Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #32

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze:

AuZtralia, Mysthea, Sorcerer City, Cat’astrophes.


planszowe gram prix 2018 300x300 Planszowy Express #61

Nasz blog został nominowany w plebiscycie Gram Prix jako najlepszy blog/serwis. Będzie nam miło za każdy oddany na nas głos. Dodatkowo dla głosujących jest przewidziana ogromna pula nagród – około 100. Zagłosować możecie w tym miejscu – kliknij tutaj.


Jakie tytuły pojawiły się ostatnio na Kickstarterze?

AuZtralia

 Liczba graczy: 1-4

Czas rozgrywki: 30-120 minut

Mechaniki: Route/Network Building, Time Track

Spodziewany czas realizacji zamówienia: wrzesień 2018 roku

Koniec kampanii: 30 marca 2018 roku

AuZtralia to najnowsza gra Martina Wallace’a. Dzięki wydawnictwu Phalanx będziemy mogli cieszyć się z polskojęzycznej wersji gry. Oto co na temat tej produkcji miał wam do powiedzenia Adrian w 63 odcinku „Planszowego Expressu”:

„Ekonomia i eksploracja, przygoda i zaciekłe walki z tym co nienazwane… Czy będziesz w stanie odkryć przerażające tajemnice Australii, by ocalić ludzkość przed nieuniknioną zagładą?

AuZtralia to gra strategiczna z mocnymi wątkami ekonomicznymi oraz przygodowo-eksploracyjnymi, przeznaczona dla od jednej do czterech osób. Chcąc nadać grze swoisty charakter i klimat, Martin Wallace umieścił jej akcję w uniwersum stworzonym dla jednej ze swoich wcześniejszych gier – Studium w Szmaragdzie.

Akcja gry osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości lat trzydziestych XIX wieku. Po wojnie restauracyjnej, która przyniosła ludziom wolność spod rządów Wielkich Przedwiecznych, pola i gleby półkuli północnej były doszczętnie skażone. Głód stał się nową zmorą ludzkości. Nieustraszeni poszukiwacze przygód wyruszyli więc na ekspedycje z misją znalezienia nowych ziem uprawnych. Szybko odkryli ukryty przed ludzkością kontynent – Australię – i przystąpili do jego eksploracji i zasiedlania. Niestety, nie zdawali sobie sprawy z tego, że Przedwieczni właśnie tam przygotowali swoje schronienie i bazę do kontrataku…”

Koszt podstawowego zestawu to 69 NZ$ (około 50 dolarów). Koszty wysyłki do wspierających powinien wynieść tyle ile wysyłka kurierem na terenie naszego kraju.

Link do gry na Kickstarterze


Mysthea

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 90-120 minut

Mechaniki: Area Control / Area Influence, Area Movement, Deck / Pool Building, Hand Management, Variable Player Powers

Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku

Koniec kampanii: 29 marca 2018 roku

W Mysthea każdy z graczy kontrolował będzie jednego z czempionów, posiadających unikalne zdolności. Naszym celem będzie eksploracja pięciu wysp unoszących się wokół tajemniczego kryształu. Gra opiera się na zarządzaniu ręką i kontroli obszarów, połączonych ze znaczną asymetrycznością rozgrywki oraz zróżnicowanym systemem punktowania. 

Element kontroli terenu bazuje na mapie dynamicznie zmieniającej się dzięki akcjom wykonywanym przez graczy. Uczestnicy będą musieli układać swoją strategię uwzględniając możliwe przesunięcia się wysp wokół kryształów.

Początkowo każdy uczestnik zabawy rozpoczyna grę z małym zestawem kart, jednak w trakcie rozgrywki ma możliwość rozbudowywania swojej talii o karty dostępne w danej rundzie. Każda z nich będzie posiadała unikalne możliwości. Różnice w sposobie gry i obieranej przez graczy strategii będą więc pogłębiać się w trakcie rozgrywki. 

Karty będą również stawiać przed graczami nieoczywiste wybory. Dla przykładu ilustracja powyżej wskazuje, że gracze mogą zaatakować obóz i prawdopodobnie wpłynąć na innych uczestników lub zbadać strukturę kryształu znajdującego się w oddali licząc, że rozwinie to ich czempiona. Nie łatwy wybór! W rozgrywce nie zabraknie również walki zarówno z pojawiającymi się monstrami, jak i innymi graczami.

Gra zapowiada się naprawdę intrygująco. Pomimo, że to eurogra to gracze lubiący plastik, znajdą tu naprawdę ładne figurki. Co ważne, za ładnym wykonaniem powinna stać także bardzo solidna mechanika

Cena gry to 85 Euro. Koszt przesyłki wyniosą od 18 do 25 Euro.

Link do kampanii na Kickstarterze


Sorcerer City

Liczba graczy: 1-6

Czas rozgrywki: 45-60 minut

Mechaniki: Deck / Pool Building, Hand Management, Tile Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: styczeń 2019 roku

Koniec kampanii: 30 marca 2018 roku

Każdego roku Sorcerer City jest budowany i przebudowywany w magiczny sposób, a bloki z których jest stworzony poruszają się i obracają w szalonych kierunkach. Ty i inni gracze jesteście rywalizującymi czarodziejskimi architektami odpowiedzialnymi za budowanie tej samej dzielnicy miasta przez pięć lat, rozbudowując ją i odbudowując, aby uzyskać jak najwięcej pieniędzy, wpływu, magii i zwycięstwa. Niestety, Sorcerer City jest nawiedzany przez groźne kreatury – musisz ciężko pracować, aby złagodzić skutki ataków potworów na twoją dzielnicę. Czarodziejski architekt z największą liczbą punktów zwycięstwa na koniec gry zostanie koronowany na nowego głównego czarodzieja!

Każdy gracz zaczyna grę z zestawem płytek, a w każdej rundzie masz dwie minuty (!) na zbudowanie swojego miasta. Zrób to jak najkorzystniej! W międzyczasie możesz kupować nowe płytki, aby dodać je do puli i dzięki nim zdobywać inne nagrody. Uważaj jednak! Potwory czają się i zostaną dodane do twojej talii, bez wątpienia dodając trochę chaosu do twoich planów w następnych rundach. Po pięciu rundach zsumuj wszystkie punkty zwycięstwa, aby zobaczyć, kto jest mistrzem czarnoksiężników!
Sami twórcy Sorcerer City podkreślają, że jest to gra łącząca w sobie cechy Carcassonne, Dominion i Galaxy Trucker. Ta kombinacja ma nam zapewnić magicznie strategiczną grę, w której celem będzie zdobycie jak największego prestiżu!

Cena gry to 49$. Wersja de luxe uszczupli nasze konto o dodatkowe 20$. Koszty przesyłki wyniosą 12$.

Link do gry na Kickstarterze


Cat’astrophes

Liczba graczy: 2-6

Czas rozgrywki: 10-20 minut

Mechaniki: Action / Movement Programming, Hand Management, Memory, Simultaneous Action Selection

Spodziewany czas realizacji zamówienia: sierpień 2018 roku

Koniec kampanii: 8 kwietnia 2018 roku

Wciel się w kota! Jak każdy szanujący się kot, twoim sposobem na życie jest uczynienie jak największej liczby szkód. Ale uważaj, aby nie zostać złapanym przez Hoomana, bo zostaniesz uziemiony! Spróbuj zamiast tego obwiniać innego kota!

Jak grać w cat’astrophes?
Zaczynając od pierwszego gracza, każdy z uczestników rozgrywki może wykonać jeden ruch. Do wyboru mamy 3 rodzaje ruchów:

1. Zagraj zakrytą kartę przed sobą.

2. Zagraj zakrytą kartę przed innym graczem.

3. Dobierz jedną lub dwie karty z talii.

Kiedy każdy wykonał swój ruch, wszyscy gracze odkrywają karty. Zawarte na nich efekt są stosowane wobec wszystkich kotów. Sprawdź kto został złapany!

Gra kończy się, gdy któryś z kotów był bardzo zły i przyłapany 20 razy lub gdy talia kart się skończy. Kot, który został najmniej razy uziemiony wygrywa grę!

Cena pojedynczej gry to 19 Euro.

Link do gry na Kickstarterze


Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba ci się Diceland, to koniecznie polub nas na Facebooku. Gwarantujemy 100% zwrotu satysfakcji.

Diceland na FacebookuFacebook Pulub nas TOP 10 GIER

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *