Diceland obserwuje Kickstarter #50
Nowości na Kickstarterze:
Escape Plan, ATLANTIS: Island of Gods, Thunderstone Quest, Gloomhaven Player Mats.
Escape Plan
Liczba graczy: 1-5 graczy
Czas rozgrywki: 60-120 minut
Mechaniki: Action Point Allowance System, Area Enclosure, Area Movement, Card Drafting, Hand Management, Modular Board, Tile Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2019 roku
Koniec kampanii: 10 sierpnia 2018 roku
Zaplanuj swoją ucieczkę, ścigając się z innymi graczami, aby odzyskać gotówkę i uciekaj z miasta w nowej grze strategicznej Vital Lacerdy.
„Po udanym napadzie na bank, ty i inni złodzieje nie wychylacie się i cieszycie się dobrym życiem. Większość gotówki została ukryta, a reszta została zainwestowana w firmy w całym mieście. Wszystko idzie zgodnie z planem, dopóki policja nie zrobi przełomu w śledztwie. Chaos powstaje, gdy zespół SWAT zostaje wezwany i zaczyna zamykać wyjścia z miasta. Twoim jedynym wyborem jest teraz ucieczka z miasta, zanim zostanie całkowicie zablokowane. Ale potrzebujesz planu – dobrej trasy, która pozwala opuścić miasto, odzyskując jak najwięcej pieniędzy.
Będziesz musiał wykorzystać przysługi i zatrudnić miejscowe gangi, aby stworzyć dywersje. Przekupywanie policji też będzie dobrym pomysłem, ale nie jest tanie. Przebrania mogą pomóc, ale nie oszukują wszystkich. Skierowanie policji na trop twoich byłych kolegów da ci większą szansę na ucieczkę, jednak inni złodzieje myślą tak samo. Czy uciekniesz z miasta z największą ilością pieniędzy, czy też policja zablokuje miasto, zanim zdołasz uciec?”
W Escape Plan gracze wcielą się w złodziei, którzy mogą wpływać na ruchy gliniarzy w każdej turze. Postacie poruszają się na modułowej planszy, próbując dotrzeć do najlepszych miejsc, aby odzyskać łupy i uciec z miasta z większą ilością pieniędzy niż inni złodzieje. Policjanci postarają się udaremnić ich plan ucieczki – siłą, jeśli to konieczne. Gracze zagrywają karty, które pomogą im w ucieczce i spowolnią pozostałych graczy. Być może podejmą działania, które pozwolą im angażować gangi, kurierów i kapusiów.
Vital Lacerda przyzwyczaił swoich fanów do cięższych tytułów. Ty razem złożoność rozgrywki została nieco obniżona, jednak w zamian otrzymujemy więcej emocji podczas rozgrywki. Intrygujący temat wprowadził do gry mechanikę wyścigu, w którym musimy okazać się lepsi od niedawnych kompanów. To w jaki sposób uda nam się to osiągnąć nie będzie miało znaczenia.
Dotychczasowe osiągnięcia autora pozwalają mieć nadzieję, że gra okaże się świetnym produktem, w którym ciekawy temat współgra z wywołującą duże emocje mechaniką. Dodając do tego dobrze prezentującą się grafikę i wykonanie, możemy spodziewać się świetnej propozycji od Eagle-Gryphon Games już na początku nowego roku.
Cena gry to 79$. Przesyłka wyniesie 19,5 $.
Link do gry na Kickstarterze
ATLANTIS: Island of Gods
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 20-60 minut
Mechaniki: Action / Movement Programming, Action Point Allowance System, Card Drafting, Hand Management
Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku
Koniec kampanii: 8 sierpnia 2018 roku
Przed narodzinami znanych nam cywilizacji istniała wspaniała wyspa, zwana przez współczesnych badaczy Atlantydą. Była zamieszkała przez cywilizację, która stworzyła wspaniałą kulturę oraz technikę ze szczególnymi osiągnięciami w architekturze i sztuce. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie łaska licznych bogów, którym mieszkańcy Atlantydy oddawali część, budując dla nich wspaniałe monumenty.
W grze Atlantis: Island of Gods gracze reprezentują najwyższych kapłanów mitologicznych bogów, dla których wznoszą monumenty na legendarnej Atlantydzie tuż przed czasem ostatecznej zagłady. Jest to logiczna gra karciana z czterema planszami reprezentującymi regiony Atlantydy.
