Planszowe nowinki #18
22 lipca 2017 roku
Kolejna część cyklu Planszowych nowinek. Co tym razem?
Premiera gry Fantazja od Fox Games, zapowiedzi Queendomino i dodatku do Kingdomino, a także Dobble Zwierzaki, Legenda Pięciu Kręgów, Pocket Madness i Miszmasz!
Premiera: Fantazja od Fox Games
Fantazja – baśniowa kraina – legła w gruzach. Odbudować ją mogą potężni magowie – Rzeźbiarze Natury lub Inżynierowie Światła, którzy powołują do istnienia rzeczy, wykorzystując moc swojej wyobraźni. Gracze wcielają się w ich role i odtwarzają zniszczone królestwo, zaczynając od jego stolicy. Za pomocą wyobraźni tworzą kolejne budynki, rozwijając je w coraz to wspanialsze obiekty.
Zatem do dzieła! Popuśćcie wodze wyobraźni i odbudujcie Fantazję. Należy dobrze zastanowić się nad wyborem budynków, gdyż kafelki położone wokół Magicznego Zamku zapewnią dodatkowe moce, a na koniec gry dadzą Punkty Zwycięstwa. Kto zdobędzie ich więcej, ten wygra grę.
Queendomino i dodatek do Kingdomino
To już pewne, że wydawnictwo Games Factory Publishing będzie polskim wydawcą zapowiedzianego dodatku do Kingdomino oraz oddzielnej serii bazującej na mechanice znanej z pierwowzoru Queendomino. Odrębna serią będzie wersją bardziej zaawansowaną i z pewnością spodoba się graczom, którzy od gier oczekują większej głębi i mnogości decyzji.
Dobble Zwierzaki
Ten, ten, no… wielbłąd!
Dobble Zwierzaki to wspaniała gra dla dzieci, dostosowana do tego, by najmłodsi grali samodzielnie, ale też na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli bez problemów dołączyć się do zabawy, a nawet mieć trudności z wygraną!
Podstawowa zasada gry to znalezienie jak najszybciej zwierzątka, który łączy dwie karty. To samo zwierzątko na dwóch kartach zawsze jest tylko jedno, o czym należy pamiętać i w to nie wątpić (bo nie raz się zdarza, że nijak nie można go zauważyć 😉 )
Premiera już w październiku tego roku.
Legenda Pięciu Kręgów
Legenda Pięciu Kręgów LCG to gra, w której dwaj przeciwnicy ścierają się w pojedynku o honor i władzę. Uczestnicząc w nadchodzących turniejach, gracze będą mieli realny wpływ na dalszy rozwój świata gry i pozycję poszczególnych klanów.
Podczas gry, każdy gracz kontroluje swój klan z pomocą dwóch talii. Na talię dynastii składają się przede wszystkim postaci i miejsca, które pojawiają się w prowincjach gracza. Talia konfliktu to zbiór taktyk, manewrów bojowych, intryg politycznych i technik walki. Można je wykorzystać podczas bitew, których celem jest spustoszenie prowincji przeciwnika, a potem zdobycie jego twierdzy i ostateczne zwycięstwo. Nawet w ogniu walki nie można jednak zapomnieć o honorze, gdyż odstępstwo od kodeksu bushidō może okryć cały klan hańbą i odebrać mu dawną świetność.
Premiera w IV kwartale tego roku.
Miszmasz!
Miszmasz! to niesamowicie dynamiczna gra imprezowa, za której powstanie odpowiada Thomas Vuarchex – jeden z twórców bijącej rekordy popularności gry zręcznościowej – Jungle Speed. W swoim najnowszym dziele wprowadził kilka zmian, które jeszcze usprawniają rozgrywkę.
Naszym celem jest zebranie pięciu par identycznych kart. Początkowo z łatwością znajdujemy pasujące wzory. Jednak z czasem wyłożonych kart jest coraz więcej, a że wszystkie one biorą udział w grze, to przyglądamy się stołowi z rosnącym skupieniem i napięciem!
Premiera w listopadzie tego roku.
Pocket Madness
Pocket Madness to gra autorstwa słynnego duetu Bruno Cathala i Ludovic Maublanc. Tym razem kieszonkowa wersja szaleństwa. Jest szybka gra karciana, inspirowana prozą Lovecrafta, który znany jest wszystkim z tytułu The Call of Cthulhu. W grze będziesz przywoływał moce starożytnych, dzięki czemu doprowadzisz współgraczy do istnego szaleństwa, jednocześnie zapewniając sobie zwycięstwo. Grę w Polsce najprawdopodobniej wyda Games Factory Publishing.
Zapraszam do kolejnych ciekawych planszowych nowinek już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju, to polub naszą stronę na Facebooku, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś.