Diceland obserwuje Kickstarter #54
Nowości na Kickstarterze:
Starcadia Quest, Pax Pamir, A Thief’s Fortune.
Starcadia Quest
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 60 minut
Mechaniki: Dice Rolling, Grid Movement, Modular Board, Variable Phase Order
Spodziewany czas realizacji zamówienia: Sierpień 2019
Koniec kampanii: 12 września 2018
Cena gry: 80$
Koszt wysyłki: 20-30 $
Arcadia Quest przenosi się do kosmosu!
Starcadia Quest to pełna akcji gra planszowa, w której od 2 do 4 graczy kontroluje załogi bohaterów w kampanii science-fiction, aby pokonać wrogów Sojuszu Starcadian. Wspólny przeciwnik nie sprawi jednak, że rywalizacja pomiędzy ekipami się zakończy. Tylko najbardziej nieustraszona załoga będzie mogła cieszyć się z wygranej.
Osadzona w tym samym uniwersum, co jej lubiana poprzedniczka Starcadia, jest całkowicie nową przygodą, która czerpie z elektryzującej rozgrywki pierwowzoru, optymalizuje doświadczenie i przenosi je do zakątków świata, w których nie widziano do tej pory żadnego bohatera.
Bohaterowie przybywają z najdalszych zakątków galaktyki, zasilając załogi swoimi unikalnymi zdolnościami. Jednak kosmos to nie tylko zabawa i przygody. Najwyższy Dowódca Throne zebrał armię najbardziej nikczemnych stworzeń, które wykonają każde jego polecenie, a sojusz nie jest jedyną rzeczą stojącą mu na drodze do zaprowadzenia porządku w galaktyce.
Gra ma mieć przyspieszone przygotowanie do rozgrywki, porównując do oryginału. Wiele elementów planszy zostało wygodnie ulokowanych na kaflach planszy. Podczas eksploracji galaktyki załogi będą starały się pokonać przeciwników oraz znaleźć jak najwięcej nowego sprzętu, jednocześnie wykonując kolejne zadania stawiane przed nimi w rozgrywanych scenariuszach. Każdy wygrany epizod przybliża załogę do wygranej. Droga ku niej może okazać się trudniejsza również z uwagi na karty wydarzeń, dociągane na zakończenie każdej rundy.
Gra prezentuje się znakomicie zawierając liczne figurki i bardzo udane grafiki. Wszyscy miłośnicy przygody zdecydowanie powinni bliżej przyjrzeć się nowej propozycji wydawnictwa CMON. Tych, którzy poznali poprzedniczkę zapewne nie trzeba do tego zachęcać.
Link do gry na Kickstarterze
Pax Pamir
Liczba graczy: 1-5
Czas rozgrywki: 45-120 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Area Movement, Hand Management, Simulation, Storytelling
Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2019 roku
Koniec kampanii: 21 września 2018 roku
Cena gry: 60$
Koszt wysyłki: 15$
W Pax Pamir gracze przyjmują rolę przywódców afgańskich z XIX wieku, próbujących stworzyć nowe państwo po upadku imperium Durrani. Zachodnia historia często nazywa ten okres „Wielką grą” ze względu na rolę odgrywaną przez Europejczyków, którzy próbowali wykorzystać Azję Środkową jako teatr dla własnej rywalizacji. W tej grze imperia te są postrzegane wyłącznie z perspektywy Afgańczyków, którzy próbowali manipulować cudzoziemcami dla własnych celów.
Pod względem mechanicznym Pax Pamir jest dość prostym budowaniem tableau. Gracze spędzają większość swoich tur, kupując karty z centralnego rynku, a następnie zagrywając te karty przed sobą w jednym rzędzie zwanym sądem. Wyłożone karty dodają jednostki na mapę i zapewniają dostęp do dodatkowych działań, które mogą zostać podjęte w celu zakłócenia planów innych graczy i wpłynięcia na przebieg gry. Ten ostatni punkt wart jest podkreślenia. Chociaż wszyscy budują własny rząd kart, gra oferuje wiele sposobów, aby gracze mogli ingerować między sobą bezpośrednio i pośrednio.
