Planszowy Express

Planszowy Express #91

Witaj w Planszowym Expressie! Przygotowaliśmy dla Ciebie najciekawsze premiery gier planszowych z ostatnich kilku dni.

W tym tygodniu: Reef, Rzuć Hasło, Dice Settlers, Res Arcana, Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera, Agricola: Torfowisko, Wyspa Skye: Druidzi, Kawerna: Dokąd Sięgają Korzenie, Banda Stworów.

Na naszym blogu znajdziesz zawsze najciekawsze gry planszowe! Zajrzyj na naszego FB


Reef (Fox Games)

W każdej turze gracze zagrywają lub dobierają na rękę kartę, która określa jakie elementy muszą dołożyć do swojej rafy oraz to, ile punktów otrzymają za określony układ. Osoba, która zbierze najwięcej punktów zwycięstwa, wygra.

Reef to abstrakcyjna gra logiczna, w której zadaniem graczy jest stworzenie najpiękniejszej rafy koralowej, dającej im jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Wiek graczy: 8+

Cena detaliczna: 179,99 zł

Premiera gry w połowie sierpnia


Rzuć Hasło (Fox Games)

Mała kościana gra, w której gracze mogą nie tylko przetestować swoją wiedzę, ale też sprawdzić swoją spostrzegawczość, refleks i zdolność kojarzenia.

Rzuć Hasło zawiera różnokolorowe kości z literami i tematami. Gra polega na znajdowaniu skojarzeń do tematów, a słowo musi rozpoczynać się na konkretną literę. Gracze muszą jednak uważać, aby nie połączyć ze sobą dwóch kości w tym samym kolorze. „Gimnastyka mózgu” gwarantowana!

Wiek graczy: 8+ lat

Cena detaliczna: 49,99 zł

Premiera gry pod koniec sierpnia


Dice Settlers (Lucrum Games)

Z kawałkiem własnej ziemi, odrobiną potrzebnych zasobów, zaufanymi ludźmi stajesz przed nieznanym i spełniasz swoje marzenia. Nowy Świat otwiera przed Tobą wachlarz możliwości stworzenia nowego domu… Musisz jednak pamiętać że nie jesteś tu sam! Przybyli także inni Osadnicy, którzy mimo skromnych początków, będą chcieli mieć udział w odkryciu Nowego Świata tak jak Ty. Czy uda Ci się ich zdominować?

“Dice Settlers: Osadnicy z Krwi i Kości” to cywilizacyjna gra planszowa opierająca się na zbieraniu puli kości, gromadzeniu zasobów oraz kontroli obszaru. Podczas swojej tury, gracz sięga do woreczka z kośćmi, rzuca je oraz wykonuje akcję: eksploruje nowe lokacje, buduje planszę, zbiera zasoby lub handluje, rozwija technologie dzięki czemu uzyskuje nowe możliwości. Każdy gracz wybiera własną drogę do zwycięstwa.

Zmienna plansza, zestaw zróżnicowanych technologii oraz mnogość strategii do wyboru sprawiają że “Dice Settlers” to gra która po prostu się nie nudzi!


Res Arcana (Rebel)

Na czterech krańcach świata niebo pokryło się chmurami, oceany zmieniają kolor, a powietrze wibruje od magii. W przytłumionym świetle pracowni alchemicznej, na ośnieżonym szczycie świętej góry i w ruinach milczącej świątyni potężni magowie przygotowują się do konfrontacji.

Uprawiają i zbierają składniki potężnych eliksirów, które skupiają w sobie całą magię tego świata i pozwalają tworzyć tajemnicze artefakty. Z samej pustki wzywają przedziwne kreatury, docierają do punktów mocy i wzywają gigantyczne smoki, które następnie kierują przeciw swoim wrogom.

Res Arcana to gra karciana w klimacie fantasy, w której uczestnicy wcielają się w najpotężniejszych magów. Podczas rozgrywki będziemy starali się doprowadzić do perfekcji swoje specyficzne umiejętności w taki sposób, by osiągnąć konkretny cel. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne zagrywanie kart, których połączone umiejętności będą wpływały na siebie wzajemnie, pozwalając nam na coraz to ważniejsze inwestycje, które zapewnią nam eksplorację kolejnych poziomów magicznej wiedzy i umiejętności.

Grę w najlepszej cenie kupisz tutaj


Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Rebel)

Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!

Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.

Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.

Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.

Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.

Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę.

W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa.

Grę w najlepszej cenie kupisz tutaj


Dodatki do świetnych gier od Lacerty – Agricola: Torfowisko, Wyspa Skye: Druidzi, Kawerna: Dokąd Sięgają Korzenie

Posiadacze Agricoli (wersja dla graczy)  będą mogli się cieszyć nowym wydaniem dodatku „Torfowisko”. Kawerna  wzbogaci się o dodatek „Dokąd Sięgają Korzenie”, który wprowadza urozmaicenie w postaci nowych ras i ich nowych możliwości. Zaś wielbicieli szkockich klimatów na pewno ucieszy wieść, że  na Wyspie Skye  do Wędrowca dołączą „Druidzi”.

Przewidywana data ukazania się dodatków to październik 2019. 


Banda Stworów (Trefl Joker Line)

Znajdź potwornego bliźniaka! Spróbuj odnaleźć dwa takie same stwory.
Uważaj na zakazane słowa, wskazane przez kości! Dobieraj słowa i pytania rozważnie.
Czas upływa, a stwory nie lubią czekać!

Ekspresowa wersja zasad:

1. Rzuć kośćmi, które wskażą zakazane cechy i odwróć klepsydrę.
2. Dobierz stwora i staraj się go opisać swojej drużynie, nie mówiąc o zakazanych cechach.
3. Gdy drużyna zgadnie, zgarnia punkt. Gdy odpowie źle, stwór ucieka!
4. Drużyna, która zbierze więcej stworów: wygrywa!

Główne atuty:

• Gra polecana jako pomoc przy nauce języków obcych: ćwiczy umiejętności tworzenia opisów oraz nazw części ciała.
• Banda Stworów została umieszczona na Liście Rekomendacji 2019 w jednym z najbardziej prestiżowych plebiscytów gier planszowych: Spiel des Jahres.
• Praktycznie dla nieograniczonej liczby graczy.
• Kika różnych wariantów rozgrywki.


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba Ci się nasz serwis, to zachęcamy do obserwowania nas na facebooku.

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *