Diceland obserwuje Kickstarter #43
Nowości na Kickstarterze:
Tiny Ninjas , 1347 – The Black Plague, 5-Minute Dungeon: Curses!, Educational Escape Rooms for Teachers or Anyone
Tiny Ninjas
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: 10 – 15 minut
Mechaniki: Dice Rolling, Press Your Luck, Take That
Spodziewany czas realizacji zamówienia: listopad 2018 roku
Koniec kampanii: listopad 2018 roku
“Tiny Ninjas” to dwuosobowa gra w kości zawierająca element karciany typu „head-to-head”. Jest łatwa do nauczenia z uwagi na doskonałe połączenie strategii „push-your-luck” i zarządzania kartami. Dzięki temu każda bitwa jest wciągająca i pełna emocji. Świetnie zaprojektowane pudełko na pewno sprawdzi się w podróżach, ułatwiając utrzymanie elementów w ryzach.
Grafiki wyglądają obłędnie. Intensywne kolory, dopracowane szczegóły ilustracji i ślicznie wyglądające pudełko przyciągają wzrok.
Autor chciał stworzyć grę wyjątkową, z niespotykaną dotąd mechaniką i wyglądem, dużą uwagę zwracając, na możliwość zabrania jej w każdy zakątek ziemi. Pudełko skonstruowane jest tak, że zmieści się nawet na małym stoliczku dostępnym w samolocie. Jego dodatkowym atutem jest praktyczne, magnetyczne zamknięcie. Liczenie punktów jest ułatwione dzięki podobiznom ninja wciśniętym pionowo w pudełko. Projektant pomyślał także o miejscu na rzucanie kośćmi i odkładanie zużytych kart.
Przyznam, że zaintrygował mnie pomysł stworzenia tak kompaktowej gry, którą można rozłożyć w dowolnym miejscu.
Koszt gry to 21$.
Link do gry na Kickstarterze
1347 – The Black Plague Boardgame
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 30 minut/gracz
Mechaniki: Area Control / Area Influence, Auction/Bidding, Worker Placement
Spodziewany czas realizacji zamówienia: listopad 2018 roku
Koniec kampanii: 27 czerwca 2018 roku
Czarna śmierć dotarła do miast i miasteczek ze wschodu, niosąc ze sobą cierpienie i nędzę. Nikt nie jest bezpieczny w mieście, w którym panuje zaraza! Jedyna nadzieja w lekarzach, którzy nie bojąc się zakażenia, ratują ludzi przed powolną, pełną cierpień śmiercią. Ubrani w czarne płaszcze i maski nasączone octem oraz przyprawami, w kształcie dzioba ptaka przeszukują ulice miasta w poszukiwaniu zainfekowanych. Czy udowodnisz sobie swoją odwagę i waleczność?
1347 jest grą planszową o zarządzaniu bazującą na zakładach, programowaniu swoich ruchów oraz kontrolą przewagi na planszy. Wcielasz się w doktora, którego celem jest stać się najbardziej wpływowym lekarzem w wiosce. Lecz swoich pacjentów, aby zyskiwać coraz większą chwałę i wiedzę niezbędną do leczenia. Zatrudniaj praktykantów, aby pod twoim okiem mogli uczyć się fachu, równocześnie zyskując chwałę za uratowanych ludzi. Zostań najbardziej wpływowym doktorem w 1347 roku!
Każda runda składać się będzie z czterech faz. W pierwszej, przy pomocy żetonów wpływu, gracze będą licytować się o panowanie nad każdą z 6 dostępnych lokacji. Jeżeli uda nam się przebić innych, będziemy mogli wykonać akcje przypisane do danego miejsca. A co gdy postawimy zbyt mało? Użyte żetony wrócą do nas, dając nam dwie możliwości. Wymienimy je na gotówkę bądź nowych praktykantów.
W trzeciej fazie gry otrzymamy należne nam zasoby oraz będziemy mieli możliwość wyleczenia pozyskanych wcześniej chorych. W tym celu będziemy musieli poświęcić część z naszych zasobów, w zamian otrzymując dodatkowy żeton wpływu oraz pewne usprawnienia. O zdrowie naszego nowego stronnika będziemy musieli jednak nieprzerwanie dbać, co będzie wiązało się kosztami. W przeciwnym razie dojdzie do nawrotu choroby! Na koniec przyjdzie nam się zmierzyć z wydarzeniami, które mogą jeszcze bardziej utrudnić nam niełatwe zadanie.
Intrygujący temat i dobrze oddająca go część graficzna wzbudzają nasze zainteresowanie już od pierwszych chwil. Na szczęście na tym nie koniec, gdyż mechanika gry również może okazać się bardzo ciekawym elementem gry. Pozostaje nam czekać na finalny efekt tego przedsięwzięcia.
Cena podstawowej wersji gry to 29 Euro. Koszt wysyłki wynosi 20 Euro.
Link do gry na Kickstarterze
Darwin’s Choice
Liczba graczy: 2-6
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Mechaniki:Area Control / Area Influence, Hand Management, Modular Board, Take That
Spodziewany czas realizacji zamówienia: marzec 2019 roku
Koniec kampanii: 6 czerwca 2018 roku
Po milionach lat na ziemię znów wraca życie. Świat jest w ciągłej przebudowie, a wszystko dookoła stale się zmienia. Tylko ci, którzy zaadaptują się do nowych warunków, mają szansę przeżyć i pozostawić po sobie ślad w historii.
