Diceland obserwuje Kickstarter #62
Nowości na Kickstarterze:
Monumental, The Edge: Dawnfall v 1.6, New Expansions for the Alhambra Designers’ Edition, Skulk Hollow, Street Masters Aftershock
Monumental
Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Area Movement, Deck / Pool Building, Hand Management, Modular Board, Set Collection, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: wrzesień 2019 roku
Koniec kampanii: 22 listopada 2018 roku
Cena gry: od 75$
Koszt wysyłki: 15-20 euro
„Monumental” jest grą przeznaczoną dla 1 do 4 graczy, w której konkurować będziemy o jak najlepsze poprowadzenie swojej cywilizacji.
Gra rozpoczyna się od ery starożytności, przez czasy średniowieczne, a kończy się na epoce współczesnej. Przez wszystkie te okresy, prowadzić będziemy swe wojska do konkurencji o nowe terytoria, skupiać się na zwiększaniu możliwości swojej cywilizacji, budować zapierające dech w piersi cuda oraz rozwijać politykę, aby poprowadzić swoich ludzi do zwycięstwa. Los cywilizacji zależy wyłącznie od Ciebie!
Każda z cywilizacji posiada własną talię kart, ze specjalnymi zdolnościami. W każdej turze będziemy mieć możliwość draftu kart oraz ich aktywowania, wykorzystując ich specjalne zdolności w celu rozwoju cywilizacji, prowadzącej do podbicia świata. W każdej erze dostępne będą inne karty, które warunkować będą rozwój społeczeństwa. Na początku kontrolujesz małą wioskę, o której nikt nigdy nie słyszał, aby rozwinąć ją w monumentalne miasto, z którego będziesz dumny!
Potyczki wojskowe w tej grze są nieuniknione. Zarówno z przeciwnikami, jak i z np. barbarzyńcami. Każda armia składać się będzie z 14 jednostek (w wersji klasycznej będą to tokeny, w deluxe-miniaturki), które będziemy rozmieszczać na bogato ilustrowanej modularnej planszy. Nie zapominajmy o eksploracji nowo odkrytych terenów, pozyskiwaniu surowców czy otrzymywaniu pozwoleń na budowę targowisk, bibliotek, laboratoriów lub uniwersytetów niezbędnych do rozwoju populacji.
Wykonanie gry przyprawia o zawrót głowy. Ogromna liczba miniaturek, które na zdjęciach mają mnóstwo detali, będzie prawdziwą gratką dla fanów zdobienia mini-postaci. Jednak nie tylko oni będą zachwyceni, bo gra zachęca kolorami i wykonaniem do inwestycji swoich ciężko zarobionych pieniędzy. Pamiętajmy, że wersja deluxe zawiera omówione detale. Cena nie jest wygórowana, jeżeli rozgrywka będzie tak ciekawa, jak jej opis. My poważnie zastanawiamy się nad wsparciem!
Link do gry na Kickstarterze
The Edge: Dawnfall v 1.6
Liczba graczy: 1-4 graczy
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Area Movement, Campaign / Battle Card Driven, Card Drafting, Cooperative Play, Deck / Pool Building, Dice Rolling, Hand Management, Hex-and-Counter, Secret Unit Deployment, Storytelling, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: listopad 2019 roku (wersja PL 3 msc-e później)
Koniec kampanii: 6 listopada 2018 roku
Cena gry: od 226$
Koszt wysyłki: od 20$
„The Edge: Dawnfall” jest propozycją od Awaken Realms, przeznaczoną dla 1 do 4 graczy, zawierającą ogromną liczbę figurek. Stworzona przez Michała Oracza (twórcy Neuroshimy Hex oraz Cry Havoc’a), który przenosi swoje nowe dzieło na wyższy poziom gier rywalizacyjnych. Świeża, ekscytująca i dająca satysfakcję. To słowa opisujące nowe dzieło znanego, polskiego twórcy gier planszowych.
Gra oferuje nam siedem nacji, trzy kampanie, a wszystko to połączone w jedną, epicką całość. Sami podejmiemy decyzję czy będziemy chcieli grać w samotności, czy jednak dołączyć do współgraczy w wariancie kooperacyjnym.
Asymetryczne frakcje, w których każda ma inne jednostki, akcje, miejsca kultu czy taktykę, zapewnią nam unikalną możliwość zwycięstwa. Każda gra rozpoczyna się w trakcie trwającej już bitwy, więc nie będzie czasu na mozolne układanie jednostek na dwóch krańcach planszy czy sytuacji patowych na środku planszy. Gra skupia się na zdobywaniu kryształów, które dodajemy do zasobów many. Gracze stają się potężniejsi z tury na turę, a gra z czasem nabiera szybszego tempa.
Twórcy mają nadzieję, że dzięki ogromnym heksom zapewnią graczom rewolucję w poruszaniu się po niej, a co za tym idzie wartką akcję rozgrywki. Wszystkie akcje rozgrywane są na małych heksach, jednak ruchy oraz zasięg wojsk odbywa się na ogromnych heksach (złożonych z 7. małych). Każda jednostka posiada dwa tryby, które różnią się od siebie słabymi i mocnymi stronami, a ich wybór pozostaje w rękach gracza. W grze nie będziemy mieć ograniczeń co do wykonywania akcji. Jeżeli będzie możliwość zagrania karty czy przesunięcia jednostki, tylko od nas zależy czy się na to zdecydujemy.
