Top 20 najgorętszych gier na Essen – Edycja 2021 – miejsca od 20 do 11
Kiedy świat wraca do normalności po covidzie, dla graczy oznacza to przede wszystkim możliwość spotkań w szerszym gronie i wyjazdy na różne konwenty planszówkowe. W ostatnim czasie mogliśmy uczestniczyć w kilku takich imprezach w Polsce, chociaż chyba każdy wie, że nic nie równa się wydarzeniu, które ma miejsce w Essen. Internationale Spieltage SPIEL startuje właśnie dzisiaj i chociaż w tym roku nie możemy tam dla Was być, to przynosimy dla Was listę gier, które według graczy na całym świecie są najbardziej wyczekiwane. To co, gotowi?
Na naszym blogu znajdziesz zawsze najlepsze gry planszowe! Zajrzyj na naszego FB
Miejsce 20 – Malhya: Lands of Legends
Gdy równowaga na planecie Malhya jest zagrożona, budzi się grupa bohaterów…
Jesteś jednym z tych bohaterów o niezwykłych zdolnościach. Opanuj moc Aury, energii planety, wykonuj misje jedna po drugiej i udaremniaj plany wrogów, pokonując wszystkie przeszkody stawiane na twojej drodze.
W tej wspaniałej narracyjnej przygodowej grze RPG, będziesz mógł cieszyć się pełnym doświadczeniem, eksplorując regiony, jak również lochy, testując swoje umiejętności na wielu poziomach. Infiltruj, walcz, craftuj, negocjuj, rozwiązuj zagadki… ale przede wszystkim żyj historią, która zostanie opowiedziana zgodnie z Twoimi własnymi wyborami.
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 19 – Coffee Traders
Tysiące rolników uprawiających kawę na całym świecie utrzymuje swoje rodziny, wykorzystując niewielkie połacie wzgórz na plantacje kawy. Rolnicy pracują dzień w dzień za bardzo niewielkie wynagrodzenie, ale przyszłość uprawy kawy rysuje się w jasnych barwach. Organizacje Sprawiedliwego Handlu starają się poprawić warunki życia tych rolników, pomagając im w zakładaniu spółdzielni. Dzięki temu mogą oni zawierać lepsze umowy cenowe i zaciągać kredyty na nowe plantacje, a wszystko po to, by zapewnić edukację i poprawić jakość swojego życia, rodzin, społeczeństw i środowiska.
W grze Coffee Traders, której akcja rozgrywa się w latach 70. w Ameryce Środkowej i Południowej, Afryce i Azji, pyszne ziarna kawy Arabica zbierane przez rolników są sprzedawane w Antwerpii – i na całym świecie – do dużych i małych palarni kawy. Współpracuj ze swoimi konkurentami, aby rozwijać regiony, które uważasz za odpowiednie dla najlepszych ziaren kawy, jednocześnie uważnie obserwując rynek. Buduj budynki, aby Twoje plantacje kawy Fair Trade mogły się rozwijać, jednocześnie wzmacniając swoją sieć handlu kawą. Czy Twoje plantacje popadną w ruinę, czy też wzniesiesz się na szczyt i staniesz się największym handlarzem kawy na świecie?
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 18 – Journey to the Center of the Earth
Prestiżowy profesor mineralogii Otto Lidenbrock i jego siostrzeniec Axel odkrywają tajemniczy zwój pergaminowy napisany przez alchemika Arne Saknussemma w XV wieku, który ujawnia, jak dotrzeć do środka Ziemi.
Obaj udają się na Islandię i tam wynajmują pomoc łowcy Hansa, z którym rozpoczynają zejście przez wulkan Snæfellsjökull ku największej przygodzie, jaką kiedykolwiek znał człowiek.
Gracze będą losować trasę od wulkanu wejściowego do środka Ziemi, a stamtąd do jednego z wulkanów wyjściowych. W każdej turze odkrywane są dwie karty: karta współrzędnych oraz karta tunelu (prosty, zakręt, źródła wody, odkrycia… lub niebezpieczne stworzenia). Gracze dobierają kartę tunelu na komórce o wskazanej współrzędnej.
