Diceland obserwuje Kickstarter #60
Nowości na Kickstarterze:
Ancient Terrible Things: AwakeTen, BunneeBank, Dwar7s Fall Collector’s Edition, Town Builder: Coevorden, Wardens: a Cosmicist Oddysey, Hard City.
Ancient Terrible Things: AwakeTen
Liczba graczy: 2-4 graczy
Czas rozgrywki: 60 minut
Mechaniki: Dice Rolling, Hand Management, Press Your Luck, Set Collection, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: luty 2019 roku
Koniec kampanii: 23 październik 2018 roku
Cena gry: 69 $
Koszt wysyłki: brak informacji
W 2008 roku pewien podróżnik przedzierał się przez dżungle i starożytne ruiny południowo-wschodniej Azji. W ten sposób narodził się pomysł na stworzenie przerażającej gry planszowej. Aby celebrować 10tą rocznicę powstania pomysłu, wydawnictwo zdecydowało się na dodruk gry podstawowej oraz rzadkiego dodatku, dla fanów jak i nowych wspierających. Przez okres trwania kampanii, na każdym etapie zamawiania będą ograniczone ilości egzemplarzy, więc jeżeli chcemy się załapać na dobrą ofertę to warto się śpieszyć!
Gracze podróżują statkiem po rzece, w dżungli, w poszukiwaniu przygód Ancient Secrets. Po drodze zmierzą się z pułapkami, złoczyńcami, horrorami i artefaktami.
Gra polega na rzucaniu kostkami, aby uzyskać różnorakie kombinacje, które są używane do pokonania kart Spotkań, za które otrzymamy punkty na końcu gry i / lub zdobędziemy żetony czterech zasobów obecnych w grze: Skupienie, Odwaga, Skarby i Jedzenie. Dodatek wprowadza natomiast przyjazne lokacje występujące w czasie podróży, tryb solo, możliwość gry w 5-ciu graczy oraz nowe mechaniki.
Link do gry na Kickstarterze
BunneeBank
Liczba graczy: 2-4 graczy
Czas rozgrywki: 45 minut
Mechaniki: brak informacji
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku
Koniec kampanii: 12 listopada 2018 roku
Cena gry: od 39 $
Koszt wysyłki: 10 $
Jest to gra dla skierowana głównie do dzieci, osadzona w świecie fantasy, której celem jest nauka najmłodszych wzlotów i upadków związanych z zarządzaniem pieniędzmi. Wszystko to odbywa się przez eksplorację bogatej i pełnej energii planety Heeleet, w której śmiech i magia to jedno i to samo. Ścieżka do sukcesu wybrukowana jest zyskami i stratami, inwestycjami i pożyczkami, nagrodami, przygodami i …. królikami!
Wygrywa ten gracz, który zdobęcie 10,000 BunneeCoins i nie będzie miał na swoim koncie pożyczek lub zaległych spłat.
Gra jest przepięknie wykonana, dzięki temu myślę, że przyciągnie uwagę sporej rzeszy graczy. Dodatkowo w grze będą specjalne świąteczne karty, a przesyłki oczekiwać możemy już w grudniu tego roku!
Ze względu na urzekający, baśniowy klimat, planszę od której nie można oderwać wzroku i bardzo ważną tematykę, chcieliśmy przybliżyć Wam tę propozycję. Bo cóż jest lepszego niż nauka dzieciaków przez zabawę, zwłaszcza w tak trudnym temacie jak finansowość?
Link do gry na Kickstarterze
Dwar7s Fall Collector’s Edition
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 20-60 minut
Mechaniki: Hand Management, Set Collection, Take That, Tile Placement, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku
Koniec kampanii: 30 października 2018 roku
Cena gry: od 50$
Koszt wysyłki: 13-22$
Aby przetrwać długą i straszną zimę, krasnoludy muszą rozpocząć wytężone przygotowania. Czas zebrać klejnoty, zbudować zamki i zaopatrzyć się w wystarczającą ilość żywności do wykarmienia całej społeczności.
