Recenzja #706 Chodź na słówko
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/Recenzja-706.jpg)
Szukacie szybkiej gry słownej z prostymi zasadami, która sprawdzi się w każdym gronie? Chodź na słówko to niewielka gra, w której weźmiecie udział w prawdziwej bitwie na słowa! Zatemperujcie ołówki i stańcie do walki!
Informacje o grze Chodź na słówko
Wydawnictwo gry Chodź na słówko: Tactic
Liczba graczy: 2+
Czas gry: 10 minut
Wiek: 8+
Gra została przekazana mi bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Tactic. Wydawnictwo Tactic nie miało wpływu na kształt mojej opinii/niniejszej recenzji.
Współpraca reklamowa z Ceneo.pl
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/chodz-na-slowko-4-1024x685.jpg)
Przegląd elementów
Chodź na słówko to mała gra, zajmująca zgrabne, kwadratowe pudełko. Posiada dość minimalistyczną grafikę, ale wykonanie stoi na wysokim poziomie. W opakowaniu znajdziemy 7 eleganckich kostek z literami (również z tymi występującymi w polskim alfabecie), kostkę odgrywającą rolę jokera, bloczek arkuszy do wpisywania haseł, klepsydrę. Miłym dodatkiem są również małe ołóweczki, dzięki nim możemy zacząć rozgrywkę natychmiast po odfoliowaniu gry!
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/chodz-na-slowko-8-1024x685.jpg)
Co ciekawe, nie znajdziemy tutaj typowej, papierowej instrukcji. Zasady gry umieszczono wewnątrz wieczka, dzięki czemu możemy mieć pewność, że ich nie zgubimy.
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/chodz-na-slowko-2-1024x685.jpg)
Zarys Rozgrywki
Jak zagrać w Chodź na słówko? Zasady rozgrywki są bardzo proste i polegają na wymyślaniu haseł z wyrzuconych na kościach liter. W każdej z czterech rund mamy szansę wpisać do naszego arkusza 3 hasła. Muszą mieć one określoną długość… Każdą kostkę możemy wykorzystać raz w danym haśle, ale mamy również do dyspozycji jokera, którego jak łatwo się domyślić można traktować jako dowolną literę. Co się stanie, jeśli wymyślimy więcej niż 3 hasła? Za dodatkowe wyrazy dostaniemy 0 punktów, nie warto więc być nadgorliwym… No dobrze, ale dlaczego bitwa na słowa? Ano, jeśli nasze hasło powtórzy się z tymi, które wymyślili inni gracze (w tej lub w poprzednich rundach) również będziemy musieli zapisać za nie 0 punktów. Ups…
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/chodz-na-slowko-7-1024x685.jpg)
Recenzja
Lubię gry słowne, a Chodź na słówko jest całkiem ciekawą propozycją w swojej kategorii. Przede wszystkim ma bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w minutę. Jest również szybką grą, która sprawdzi się jeśli mamy zbyt wiele czasu. Odmierzająca czas klepsydra wywołuje spore emocje, gdyż wymyślenie odpowiednich haseł pod presją czasu nie jest wcale taką proste. W naszych rozgrywkach cierpieliśmy raczej na niedobór haseł, niż ich nadmiar, więc często w naszych arkuszach pojawiały się puste miejsca…
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/chodz-na-slowko-1-1024x685.jpg)
Regrywalność jest tutaj ogromna i nigdy nie wiemy, jakie litery tym razem wypadną na kostkach… Trzeba się maksymalnie skupić i wysilić szare komórki, aby wymyślić coś sensownego… Co więcej, wraz z kolejnymi rundami mamy coraz mniej wolnych miejsc do wpisywania, więc co z tego, że wymyślimy świetne 4-literowe hasło, skoro nie mamy już na nie wolnych miejsc? Gra zapewnia sporo emocji, zarówno ze względu upływający czas, jak i na myśl, że hasła mogą się powtórzyć.
![](https://dicelandblog.pl/wp-content/uploads/2023/05/chodz-na-slowko-3-1024x685.jpg)
W grę można zagrać również z dziećmi, ale moja 9-latka nie chciała grać pod presją czasu i po prostu nie używałyśmy klepsydry. Nawet wtedy nie zawsze udawało nam się wymyślić po 3 hasła na rundę… Gra jednak jej się spodobała i mamy w planach częstsze treningi w wymyślaniu słów.
Podsumowanie
Chodź na słówko to niewielka gra słowna, która potrafi zapewnić sporo emocji. Może stanowić szybki filler, bądź ciekawą propozycję na familijne spotkanie.
Mocne Strony:
- staranne wykonanie,
- proste zasady,
- krótki czas rozgrywki,
- wymyślanie haseł może stanowić niezłe wyzwanie,
- niewielkie rozmiary opakowania, dzięki czemu grę można wszędzie zabrać.
Słabe Strony:
- niektórym może się nie spodobać presja czasu