Planszowy Express

Planszowy Express #79

22 lipca 2018 roku

Witaj w Planszowym Expressie! Przygotowaliśmy dla Ciebie najciekawsze wiadomości ze świata gier planszowych.

W tym tygodniu: nowości od wydawnictwa Imagine Realm, Pszczoły, Zombie Tsunami, Łap za Słówka, Paper Tales, Discover: Lands Unknown, Ilôs, Carta Imperia Victoria, Little Big Fish, Carcassone Safari, najpopularniejsze gry na BGG w ostatnich tygodniach i wiele, wiele innych.


Zajrzyjcie koniecznie do naszych najnowszych artykułów/recenzji:


Zapowiedź nowych gier od Imagine Realm

Wydawnictwo Imagine Realm znane szerzej  dzięki takim grom jak „Wyścig Odkrywców” oraz „Strażnicy Xobos”, pochwaliło się na jednym z forów zapowiedziami ich nowych tytułów. Sami zobaczcie co ciekawego piszą o swoich zapowiedziach oraz niedawno ufundowanej grze Strażnicy Xobos:

Strażnicy Xobos (2018) – Dzięki ogromnemu wsparciu graczy, gra zostanie wydana. Premiera w grudniu tego roku. Przygoda z grą zajęła nam znacznie więcej czasu niż planowaliśmy – głównie z powodu zmiany grafik. I nie było to zmiana kosmetyczna, ale cała gra została stworzona na nowa od strony wizualnej. Najważniejsze jednak, że efekt końcowy jest bardzo zadowalający i przypadł graczom do gustu! :) Pod koniec roku Strażnicy będą mieli także kampanię na Kickstarterze.

Arena Robotów (—-) – Projekt odłożony na półkę. Tak szczerze, to poza mapą 3D i figurkami gra nic nie oferuje i w testach poległa. BARDZO. Na tę chwilę nie mamy pomysłu, jakby ugryźć temat, aby rozgrywka dawała frajdy. Mieliśmy konkretne plany, ale niestety pomysł wyglądał lepiej niż rzeczywista gra…

Smoki nad Królestwem (2019) – Tak, to ten WIELKI projekt. Jest cały czas rozwijany i ogrywany. Testy wewnętrzne są BARDZO obiecujące, ale ze względu na niemalże komplet nowych mechanik dopieszczamy wszystko, co da się dopieścić. Jeszcze w 2018 będziemy mieć gotowy prototyp, a od kwietnia 2019 postaramy się pokazywać grę na wyjazdach (bez kompletnych grafik). Nasłuchujcie, co się ze Smokami dzieje, bo to będzie nasza „perełka” :)

Junktech: Duel (2019) – To gra karciana, której esencją jest walka między graczami na złomowisku w odległej przyszłości. Minimalna losowość, fajne zarządzanie postacią i kartami. Odrobina refleksu też jest wymagana. Bardzo szybka i dynamiczna gra dla 2 graczy :) Planujemy akcję CF na wspieram.to pod koniec września. Wkrótce zaczynamy promować ten tytuł!

Hotel dla Duchów – (2019) – Pod tym tytułem skrywa się rodzinna gra, w której przyjdzie nam zarządzać pewnym obiektem zamieszkałym przez… duchy :) Autorem i ilustratorem jest Radosław Jaszczuk! Gra jest zamknięta mechanicznie i działa na prawdę świetnie i bardzo czekamy, aż otrzyma wszystkie ilustracje, aby ją Wam pokazać :D Planujemy akcję CF na wspieram.to w listopadzie tego roku.

Mroczna Istota (—-) – Inaczej niż Areną Robotów, tutaj niemal wszystko zadziałało. Niemal… jedna z mechanik sprawiła nam tyle problemów, że całkowicie podkopała grę i chociaż testy wypadły bardzo obiecująco, to właśnie TA mechanika „ukręciła” resztę i zwyczajnie projekt się posypał. Nie porzucamy go, oj nie, ale mamy pełną świadomość, że potrzeba świeżego pomysłu to tego, co aktualnie mamy inaczej gra nie będzie warta pokazywania. Co ciekawe, mamy już ilustracje koncepcyjne i pewne elementy wykonane… Ale to nie jest etap dla tej gry, abyśmy powiedzieli „Jest dobrze”. Bo zwyczajnie nie jest przez wspomnianą mechanikę. Jeśli tylko znajdziemy rozwiązanie, wracamy do tematu :)