Pamiętaj! Smoki ognia śpią. Giganci zimy czyhają.
Jesień to bardzo cenny okres, więc planuj mądrze swe działania.
Każdy gracz zaczyna z 9 identycznymi kartami i 7 krasnoludkami. W swojej akcji masz do wykorzystania kombinację 3 ruchów: umieścić kafelek na planszy, umieścić krasnoludka lub przesunąć krasnoludka. Staraj się wybudować królestwo ze swoich kafelków, aby zdobywać punkty zwycięstwa. Pamiętaj, że kafelki możesz także układać na wierzchu kafelków przeciwników, aby spowodować niezły bałagan w ich budowlach.
Możesz wysłać krasnoludów do kopalni, aby wydobywali klejnoty. Owe skarby możesz wykorzystać w tawernie do zakupu niezbędnych rzeczy do swojego królestwa. W grze występuje także szczypta negatywnej interakcji, ponieważ możemy przeszkadzać współgraczom w pokonaniu potworów. Na koniec gry punktujemy za ukończone cele, klejnoty, których nie wykorzystaliśmy, pokonane potwory oraz wielkość swojego królestwa. Zasady naprawdę wyglądają banalnie, ale równocześnie zachęcająco na tyle, aby grę wypróbować.
Na kartach nie znajdziecie żadnego tekstu. W pudełku będzie angielska instrukcja, jednak pod specjalnym linkiem znajdziecie instrukcje przetłumaczone m.in. na portugalski, francuski, niemiecki. Niestety nie wiadomo czy będzie polskie tłumaczenie, chociaż pod określeniem: „more” możemy mieć nadzieję, że nasz ojczysty język także będzie obecny. W kampanii mamy możliwość zakupu podstawki wraz ze wszystkimi dodatkami, w specjalnym kolekcjonerskim pudełku. W serii gier dostępne jest już Dwar7s winter, a twórcy zapowiadają także wydanie wersji summer i spring. Za kilka lat mamy się także doczekać wydania Dwar7sworld. Może warto pozycją zainteresować się już teraz?
Link do gry na Kickstarterze
Town Builder: Coevorden
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 30-60 minut
Mechaniki: Card Drafting
Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2019 roku
Koniec kampanii: 2 listopada 2018 roku
Cena gry: od 20$
Koszt wysyłki: od 10 $
Pozycja „Town Builder: Coevorden” jest oparta na holenderskim mieście Coevorden z 1600 roku. Najbardziej charakterystyczną cechą tego miasta są podwójne umocnienia wokół niego. W grze bierzemy udział w zawodach na wybudowanie najpiękniejszej dzielnicy. Czy Twoje zdolności będą wystarczające, aby zostać docenionym przez sędziów?
W swojej turze masz do wykonania dwie akcje z podanych: zbudować fundamenty, zdobywać surowce lub gromadzić złoto. Karty mają specjalne zdolności, które pozwolą Ci wyjść poza te trzy, podstawowe akcje.
Aby wybudować fundament, trzeba dobrać jedną z wyłożonych kart.
Kolejną kartę dobieramy jako nasz surowiec, który pozwoli nam (po zebraniu odpowiedniej ilości) uaktywnić wznoszony budynek.
Kartę, którą chcemy wykorzystać jako złoto, wkładamy do swoich zasobów, z możliwością użycia jej w późniejszym czasie. Oczywiście, jak się zapewne domyślacie, mamy możliwość dobrania kart, które będą idealnie współgrały z tworzoną przez nas talią.
Zasady brzmią banalnie. Na tyle łatwo, że zastanawia mnie czy odnajdziemy w grze mechanizm, który zachęci nas do dłuższego zostania przy stole. Autorzy przewidują, że czas gry przypadający na jednego gracza to 15 minut. Łatwo wywnioskować, że „Town Builder: Coevorden” to raczej fillerek między cięższymi tytułami.
