Diceland obserwuje Kickstarter #40
Nowości na Kickstarterze:
The Forbidden City, EXO – Mankind Reborn, Empyreal: Spells & Steam, The Omen Saga.
Jakie tytuły pojawiły się ostatnio na Kickstarterze?
The Forbidden City
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Betting/Wagering, Deck / Pool Building, Hand Management, Set Collection, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2018 roku
Koniec kampanii: 25 maja 2018 roku
Jest rok 1570. Chiny znajdują się pod panowaniem cesarza Longqing z dynastii Ming. Odziedziczył on kraj w chaosie po latach złego zarządzania i korupcji. Mieszkał w Zakazanym Mieście, które było siedzibą wielu cesarzy dynastii Ming. Zbudowany w latach 1406-1420, kompleks składa się z 980 budynków i obejmuje 72 ha. Również podczas panowania dynastii Ming Wielki Mur Chiński został odbudowany, ufortyfikowany i rozbudowany. W tym okresie Mongołowie stanowili wielkie zagrożenie dla Państwa Środka, więc utrzymanie Wielkiego Muru było niezbędne. Większość z tego, co pozostało z Wielkiego Muru, zawdzięczamy właśnie temu rodowi.
Kraj był już znany z bardzo skomplikowanej biurokracji, co wiązało się z rozwojem korupcji na wielką skalę. Mimo że kary za korupcję były bardzo wysokie, najwyżsi urzędnicy Zakazanego Miasta udawali, że podtrzymują zakaz korupcji, przyjmując dary składających petycje i zwracając jedną z pozornie niższych wartości.
Ten niezwykły obyczaj stał się podstawą prezentowanej gry. Gracze wcielają się w rolę potężnych chińskich rodzin próbujących zdobyć wpływ i władzę, wymieniając się prezentami z urzędnikami. Karty „prezentów”, które oferujesz, muszą mieć wyższą wartość niż te, które otrzymasz, co zmusza Cię do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących podejmowanych w każdej turze działań. Będziesz podróżować po Chinach, popłyniesz Wielkim Kanałem, kupisz cenny jadeit, pomóż zbudować Wielki Mur, zyskaj przewagę dzięki dekretom, wpływaj na grę poprzez intrygi, a ostatecznie zyskaj audiencję u cesarza. Jeśli tylko jednemu graczowi uda się spotkać z imperatorem – to on zostanie zwycięzcą. Jeśli kilku graczy odniesie sukces, ten z nich, który zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa, zostanie czempionem.
Gra wydaje się być całkiem ciekawą pozycją dla osób lubiących euro-gry. Nie powinniśmy się raczej nastawiać na morze klimatu, ale aspekt wizualny na pewno uprzyjemni nam rozgrywkę. Szczególnie w wersji deluxe, do wykonania której zostaną użyte lepszej jakości materiały.
Koszt wersji podstawowej to 40 Euro, za wersję deluxe zapłacimy 55 Euro. Koszt wysyłki wyniesie od 7-8 Euro.
Link do gry na Kickstarterze
EXO – Mankind Reborn
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 30-150 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Co-operative Play, Dice Rolling, Modular Board, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 23 maja 2018 roku
EXO: Mankind Reborn osadzony jest w postapokaliptycznym świecie, w którym ludzkość przetrwała naturalne katastrofy, chroniąc się w podziemnych jaskiniach. Jedynymi organizmami, którym udało się pozostać na powierzchni, są owady. Dokonały tego dzięki ogromnym zdolnościom adaptacyjnym oraz ich powiązanie z tajemniczą energią uwalnianą podczas katastrof – energią EXO.
W EXO wcielisz się w bohaterów głównych plemion zamieszkujących podziemne jaskinie, aby odkryć sekrety energii EXO. Jest to kooperacyjna gra planszowa, w której gracze doświadczają presji związanej z koniecznością uzyskania niezbędnych do przetrwania zasobów, walką z rojami owadów oraz wypełnieniem postawionego przed nimi zadania. Gra podzielona jest na dwie fazy: dzień i noc.
Podczas fazy dnia gracze muszą zdecydować, jakie działania zamierzają wykonać. Do wyboru mają: Poruszaj się i/lub atak, Ekstrakcja zasobów/energii EXO, Zdobądź ulepszenia, Odpoczynek, Buduj (różnorodne użyteczne konstrukcje), Przenieś drona. Następnie gracze zadecydują, w jakiej kolejności wykonywane będą akcje.
W nocy, aby przetrwać, muszą korzystać z zasobów uzyskanych w fazie dnia, stawiając czoła katastrofom, jakie ześle na nich los. Gracze przegrają w momencie gdy zginie jeden z bohaterów lub wybuchnie zaraza. Jeśli żadna z tych opcji się nie wydarzy, a graczom uda się wykonać cel misji, zostaną ogłoszeni zwycięzcami.
Od strony graficznej gra prezentuje się znakomicie. Zarówno plansze, jak i karty, które otrzymamy z grą, powinny spełnić nasze oczekiwania. Poza nimi pudełko skrywać będzie dużą liczbę pięknie wykonanych figurek.
Cena gry to 79 Euro. Koszt wysyłki – 15 Euro.
Link do kampanii na Kickstarterze
Empyreal: Spells & Steam
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 30-75 minut
Mechaniki: Route/Network Building
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku
Koniec kampanii: 4 czerwca 2018 roku
W grze „Empyreal: Spells & Steam” technomanci używają many do budowania szyn, a jej ilość, którą będziemy potrzebować do ich budowy, zależna jest od ukształtowania terenu i mocy zaklęcia. Pamiętać jednak należy, że mana się zużywa i potrzebuje czasu na odnowienie. Z tego powodu tak ważne jest podejmowanie właściwych decyzji!