Link do gry na Kickstarterze
New Expansions for the Alhambra
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 45-60 minut
Mechaniki: Card Drafting, Hand Management, Set Collection, Tile Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 7 listopada 2018 roku
Cena gry: od 17$
Koszt wysyłki: brak informacji
Tym razem będziemy mieć możliwość zamówienia dwóch dodatków do gry „Alhambra”: Double Tiles oraz Orchard. Jednocześnie dostępna będzie Designer’s Edition, w której zakupić będziemy mogli wszystkie dodatki wraz z odświeżoną wersją podstawową oraz specjalną wieżą do magazynowania płytek.
W dodatku Double Tiles podwójne płytki zapewnią nam przyspieszenie procesu budowania Alhambry. Każda z tych płytek jest najpierw licytowana przez graczy, a więc na początek musimy pokonać przeciwników, by powiększyć swoją Alhambrę o dwa budynki w jednej akcji.
The Orchad natomiast jest największym dodatkiem, jaki do tej pory powstał. Na początku gry każdy z graczy otrzymuje zindywidualizowaną planszę gracza z różnymi kombinacjami owoców do kolekcjonowania w czasie gry. W zależności od tego, jakie owoce zostaną umieszczone w sektorze, gracz na koniec gry zyska dodatkowe punkty. Za każdym razem, gdy na rynku pojawi się nowy budynek, jeden kafelek owoców jest losowany i umieszczany na tym budynku. Gracz, który pozyska taki kafelek, sam podejmuje decyzje, w którym miejscu umieścić zdobyty owoc.
Dla niewtajemniczonych odsyłamy do opisu gry podstawowej zamieszczonej na stronie polskiego dystrybutora: link tutaj.
Link do gry na Kickstarterze
Skulk Hollow
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 40 minut
Mechaniki: Action Point Allowance System, Hand Management
Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku
Koniec kampanii: 16 listopada 2018 roku
Cena gry: 39$
Koszt wysyłki: 12$
Przez pokolenia starożytne tereny leśne Børe rozwijały się i rozrastały. Duch świata wzniósł zwierzęta na nowe wyżyny, obdarzając je wielkimi darami. Niestety, przez lata klany stopniowo traciły kontakt z duchem świata i doszło do walki. Walki między klanem Foxen, Red Pandas, Mice of Multon oraz Blackheart Bunnies. Gdy potyczki wybuchały na całym kontynencie, a kolejni przedstawiciele nacji ginęli, powstali Guardians. Nie są oni znanymi z życzliwości Strażnikami duchowej legendy, a mrocznymi i okrutnymi wersjami Strażników, którzy przeprowadzają atak na wszystkie królestwa ziemi.
W grze wcielimy się w potężnego Behemota Strażnika lub w bandę foxen heroes. Pierwsi zajmą się likwidacją klanów lisów, drudzy natomiast będą chcieli pokonać Bestię, która terroryzuje ziemie i ponownie połączyć cztery królestwa Børe. Strażnicy wygrają przez eliminację króla lisów, bohaterowie zaś eliminując Guardiana.
Jest to gra przeznaczona wyłącznie dla 2 graczy, asymetryczna, z dużą dozą taktycznych decyzji do podjęcia. Gracze będą używać kart w celu ruchu i przywoływania jednostek oraz używania ich specjalnych zdolności. Zabicie Strażnika wymaga od Lisów przeskoczenia na planszę przeciwnika i wyjęcia różnych części postaci.
Link do gry na Kickstarterze
Street Masters Aftershock
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 45-120 minut
Mechaniki: Cooperative Play, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management
Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku
Koniec kampanii: 21 listopada 2018 roku
Cena gry: od 109 $
Koszt wysyłki: 20-35$
W tej kampanii będziecie mieć możliwość zakupu m.in. dodatku do gry „Street Masters” – kooperacyjnej gry przeznaczonej dla 1 do 4 graczy.
Ransom City przestało istnieć. Uderzenie rakiety nieznanego pochodzenia zamieniło je w gruz, zabijając w ten sposób miliony ludzi. Ci którzy przetrwali, dokonali tego tylko i wyłącznie dzięki V.A.N.D.A.L. – tajemniczemu genowi, który miał ogromny wpływ na ocalałych. Podczas gdy rząd jest zdestabilizowany, dusze uwięzione w Ransom City zostały pozostawione same sobie. Farmaceutyczny gigant, Parasol Incorporated, wziął sprawy w swoje ręce i rozpoczął starania o czystkę, a decyzja ta spotkała się z uznaniem ze strony świata zewnętrznego. Niestety działania korporacji pogorszyły sytuację osób, które znalazły się w tym koszmarze. Ich akcje zostały zakwestionowane, działania spaczone, a odkąd zaczęły się ich starania o czystkę, ludzie znikają, a potwornie zmutowane kreatury wychodzą z cienia.
Dla ocalałych nastał czas walki. Walki o prawdę …. i ich przyszłość.
Aftershock jest rozszerzeniem deluxe do gry planszowej Street Masters, dodającym cztery nowe talie etapowe, dwie nowe talie wroga, nowe karty łupów i wiele więcej! Wprowadza także dwie nowe drogi grania: misje i showndowns. Talia misji pozwala przyspieszyć gry wieloosobowe, dodając dodatkowe sposoby wspierania wojowników. Karty misji pozwalają wojownikom zdobywać potężne żetony misji, które z kolei można wykorzystać do pomocy swoim współgraczom podczas ich tury.
Showndowns to nowy rodzaj talii historii dodająca nikczemną postać działającą w cieniu przeciwko bojownikom. Każda talia wprowadza wyjątkową historię dla powiązanej talii przeciwnika, a także karty ulepszeń, które naprawdę pozwolą sprawdzić wojowników.