Kiedy skończy się talia tuneli, gracze muszą zużyć jeden punkt wody albo zostaną wyeliminowani. Gdy skończy się talia współrzędnych, jeden z wulkanów wyjścia eksploduje i nie będzie można z niego skorzystać. Zawsze jednak możesz poprosić bohaterów powieści o pomoc w zmianie zasad. Przeżyj niezapomnianą przygodę stworzoną przez Juliusza Verne’a!
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 17 – Welcome to the Moon
Zbudowałeś mieszkania dla ludzkości w dzielnicach i Nowym Las Vegas. Teraz musisz ocalić ludzkość poprzez kolonizację kosmosu…
Welcome to the Moon wykorzystuje te same mechanizmy gry typu „odwróć i zapisz”, co wcześniejszy tytuł Welcome To, ale teraz możesz grać w kampanii na ośmiu planszach przygód. W swojej turze odwracasz karty z trzech stosów, aby stworzyć trzy różne kombinacje numeru statku gwiezdnego i odpowiadającej mu akcji, a następnie wszyscy gracze wybierają jedną z tych trzech kombinacji. Używasz numeru, aby wypełnić miejsce w strefie na swoim arkuszu przygód w kolejności numerycznej, a wszyscy ścigają się, aby jako pierwsi ukończyć wspólne misje.
Osiem arkuszy przygód zawiera mechanizmy bardzo różne od klasycznej koncepcji Welcome To…, a kiedy grasz w trybie kampanii, będziesz dokonywał wyborów, które zmienią następną przygodę, co oznacza, że każda kampania będzie różnić się od poprzedniej. Jako wielcy fani wykreślanej i poprzedników tej serii wiemy, że to bedzie jeden z tytułów, które z pewnością kupimy na Essen!
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 16 – Voidfall
Przez wieki Novarchowie, potomkowie królewskiego rodu Novarchon, rządzili żelazną ręką nad feudalnym galaktycznym imperium ludzkości, Domineum. W tym czasie wprowadzili do swojej domeny oszałamiające innowacje technologiczne i postęp naukowy. Ten przyspieszony postęp pomógł Domineum dotrzeć – i ostatecznie zasiedlić – nawet najdalsze części znanej galaktyki, gdzie pojawiły się nowe Domy, które rządziły zewnętrznymi sektorami imperium. W miarę jak Dom Novarchon rósł w siłę, rósł też otaczający go kult religijny, głoszący ponure przepowiednie o starożytnej istocie z innego wymiaru: Voidbornie.
Wielu uważało, że to tylko mit, ale tak naprawdę to mroczny wpływ Voidborna dał Novarchom wiedzę, która pozwoliła im na szybką ekspansję imperium. Podczas gdy kult Novarchów przewidywał wieczne życie dzięki istocie z innego świata, jedynym zamiarem Voidborna było zaspokojenie jego wiecznego głodu. I tak, gdy Domineum osiągnęło ogrom odpowiadający pragnieniom Voidborna, w jego sercu otworzyły się międzywymiarowe szczeliny, które uwolniły kosmiczną korupcję. Gdy Dom Novarchon i jego zwolennicy powitali Voidborna i szukali fałszywego zbawienia, istota zainfekowała się, rozprzestrzeniła i przejęła kontrolę nad wewnętrznymi światami. Teraz nadszedł czas dla pozostałych Wielkich Domów, aby oczyścić galaktyczną korupcję, zapobiec pełnej manifestacji Voidborn w naszym wymiarze i ostatecznie pokonać chaos jako nowi władcy Domineum.
Voidfall to kosmiczna gra 4X, która przenosi ten gatunek na stoły entuzjastów euro. Łączy w sobie napięcie, interakcję między graczami i głębokie możliwości dostosowywania imperium, charakterystyczne dla gatunku 4X, z zarządzaniem zasobami, podejmowaniem trudnych decyzji i minimalnym poziomem szczęścia, charakterystycznym dla ekonomicznych gier euro. Wygraj, odpierając Voidborn w trybie solo/coop, lub pokonując wpływy rywali w odbudowie Domineum w trybie rywalizacji – w obu przypadkach używając tego samego zestawu zasad i systemu gry. Zmienność jest zapewniona nie tylko przez wiele grywalnych domów z ich własnymi mocnymi i słabymi stronami, ale także przez wiele różnych konfiguracji map dla wszystkich trybów gry.
