Recenzje

Recenzja #537 Park Smoków

Zaproś gości do nowego parku rozrywki! Umiejętnie hoduj smoki i pozyskuj najlepsze gatunki, ale pamiętaj – musisz wykarmić wszystkie stworzenia na czas, bo inaczej przerażeni zwiedzający uciekną w popłochu… Zapraszamy, oto Park Smoków!


Informacje o grze

Autor gry Park Smoków: Nicolas Sato

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Liczba graczy: 2-5

Czas gry: 15-30 min

Wiek: 8+



Smoki stanowią jeden z najpopularniejszych motywów w grach dla dzieci. Od Smoka Wawelskiego, przez tworzenie smoczej armii w Draconium, po Zagadki Smoka Obiboka. Sama mam na półce kilkanaście gier ze smokami (wspomniane wyżej oraz Totalne Zasmoczenie, Dragomino, Zęby smoka, Smocza Dolina i Smoki). Ufff! Tym razem będziemy rozwijać park rozrywki i starać się przyciągnąć jak najwięcej gości. Jesteście gotowi na zwiedzanie Parku Smoków? Zapraszamy!


Przegląd elementów

Park Smoków zajmuje zgrabne, wypełnione po brzegi pudełko. Po otwarciu wieczka naszym oczom ukaże się kolorowa zawartość, która z pewnością przyciągnie uwagę każdego dziecka! Robotę robią tutaj przezroczyste karty (podobne można znaleźć na przykład w grze Canvas), których mamy do wyboru aż 60! Karty możemy kłaść zarówno na naszych parkach, jak i na innych kartach, co daje nam mnóstwo możliwości rozbudowy!

Oprócz przezroczystych kart w pudełku znajdziemy również karty wysp i karty pomocy. Wszystkie wykonano z dużą starannością, są kolorowe i czytelne. Dzięki ściągawkom bez problemu będziemy w każdej chwili mogli, przypomnieć sobie wszystkie zasady punktacji.

A jeśli chodzi o punktację… Punkty to nasi zwiedzający! Pojedynczy ludzik wart jest 1 punkt, autko 5 a sterowiec 10 punktów. Świetnie prezentuje się to na stole, a dzieciakom bardzo podoba się, że wraz z rozwojem parku, jest w nim coraz więcej gości.

Do gry dołączono również planszę, która jest właściwie miejscem oznaczania rund gry i przypominaniem, co kiedy punktuje oraz czytelną instrukcję.


Zarys Rozgrywki

Celem gry jest stworzenie najlepszego parku rozrywki mieszczącego się na 3 wyspach. Każdy z graczy otrzymuje w rundzie 4 przezroczyste karty, następnie wybiera jedną z nich i przekazuje pozostałe dalej. Główną mechaniką gry jest tutaj mechanika draftu, znana na przykład z Draftozaura (naszą recenzję znajdziecie TUTAJ). Kiedy wszystkie wyspy odwiedzą już dinozaury, runda dobiega końca i zaczynamy punktację. W każdej rundzie będzie ona jednak nieco inna, gdyż preferowane będą smoki w danym kolorze. Oprócz nich liczyć się będzie również różnorodność gadów.

Kiedy podczas gry wykluje nam się z jajka smok, otrzymamy dodatkowe punkty! Natomiast przez zdenerwowanego gada niektórzy goście mogą z parku uciec… Pamiętajcie również o nakarmieniu zwierzaków, gdyż zbyt mało owiec „na stanie” też da nam punkty ujemne! Wygrywa gracz z najlepiej punktującymi gośćmi.


Recenzja

Punkty, punkty, punkty… Gra Smoków to gra prawdziwie wędrujących… gości, dzięki czemu zachowany jest tutaj fajnie klimat parku rozrywki. Punktujemy właściwie za wszystko i podczas tury, jak i na końcu rundy. Zasad nie ma dużo, ale trzeba pamiętać, kiedy warto walczyć o jakie smoki. Myślę, że wiek 8 lat został tutaj dobrze określony, bo młodsze dzieci mogłyby mieć problem z połapaniem się, co i kiedy, gdyż gra jest dość krótka i trzeba naprawdę kombinować, żeby uzyskać dobry wynik. W grze właściwie nie możemy zaplanować jakiejś strategii, musimy wykorzystywać najlepiej to, co nam się trafi.

Gra jest wesoła sympatyczna, bardzo ładnie wykonana i myślę, że fanom smoków (i nie tylko im) przypadnie do gustu. Rozwijanie parku rozrywki jest satysfakcjonujące, patrzenie, jak przybywa smoków i zwiedzających daje sporo radości. Dodatkowo musimy nieco pomyśleć, które karty najlepiej wybrać i jak je ułożyć na wyspach.

Park Smoków jest bardzo regrywalny, do wyboru mamy aż 60 przezroczystych kart, które możemy układać na różnych wyspach. Rozgrywka przebiega dynamicznie, cały czas coś się dzieje. A to komuś wykluł się smok, a to u kogoś goście uciekają w popłochu przed zdenerwowanym gadem.

Wykonanie jest przepiękne tak jak zresztą w pozostałych grach od Naszej Księgarni. Park Smoków przypomina mi Draftozaura, zarówno przez tematykę, jak i mechanikę. Cieszę się, że mam obie w kolekcji, gdyż świetnie prezentują się obok siebie na półce, a rozgrywka zarówno w jedną, jak i w drugą jest bardzo przyjemna.

W grze nie ma negatywnej interakcji, a zasady są bardzo proste. Żeby jednak otrzymać dobry wynik, trzeba trochę pogłówkować.


Podsumowanie

Park Smoków to świetna gra dla dzieci, w którą można zagrać z przyjemnością całą rodziną. Oryginalne, świetnej jakości przezroczyste karty czynią z rozgrywki fantastyczną zabawę! To kolejna, bardzo udana pozycja o smokach, polecamy!


Mocne Strony:

  • ciekawy temat,
  • dużo możliwości główkowania,
  • piękne wykonanie,
  • śliczne przezroczyste karty,
  • proste zasady,
  • szybka rozgrywka,

Słabe Strony:

  • cały czas trzeba coś punktować.

Przydatne linki:

Grę najtaniej kupisz tutaj

Link do strony wydawnictwa

Profil gry w serwisie Board Game Geek


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba Ci się nasz serwis, to zachęcamy do polubienia nas na facebooku.


Grę do recenzji przekazało wydawnictwo Nasza Księgarnia. Bardzo dziękujemy!

Nasza Księgarnia

Natalia Jagiełło

Od dziecka bardzo lubiłam grać w gry planszowe. Grałam z rodzicami i przyjaciółmi, w domu i szkole. Moje pierwsze gry, do których do dzisiaj mam spory sentyment to: Rummikub i Kaleidos. Z wiekiem gry poszły na jakiś czas w odstawkę, ale pasja wróciła z wielką mocą, kiedy zostałam mamą. Anastazja i Zojka pomogły mi na nowo odkryć miłość do gier planszowych, a nasza kolekcja stale się powiększa. Bardzo lubimy grać w gry familijne i edukacyjne, nasze ulubione pozycje to Pędzące Żółwie, Śpiące Królewny i Kakao. Bardzo lubię wykorzystywać gry w edukacji domowej córek, uczę je czytać i liczyć właśnie dzięki grom, które zabieramy ze sobą dosłownie wszędzie. Wieczorami lubię pograć z mężem i znajomymi w bardziej skomplikowane tytuły, takie jak na przykład Azul czy Brzdęk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *