Diceland obserwuje Kickstarter #49
Nowości na Kickstarterze:
Siege Storm: The Siege Mode, Cthulhu: Death May Die, Eclipse: Second Dawn for the Galaxy.
Siege Storm: The Siege Mode
Liczba graczy: 1-2 graczy
Czas rozgrywki: 20 minut
Mechaniki: Deck / Pool Building
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku
Koniec kampanii: 1 sierpnia 2018 roku
„SiegeStorm” to ładna i szybka gra karciana. Niejednego może zachwycić wyglądem i pięknymi grafikami. „SiegeStorm” jest w zasadzie grą rywalizacyjną jeden na jednego, z prostymi zasadami, które można przyswoić w 5 minut, a sama rozgrywka potrwa ok. 20 minut. W grze dostępny jest wariant solo, który ma dedykowane specjalne komponenty i zasady dla tego trybu. Możecie również zdecydować się na grę, łącząc siły w opcji kooperacyjnej.
Gra opiera się na podejmowaniu ważnych, taktycznych decyzji, ponieważ każda karta może zostać zagrana na trzy sposoby. Możesz ją poświęcić, aby zdobyć punkty magii, użyć przypisanej do niej akcji, lub wyłożyć ją na jednym z dostępnych torów. Kiedy już przeciwnicy odczują Twoją moc, możesz podjąć kolejne decyzje – czy karta ma pozostać pasywna, zadać ciosy, dzięki akcji czy też dodać ją jako wsparcie dla swojego źródła many. Możliwości w tej grze są niezliczone!
Gra jest malutką perełką polskich twórców takich gier jak This War of Mine czy Nemesis, których projekty na Kickstarterze osiągnęły bardzo dobre wyniki. Już w tej chwili „SiegeStorm” wsparło prawie 3 tysiące osób.
Trzymamy kciuki za polskich twórców i za wydanie kolejnej, udanej gry, która będzie cieszyć nasz na stołach!
Podstawowa wersja gry to koszt 22 funty. Przesyłka wyniesie 4 funty.
Link do gry na Kickstarterze
Cthulhu: Death May Die
Liczba graczy: 1-5
Czas rozgrywki: 30-90 minut
Mechaniki: Co-operative Play, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2019 roku
Koniec kampanii: 25 lipca 2018 roku
„Cthulhu: Death May Die” jest grą kooperacyjną przeznaczoną dla 1-5 graczy, w której wspólnie będziemy mogli odkrywać świat Cthulhu, jak nigdy dotąd! Wyznawcy kultu przywołują jednego z przedwiecznych, aby zniszczył nasz świat. Po przeciwnej stronie stoją śledczy, którzy chcą zapobiec temu wydarzeniu, ochronić nas przed nocnymi marami i zakłócić rytuał wyznawców, aby osłabić Przedwiecznego. Gdy stanie się bezbronny, będziemy mogli rozprawić się z nim ostatecznie.
Szaleństwo jest zawsze blisko ciebie, gdy walczysz z niepojętymi potworami z innych wymiarów. W rzeczywistości badacze rozpoczynają grę ze zdiagnozowanym szaleństwem, które zostanie aktywowane przez spotkania z okultyzmem. Możesz być skazany na załamanie psychiczne lub nauczyć się go używać na swoją korzyść. Im bliżej utraty zmysłów jesteś, tym silniejsze będą twoje umiejętności.
Przywołanie Dawnych Bogów to zadanie fanatycznych kultystów, a zastępy koszmarnych potworów pomagają im w ich sprawie. Każdy z tych wrogów posiada własną specjalną zdolność i siłę bojową. Nie są one kontrolowane przez żadnego gracza, ale zamiast tego ich zachowanie jest uruchamiane przez konkretne karty Mitów, używane w poszczególnych epizodach.
Pudełko z grą podstawową zawiera mniejsze pudełeczka z modułowymi elementami, dzięki którym stworzymy unikalną rozgrywkę. Gracze wybierają jednego z dwóch dostępnych Przedwiecznych i łączą ich komponenty z elementami jednego z sześciu dostępnych scenariuszy. Każde z pudełek zawiera unikalne figurki, żetony i karty. Talia mitów powstaje z połączenia kart wybranego Przedwiecznego oraz rozgrywanego epizodu. Każdy scenariusz zawiera nie tylko inne ustawienie planszy, ale także inne akcje dostępne dla badaczy, dzięki którym wykonają swoje zadanie i przeszkodzą w rytuale kultystów. Pudełka zawierają także własne karty odkryć oraz zachowania i zdolności potworów dostosowane do rozgrywanego epizodu.
Gra prezentuje się znakomicie, do czego wydawnictwo CMON zdążyło nas już przyzwyczaić. Dodatkowym magnesem będzie zapewne autor gry – Eric Lang, którego gry cieszą się dużą popularnością również w naszym kraju. Wszyscy miłośnicy przygód nad stołem powinni przynajmniej zainteresować się tym projektem.
Cena gry to 100$. Koszty wysyłki wyniosą 20-30 $.
Link do gry na Kickstarterze
Eclipse: Second Dawn for the Galaxy
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 60-200 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Dice Rolling, Grid Movement, Modular Board, Player Elimination, Tile Placement, Variable Phase Order, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 30 lipca 2018 roku
Eclipse: Second Dawn for the Galaxy to nieco odświeżona odsłona gry Touko Tahkokallio, która dzięki wysokim ocenom graczy zajmuje wysokie 33 miejsce w rankingu Board Game Geek.
Eclipse to gra typu 4X, w której staniemy na czele jednej z cywilizacji obecnych w galaktyce. Dzięki eksploracji niezbadanych jeszcze terenów, poszerzaniu naszego imperium, pozyskiwaniu i odpowiednim wykorzystaniu dostępnych zasobów oraz bezpośredniej walce z naszymi konkurentami, postaramy się doprowadzić naszą rasę do chwalebnego zwycięstwa. Na wcielenie w życie naszego planu będziemy mieli jedynie 8 rund. W grze odnajdziecie wiele dróg do zwycięstwa, odmienne dla poszczególnych ras. Swoją strategię musicie dostosować do własnych przewag i słabości, mając również na uwadze poczynania rywali.
Nowa edycja to nie tylko zmiana w wyglądzie, ale również pewne modyfikacje w mechanice i zasadach gry. W ten sposób autorzy postarali się wybrać najlepsze sugestie i modyfikacje, tworząc jeszcze lepszy produkt, który ponownie zagości na stołach graczy z całego świata. Jeśli znacie już poprzednią wersję gry, możecie zapoznać się z wprowadzonymi zmianami tutaj.
Koszt gry podstawowej to 99 $. Za 149 $ możemy wybrać grę podstawową wraz z dostępnymi podczas kampanii dodatkami. Koszty wysyłki wyniosą 20 $.