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 15 – Dune: House Secrets
Wyposażona w system gry kooperacyjnej wykorzystany w wielokrotnie nagradzanej grze Detektyw firmy Portal, Dune: House Secrets dostarcza głęboko tematyczne doświadczenie, które wrzuca od jednego do czterech graczy w sam środek najwyższej stawki rozgrywającej się na surowej, pustynnej planecie Arrakis.
W tej opartej na fabule grze przygodowej gracze wcielają się w role rebeliantów, którzy muszą wykonać serię trudnych misji, mając do dyspozycji ograniczoną ilość czasu i zasobów. Gracze wspólnie podejmują decyzje o tym, jak rozwijać fabułę, eksplorując różne regiony świata, podążając za wskazówkami, wykorzystując sojuszników i pokonując wszelkiego rodzaju przeciwności. Podczas rozgrywki gracze korzystają z różnych fizycznych i cyfrowych komponentów gry – talii kart z istotnymi wskazówkami i zwrotami akcji, tuzina fizycznych podręczników oraz dedykowanej strony internetowej z dodatkowymi zasobami – aby kierować narracją w zabawnych i zaskakujących kierunkach, zapewniając prawdziwie wciągające doświadczenie.
Gra rozpoczyna się prologiem wprowadzającym, który ma na celu zaznajomienie nas z ogromnym uniwersum Diuny, a następnie kontynuowana jest przez trzy duże przygody, z których każda zajmuje od dwóch do trzech godzin. W trakcie każdego epizodu gracze mogą zdobywać punkty doświadczenia, które pozwalają im podnosić poziom postaci w przerwach między misjami i odblokowywać nowe opcje w dalszej rozgrywce. Każda z przygód może być rozgrywana osobno jako samodzielny epizod, ale jeśli gracze ukończą wszystkie trzy epizody, rozwikłają główną narrację gry z epickim punktem kulminacyjnym i niezapomnianym rozwiązaniem, które będzie miało trwały wpływ na dwie kolejne gry z trylogii. Jeśli jeszcze nie słyszeliście o tym tytule to z pewnością warto się mu przyjżeć. A dla fanów Detektywa jest to z pewnością duża gratka!
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 14 – Paris: Eiffel
Wieża zbudowana przez architekta Gustave’a Eiffela wznosi się wysoko nad Paryżem, ogłaszając inaugurację Wystawy Powszechnej. Są tacy, którzy określają ją jako monstrualnego żelaznego cyklopa, a inni jako pierwszy krok w kierunku nowoczesnej architektury. Nie ma wątpliwości, że niewielu pozostawi obojętnymi.
Paryż Eiffla jest rozwinięciem Paryża: La cité de la lumière. Znajduje się w nim osiem nowych pocztówek akcji, które zapewniają znacznie większą zmienność w grze. Do pocztówek dołączona jest seria figurek do wycięcia, które dodadzą spektakularny trzeci wymiar do Twojego Paryża.
W tym rozszerzeniu odwiedzisz paryskie cudeńka, takie jak Łuk Triumfalny, obelisk w Luksorze, Muzeum Luwru i oczywiście Wieżę Eiffla. Czy ten dodatek spełni Wasze oczekiwania?
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 13 – Ark Nova
W Ark Nova zaplanujesz i zaprojektujesz nowoczesne, naukowo zarządzane zoo. Mając na celu posiadanie najlepiej prosperującego zakładu zoologicznego, będziesz budować wybiegi, zakwaterowywać zwierzęta i wspierać projekty ochrony przyrody na całym świecie. W osiągnięciu tego celu pomogą Ci specjaliści i unikalne budynki.