W każdej turze gracze będą mieć do dyspozycji 5 akcji, dzięki którym będą starać się rekrutować mieszkańców jako nowych wyznawców swojego boga, odprawiać święta na jego cześć oraz budować świątynie tak, aby ukończyć ich budowę przed innymi graczami, co zapewni im łaskę bogów i przetrwanie zapowiedzianej zagłady wyspy.
To kolejna gra autora m. in. „Pana Lodowego Ogrodu” i wydawnictwa Redimp. Równolegle do kampanii na Kickstarterze trwa zbiórka na wspieram.to, gdzie możemy wesprzeć polskie wydanie gry. Oczywiście uzbierana suma pieniędzy sumuje się, mamy więc szansę odblokować więcej dodatków do gry. Autorowi gratulujemy sukcesu i z niecierpliwością oczekujemy gry na waszych stołach!
Cena gry to 29$.
Link do gry na Kickstarterze
Thunderstone Quest
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 60-90 minut
Mechaniki: Deck / Pool Building
Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku
Koniec kampanii: 18 sierpnia 2018 roku
Thunderstone Quest to gra oparta na mechanice budowania talii, w której 2-4 graczy spróbuje zdobyć jak najwięcej punktów w trakcie podróży przez lochy. Talia każdego gracza reprezentuje drużynę zapalonych poszukiwaczy przygód, którzy zmierzą się z wyzwaniami lochu i powrócą do wioski, aby wydobrzeć i doposażyć się.
W każdej turze dobieramy karty z talii tworząc dostępną rękę kart. Będzie ona wyznaczać jakie akcje są dla nas dostępne w danej rundzie. Będziemy mogli udać się na zakupy do wioski, ruszyć do lochów i mierzyć się z obecnymi tam potworami.
Nowa wersja Thunderstone ulepsza mechanikę lochów znaną z poprzedniej odsłony gry. W każdej partii gracze będą brać udział w innej przygodzie, na którą składać się będzie zestaw płytek lochu oraz potworów, skarbów i wyzwań, które są tematycznie powiązane z daną lokalizacją. W miarę postępu naszej kampanii będziemy stawać się coraz silniejsi, dzięki czemu może udać nam się pokonać Strażnika.
Zakupione karty oraz pokonani przeciwnicy dostarczą nam punktów zwycięstwa. Osoba, która po pokonaniu Strażnika będzie miała ich najwięcej zostanie zwycięzcą. W trybie rywalizacyjnym taka przygoda powinna trwać około 90 minut. Twórcy postanowili również odpowiedzieć na apele graczy, tworząc Barricades Mode, który umożliwia rozgrywki solowe oraz kooperacyjne. W tym wariancie możemy grać maksymalnie w grupie sześcioosobowej. Kampania pozwala nam również na kupno dodatkowej przygody, dzięki czemu gra będzie mogła dłużej cieszyć nas na stole.
Thunderstone Quest używa wielu reguł z poprzednich wersji, ale karty z obu wydań nie są kompatybilne.
Koszt gry to 100 lub 150 $. Koszty wysyłki wyniosą 27 $.
Link do gry na Kickstarterze
Gloomhaven Player Mats
Spodziewany czas realizacji zamówienia: luty 2019 roku
Koniec kampanii: 17 sierpnia 2018 roku
Co prawda nie jest to kampania gry planszowej, jednak Gloomhaven ma wielu fanów i nie chcieliśmy abyście przegapili możliwość wsparcia wydania tych mat. A więc parę słów o nich poniżej.
Wzbogać swoje wrażenia z gry Gloomhaven, dzięki matom dla graczy wykonanym ze specjalnych materiałów od Quiver Gaming Gear. Najlepsza gra planszowa i mata dla graczy łączą się, aby wzbogacić grę dzięki poprawionej organizacji elementów, obsłudze kart i lepszemu wrażeniu z gry oraz estetyce. Mata będzie rozmiarów 32cm x 32cm, a znajdziecie na niej m.in. tor dla znaczników zdrowia i doświadczenia (z zaznaczeniem, że znaczniki ciągle będą w grze potrzebne). Maty możemy zamówić w dwupaku lub od razu zestaw dla 4 osób.
Koszt dwupaku to 28$. Koszty wysyłki wyniosą 15 $.
Link do gry na Kickstarterze