Ważnym elementem jest wybór miasta. Zbudowanie do niego połączenia zapewni nam zasoby, jednak zależnie od dynamicznie zmieniającej się sytuacji na planszy, ich liczba i jakość ulegać będzie zmianie. Jeżeli do miasta podłączą się inne trakcje, zasoby mogą stać się bardziej wartościowe. Inne natomiast obniżą swoją cenę, ponieważ zwiększy się ich liczebność w terenie. W grze „Empyreal: Spells & Steam” musimy zwracać uwagę na poczynania naszych konkurentów, ponieważ ich działania mają bezpośredni wpływ na nasze zyski.
W grze wybieramy jedno z sześciu dostępnych przedsiębiorstw. Każde z nich ma zarówno mocne, jak i słabe strony. Musimy w związku z tym obrać odpowiednią strategię, wykuwając ścieżkę w różnego rodzaju terenach. Używamy do tego specjalnych technologii przedsiębiorstw. Pamiętajmy o wyborze najkorzystniejszej drogi między miastami a zasobami. W grze pracujemy także nad udoskonalaniem naszych technologii i zwiększaniem możliwości rozwoju naszej firmy.
Plansza w „Empyreal” składa się z heksów, które przedstawiają ukształtowanie terenu. To na nim gracze będą kładli swoje spersonalizowane wagony, symbolizujące ich rozwijającą się sieć.
Moim zdaniem przykuwające wzrok pudełko świetnie komponuje się z przedstawioną w kampanii zawartością. Ciekawe podejście do lubianej w grach tematyki kolejowej również zachęca do bliższego przyjrzenia się projektowi. W kampanii nadal pozostało sporo nieodblokowanych celów. Może to właśnie dzięki Tobie gra zostanie udoskonalona?
Cena to 65$. Za przesyłkę dopłacimy 14$.
Link do gry na Kickstarterze
The Omen Saga
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 30 minut
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Card Drafting, Hand Management, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2018 roku
Koniec kampanii: 21 maja 2018 roku
Możesz być najwspanialszym wojownikiem, jakiego kiedykolwiek widziały wyspy. Twojemu pragnieniu władzy dorównuje tylko strategiczna inteligencja i przebiegłość. Nie znasz żadnego rywala, oprócz swojego brata.
Jako synowie Zeusa, jesteście gotowi do podbicia całej Grecji, ale nie uda się to bez błogosławieństwa bogów. Aby ustalić, kto będzie rządził domeną człowieka, bogowie wymyślili konkurs i pożyczyli swoje największe siły do tego celu: złupić i zrównoważyć trzy miasta. Kiedy skończą się rzezie, tylko jeden brat odniesie zwycięstwo, podczas gdy drugi zostanie zapomniany przez historię.
Aby wziąć udział w tym konkursie, gracze wcielą się w jednego z tych dwóch braci mających dostęp do potężnego zestawu jednostek, w tym żołnierzy, zwierząt i wyroczni. Każda z nich ma inne zastosowanie. Żołnierze są potężni i mają wpływ na miasto, w którym są zagrani. Bestie są silniejsze od przeciętnego żołnierza, ale zajmują dwa miejsca w armii dostępnej dla gracza i mogą zostać odrzucone, aby uzyskać dostęp do potężnych specjalnych umiejętności. Wyrocznie oferują pasywne właściwości graczowi.
Omen: A Reign of War to dwuosobowa gra karciana zawierająca dwa różne tryby gry: standardowy i draft. Standardowa gra polega na tym, że gracze dobierają karty ze wspólnej talii i dzielą również stos kart odrzuconych. W drugim wariancie każdy z graczy przygotuje własną talię i wykorzysta ją podczas gry.
Podczas kampanii będziemy mieli również możliwość wzbogacenia podstawowej wersji gry o 3 dodatki. Dwa z nich to samodzielne gry, które można łączyć. Wprowadzają one dodatkowe elementy, mechaniki oraz jednostki, nadając grze różnorodności. Ostatnie rozszerzenie („Tales of the Ancients”) skupia się na rozszerzeniu możliwych do otrzymania nagród i musi zostać dołączone do jednej z poprzednich wersji gry.
Historia osadzona w mitycznej Grecji oraz bardzo ładne grafiki na pewno spodobają się wielu graczom. Podstawowa wersja gry nie jest młodzieniaszkiem, gdyż pochodzi z 2011 roku. Mimo to twórcy nie przestają jej rozwijać, dodając do bogatego już świata kolejne ciekawe pomysły.
Cena gry podstawowej 30$, jeden z samodzielnych dodatków możemy kupić już za 20$.
Bardzo oryginalna gra i świetne figurki. Może sobie ją kupie.
Rozumiem, że masz na myśli EXO 🙂 Faktycznie figurki wyglądają rewelacyjnie. Mimo iż nie jest to typ gier, które z reguły są w moim kręgu zainteresowań, nad tą również się zastanawiałem. Jednak mimo wszystko dość wysoka cena przeważyła szalę i rozum zwyciężył 🙂
EXO nie doczekało się jeszcze polskiej wersji, prawda?
Wydawca podaje informację na stronie kampanii o wydaniu gry w języku angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim. O polskiej wersji nic na razie nie wiadomo.