Link do gry na Kickstarterze
Wardens: a Cosmicist Oddysey
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60-120 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Area Control / Area Influence, Cooperative Play, Partnerships, Rock-Paper-Scissors, Role Playing
Spodziewany czas realizacji zamówienia: listopad 2019 roku
Koniec kampanii: 31 października 2018 roku
Cena gry: 118 $
Koszt wysyłki: 19-24$
„Wardens: Cosmicist Odyssey” to gra przeznaczona dla 1 do 4 grazy osadzona w postapokaliptycznym wszechświecie Lovecrafta. Możesz wcielić się w Cuthulu i jego legion Starspawn, szerząc szaleństwo nad resztką ludzkości, lub grać jako Wardens, którzy zmierzą się z podróżą przez oszalały świat w poszukiwaniu ukrytych artefaktów.
Jeżeli wcielisz się w Cuthulu skupisz się na strategicznych posunięciach oraz umieszczaniu jednostek na planszy, tak aby wyprzedzić ruchy przeciwnika. Poruszanie się przez portale i prawidłowe rozmieszczenie swoich jednostek, pozwoli Cuthulu na kontrolę terytoriów i prowadzenie walk z armią Wardens. Pamiętaj, że Cuthulu jest nieustraszony i potężny, a pokonanie go jest prawie niemożliwe!
Wcielając się w zespół Warden, możesz wybrać jeden z unikalnych charakterów. W grze dostępni są: Morgana, Kaysar oraz Selena. Przykładowo Morgana, jako wojownik, skupiona jest na bitwach z wykorzystaniem umiejętności zabójcy. Może zadawać dodatkowe obrażenia wrogowi oraz gromadzić trofea wojenne, które przydadzą jej się do werbunku nowych posiłków. Ma możliwość ponownie przerzucić żeton bitwy, a jej flota statków może używać swoich armat do ataków dystansowych.
Każdy z bohaterów ma odmienne zdolności, więc aby wygrać muszą się zjednoczyć i wzajemnie wspierać. Jak już było wspomniane, Cuthulu nie da się pokonać w walce bezpośredniej – celem Wardens jest odnalezienie artefaktów, które obudzą Elders – jedynych, którzy mogą powsztrzymać The Great Old One.
W grze znajdziemy zarówno tryb solo, koopracyjny jak i walki jeden na wszystkich. W pudełku znajdziemy w sumie 124 miniaturki, które pomogą nam poczuć klimat rozgrywki, ale oczywiście nie ma nic za darmo, więc odbicie tego luksusu znajdziecie w cenie.
Link do gry na Kickstarterze
Hard City
Liczba graczy: 1-5
Czas rozgrywki: 30-60 minut
Mechaniki: Action Point Allowance System, Dice Rolling, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: wrzesień 2019 roku
Koniec kampanii: 2 listopada 2018 roku
Cena gry: od 69 $
Koszt wysyłki: 14 $
Zaprojektowane przez Marka Raczyńskiego i Adama Kwapińskiego „Hard City” to taktyczna gra planszowa z przygodami osadzona w wyjątkowym, nowym stylu retro, mocno zainspirowana filmami akcji klasy B i atmosferą z lat 80.!
W grze wcielimy się w funkcjonariuszy policji z miasta Hard City. Staniemy przed dużym wyzwaniem – naszym przeciwnikiem będzie Doktor Zero, który chce przejąć kontrolę nad miastem dzięki tworzeniu mutantów. Tylko dzięki zjednoczeniu możecie uratować miasto.
Jak zapewne się domyślacie, każdy gracz będzie miał swoje indywidualne zdolności. Otrzymacie ekwipunek i broń niezbędną do walki z mutantami i ratowania cywili. Gra oparta jest na scenariuszach, które stworzą kompletną fabułę, a załączone miniaturki wprowadzą Was bezpośrednio w świat lat 80-tych.
Trzymamy kciuki za polskich twórców i życzymy samych sukcesów!