Każdy gracz posiada zestaw pięciu kart akcji do zarządzania swoją rozgrywką, a moc akcji jest określana przez slot, który dana karta aktualnie zajmuje. Tytuł który z pozoru wygląda na całkiem lekki i przyjemny, według notować BGG będzie jedną z trudniejszych premier obecnych targów Essen. Jesteście gotowi?
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 12 – Great Western Trail (Second Edition)
Ameryka w XIX wieku: Jesteś ranczerem i wielokrotnie wypasasz swoje bydło z Teksasu do Kansas City, gdzie wysyłasz je pociągiem. W ten sposób zarabiasz pieniądze i punkty zwycięstwa. Nie trzeba dodawać, że za każdym razem, gdy przybywasz do Kansas City, chcesz mieć przy sobie swoje najcenniejsze bydło. Jednak „Great Western Trail” wymaga nie tylko utrzymania stada w dobrej kondycji, ale także mądrego korzystania z różnych budynków wzdłuż szlaku. Dobrym pomysłem może być również zatrudnienie zdolnych pracowników: kowbojów do ulepszania stada, rzemieślników do budowy własnych budynków lub inżynierów do obsługi ważnej linii kolejowej. Ale czekajcie.. przecież to wszystko już znacie z pierwszej edycji, prawda?
Pamiętacie stare czasy na Zachodzie? Cóż, czasy się zmieniają! Od nowych przeciwników solo po niesamowite krajobrazy, nie będziesz wiedział od czego zacząć. I jest nowe stado krów, które możesz sprzedać! Great Western Trail to doceniona przez krytyków gra o hodowli bydła autorstwa Alexandra Pfistera. Gracze starają się przeprowadzić swoje stado przez prerię Środkowego Zachodu i dostarczyć je do Kansas City. Ale uwaga! Inni kowboje dzielą z Tobą szlak. Zapraszamy do siodła!
Główne zmiany w drugiej edycji:
- Zupełnie nowa grafika autorstwa Chrisa Quilliamsa
- Tryb Solo: Nowy zawodnik na Zachodzie
- Dwuwarstwowe plansze graczy
- Dodanie nowej rasy krów: Rasa Simmental
- Dwa nowe odwracalne budynki (#11 & 12)
- Dwanaście żetonów wymiany, po raz pierwszy wprowadzonych w rozszerzeniu Koleje Północy, dla większej interakcji z innymi graczami
- Cztery nowe Płytki Mistrzów dodane dla większej strategii, regrywalności i wyzwań
Jako fani tego tytułu już nie możemy się doczekać i mamy nadzieję, że nowa edycja również trafi na naszą topke!
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ
Miejsce 11 – 1923 Cotton Club
W 1923 roku przemytnik Owney Madden nabył lokal w Harlemie, w Nowym Jorku, i nazwał go „Cotton Club”. Jego zamiarem było wykorzystanie go jako przykrywki do sprzedaży alkoholu w czasach prohibicji, ale miejsce to zyskało na popularności, a utalentowani artyści, tacy jak Duke Ellington, Louis Armstrong, Ethel Waters i Cab Calloway zamienili je w mekkę jazzu.
W grze „Cotton Club 1923” będziesz nadzorował klub w skomplikowanych czasach prohibicji. Aby przemycać alkohol, będziesz musiał szukać partnerów w świecie przestępczym i inwestować pieniądze, aby zatrudnić artystów i ulepszyć swój klub. Wszystko po to, by przyciągnąć najważniejsze i najbardziej wpływowe osobistości epoki…
1923 Cotton Club jest rozgrywany w ciągu maksymalnie sześciu rund, w których gracze mogą używać trzech pionków, aby wybierać pomiędzy różnymi akcjami: wprowadzać ulepszenia, prosić o pożyczkę, dostać cynk, powiązać się z gangsterami, przemytem, zatrudnić artystów i przyciągnąć celebrytów. Wszystko po to, aby zebrać więcej punktów reputacji niż wszystkie inne kluby w Nowym Jorku! Gracz z największą ilością punktów reputacji na koniec wygrywa.
Więcej na temat tej gry przeczytasz TUTAJ