Aby przetrwać, gracze łączą się w koalicje. W trakcie trwania rozgrywki dominacja różnych koalicji będzie oceniana przez graczy, gdy specjalna karta, zwana „Kontrolą Dominacji”, będzie rozpatrywana. Jeśli podczas jednej z tych kontroli pojedyncza koalicja ma wiodącą przewagę, jej członkowie otrzymają punkty zwycięstwa w oparciu o ich wpływy w koalicji. Jeśli jednak Afganistan pozostanie rozdrobniony podczas jednej z tych kontroli, gracze otrzymają punkty zwycięstwa w oparciu o ich osobistą ocenę sił.
Po każdym rozpatrzeniu dominacji zwycięstwo jest sprawdzane, a gra zostanie częściowo zresetowana, oferując graczom kolejną próbę zrealizowania swoich ambicji. Koniec nastąpi, gdy jeden gracz może osiągnąć przewagę czterech lub więcej punktów zwycięstwa, lub po czwartym i ostatnim rozstrzygnięciu dominacji.
Przyznacie, że przytoczony opis jest niezmiernie ciekawy. Intrygujący temat i wydawałoby się prosta mechanika brzmią kusząco. Autor gry jest także twórcą takich pozycji, jak John Company czy Root, tak więc pod prostą kołderką możemy spodziewać się znacznej głębi.
Link do gry na Kickstarterze
A Thief’s Fortune
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 45-90 minut
Mechaniki: Card Drafting
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku
Koniec kampanii: 20 września 2018 roku
Cena gry: 36$
Koszt wysyłki: 10$
Nabbarah: Miasto pełne cudów i historii do opowiedzenia – połyskujący klejnot na środku pustyni.
Jesteś złodziejem, zawsze szukającym kolejnego celu do trafienia. Postanawiasz wkraść się do Pałacu Królewskiego, włamać się do jego skarbca i poszukać mitycznych skarbów, które podobno są tam ukryte. Pośród stosów złota, szmaragdów i cennej biżuterii natkniesz się na skrzynię z tajemniczą klepsydrą. Gdy tylko jej dotkniesz, wypełnisz się mistyczną energią i ujrzysz jej prawdziwą moc: możesz teraz dostrzec przebłyski własnej przyszłości. Obierając różne kierunki działania, przed Tobą rozwijają się różne ścieżki, pozwalając ci kształtować swoją przyszłość tak, jak chcesz.
A Thief’s Fortune to gra karciana dla 1-4 graczy, w której każdy gracz reprezentuje inną możliwą przyszłość tej samej postaci. Odwiedzając różne miejsca, wchodząc w interakcję z lokalnymi postaciami i upewniając się, że pewne zdarzenia rzeczywiście się wydarzyły, próbujesz znaleźć drogę, która poprowadzi Cię jak najdalej od niebezpieczeństwa, gromadząc jednocześnie jak największą fortunę.
Bardziej szczegółowo gracze mają przed sobą trzy obszary: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. W ciągu pięciu rund przygotowują karty lokalizacji, wydarzeń i postaci, dodając je do swojego osobistego „przyszłego” obszaru z zasobami na tych kartach. Gracze wykorzystują zasoby z tych kart, a gdy są puste, przenoszą się one do teraźniejszości gracza, po czym może on aktywować moc tych kart, aby zdobyć punkty fortuny potrzebne do wygrania gry.
Mimo niepozornego wyglądu, gra jest niezwykle interesująca w swym zamyśle. Osobiście jestem bardzo ciekawy jak tytuł ten będzie prezentował się na naszych stołach. Być może trafi na nie kolejna udana produkcja od Artipia Games.