycznej strategii wykorzystująca kości zamiast kart. Szybsza rozgrywka z zachowaniem ducha oryginału. Budowa cudów starożytnego świata.
Dla kogo: Dla fanów szybkich gier strategicznych i kości.
Liczba graczy: 2-4 osoby, wiek: 10+, czas gry: 30-45 min
Złożoność: 2/5 (prosta, familijna)
Zapraszamy również tutaj:
Jesienna toplista najlepszych gier planszowych 2025
Top Gier Planszowych dla Dwóch Graczy