“Darwin’s Choice” jest grą karcianą opartą na rywalizacji, w której gracze tworzą swoje unikalne gatunki zwierząt z ponad 220 kart. Zwierzęta umieszczane są w strefach różniących się od siebie dostępnością pożywienia oraz zaspokajaniem różnych potrzeb. Najlepsza zdolność adaptacji zwierząt do danej strefy zapewnia nie tylko przeżycie, ale także wynagradza pożądanymi punktami Darwina.
Pomiędzy erami gry wymagania mogą ulec całkowitej zmianie przez zmieniające się strefy i karty wydarzeń. Naszą misją jest adaptacja zwierząt do przyszłej ery — czy to przez przystosowanie gatunku wyrafinowanymi mutacjami, czy przez mądrą migrację między strefami. Pamiętać należy jednak o kontroli przeciwników i starać się przewidywać ich akcje, ponieważ każdy, kto wykona ruch szybko i nieostrożnie może utracić możliwość wykonania akcji w decydującym momencie.
W grze punkty Darwina przypisane są do danych gatunków zwierząt i mogą być zebrane w końcówce ostatniej ery. Biorąc pod uwagę ten mechanizm, rozgrywka pozostaje ekscytująca aż do samego końca, ponieważ zagłada gatunku oznacza równocześnie utratę zdobytych punktów. “Darwin’s Choice” jest grą strategiczną z elementem zajmowania limitowanych miejsc dla naszych zwierząt. Wiele zmian, jakie mają miejsce podczas rozgrywki, wymusza na graczu ciągłe skupianie się na ruchach zarówno swoich, jak i przeciwników.
To kolejna gra, która porusza ciekawy i niecodzienny temat. Natomiast mechanika wydaje się w bardzo dobry sposób oddawać skomplikowanie procesu, podczas którego powstało życie.
Koszt gry to 39$. Koszty wysyłki wyniosą 15$.
Link do gry na Kickstarterze
5-Minute Dungeon: Curses! Foiled Again! Expansion
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 5-30 minut
Mechaniki: Co-operative Play, Hand Management, Variable Player Powers
Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku
Koniec kampanii: 5 czerwca 2018 roku
“5 Minute Dungeon” to kooperacyjna gra karciana, tocząca się w czasie rzeczywistym w jedyne 5 minut! Do stołu można zaprosić aż sześciu graczy. W tej pozycji nie spotkacie tur. Wszyscy razem będziecie starać się wygrać z pędzącym czasem. Każda z rund upłynie w mgnieniu oka!
Aby rozpocząć grę, należy wybrać bohatera. Do ręki dostaniemy karty zasobów oraz akcji. Jako zespół otrzymacie także artefakty.
Ich liczba zależeć będzie od liczby osób tworzących grupę. Odwracając kartę lochu, zaczynamy rozgrywkę. Nie zapomnijmy o czasomierzu! Mamy 5 minut, aby pokonać każdą kartę w lochu, nie zapominając o jego szefie. Karty w lochu występują pod trzema postaciami: potworów, przeszkód i postaci. Większość z nich możesz pokonać poprzez dopasowanie symboli dostępnych na twoich kartach.
Do pokonania potworów użyć możemy także kart akcji ze specjalnymi zdolnościami. Pamiętać natomiast trzeba o tym, że karty raz użyte nie wracają do gry. W trakcie rozgrywki możemy natrafić na klątwy. Ich efekt utrzymuje się przez całą grę, więc bywają nieznośne. Na koniec będziemy musieli pokonać bossa, który wymagać będzie znacznie więcej wysiłku.
Kampania dotyczy przede wszystkim dodatku do gry, który wprowadza takie elementy, jak wspomniane wcześniej klątwy czy artefakty. Oprócz tego każdy z bossów otrzymał własną talię kart, budującą jego własną osobowość. Dodanie do zestawu kolejnych dwóch bohaterów pozwoli nam natomiast na grę w szerszym gronie.
Cena dodatku to 19$. Za zestaw z grą podstawową zapłacimy 36$.
Link do gry na Kickstarterze
Educational Escape Rooms for Teachers or Anyone
Liczba graczy: nieograniczona
Czas rozgrywki: brak informacji
Mechaniki: escape room
Spodziewany czas realizacji zamówienia: wrzesień 2018 roku
Koniec kampanii: 24 czerwca 2018 roku
Ciekawie zapowiadającym się projektem jest pomysł nauczyciela, który wymyślił jak pomóc kolegom po fachu na całym świecie w prosty i przystępny sposób uczyć młodych ludzi.
Każdy Escape room ma unikalną historię i kody, które trzeba złamać, aby rozwiązać zagadkę. Każda z nich zawiera zindywidualizowane instrukcje, odpowiedzi do każdego elementu i pomocne wskazówki w razie problemów z rozwiązaniem zagadki.
Nie od dzisiaj wiadomo, że dzieciaki kochają zabawę, więc połączenie jej wraz ze współpracą drużynową w celu nauki na pewno będzie trafionym pomysłem. Trzymamy kciuki i szczerze zazdrościmy tym dzieciakom, których nauczyciele będą chętni używać innowacyjnych metod. Warto wspierać takie inicjatywy!.
Grę otrzymacie już za 12 dolarów. Wysyłka nic nie kosztuje, ponieważ otrzymujemy escape room’y w wersji pdf.