Godzina Demonów
 (2019) – Ciężki tytuł, ciężka gra. Gracz wciela się w rolę Anioła i ma chronić swojego wybrańca przed demonami. Ale myk jest taki, że może tylko próbować/starać się kierować wybrańcem przez jego „myśli”. Jest mrocznie, duszno i strasznie! Od stycznia 2019 będziemy promować tę grę i ją pokazywać. Zastosowaliśmy w niej kompletnie nowe mechaniki (rozwijane od bardzo dawna, częściowo użyte w Smokach nad Królestwem) – są to Area Attraction (AI) oraz paragraf dynamiczny, sprawiający że otoczenie wybrańca lub anioła faktycznie żyje… 

Wyścig Odkrywców – Dookoła Świata (2019) – Nakład gry się skończył. Wiemy, jakie emocje ona wywołała, ale – choć możecie się z tym nie zgodzić – gra na prawdę się spodobała casualowym graczom. I tutaj następuje pewna rzecz… otóż mamy przygotowane rozszerzenie złożone z kart, które zmienia mechanikę odkryć SL (nie ma już rzutu kością) i dodaje nowy atrybut dla bohatera „zmęczenie”, dzięki czemu rozgrywka wygląda znacznie, znacznie lepiej :) Oczywiście, są też nowe przygody!

Jak sami widzicie, jest na co czekać. Życzymy dużo cierpliwości w ogrywaniu i testowaniu wyżej wymienionych projektów.


Premiera: Pszczoły (wyd. Trefl Joker Line)

Pszczoły to gra karciana dla dwóch osób w której wcielasz się w pszczoły lub trzmiele i walczysz o pyłek kwiatowy.

Pszczoły to gra karciana dla dwóch osób, w której: staniecie po stronie trzmieli lub pszczół, wykonacie wskazane dla nich misje, dzięki taktyce i dedukcji pokonacie przeciwnika, całkiem sporo dowiecie się o najpożyteczniejszych owadach świata.

Gra jest już do kupienia w sklepach.


Premiera: Zombie Tsunami (wyd. Lucky Duck Games)

Zombie Tsunami to gra imprezowa dla 3 do 6 graczy, trwająca 30 minut.

W grze każdy uczestnik prowadzi hordę zombie szturmującą miasto. Zwycięzcą zostanie gracz, który będzie posiadał najwięcej zombie na koniec trzeciej rundy rozgrywki. Strzeż się jednak! Ludzie są wszędzie i nie poddadzą się bez walki. Gracze będą musieli współpracować i czasem zdradzać się wzajemnie, aby wygrać grę.

Gra jest już do kupienia w sklepach


Premiera: Łap Za Słówka (wyd. Egmont)

„Łap za słówka” to wesoła gra imprezowa, w której gracze wymyślają słowa na czas. Ale uwaga! Punkty zdobywa się tylko za unikalne wyrazy, których nie zapisali przeciwnicy. Bacznie obserwuj sytuację na stole i nie daj się złapać za słówko!

Gra jest już do kupienia w sklepach.


Już w lipcu: Paper Tales (wyd. Funiverse)

Był taki czas, dawno, dawno temu, kiedy po Ziemi chodziło mnóstwo fantastycznych stworzeń, a świat targany był przez nieustające heroiczne wojny. Paper Tales są ostatnim zachowanym reliktem tych zapomnianych czasów. Nadeszła chwila, by ponownie otworzyć tę księgę i uwolnić legendarne wieki!

Przeżywaj fantastyczne wieki wielkich walk i ekspansji w Paper Tales. Zmieniaj kombinacje swoich poddanych i fantastycznych istot na podstawie swoich osiągnięć oraz ich wieku, bo wszystko przemija z czasem, nawet magiczne stworzenia i wielcy herosi! Napisz nową legendę o prawowitym władcy, który przyniósł jedność rywalizującym królestwom.

Bardziej szczegółowo — Paper Tales jest grą karcianą, w której gracze wykładają karty jednocześnie. W każdej turze gracze przygotowują od czterech do pięciu jednostek, które następnie rekrutują do swojego królestwa — zakładając, że mogą za nie zapłacić. Wybory te określają zdolność graczy do zwycięstw w bitwie, generowania dużych dochodów, konstruowania budynków dających nowe możliwości i zdobywania punktów legendy. Musisz jednak pamiętać, że miejsce w twoim Królestwie jest ograniczone, a Jednostki będą przemijać w nieubłaganym upływie czasu.

Stwórz kompleksową strategię, dostosuj kształt swojej krainy zgodnie z możliwościami i ograniczeniami, a dokonasz wielkich osiągnięć!

Gra jest już do kupienia w sklepach


Już wkrótce: Poznamy Tajemnicę (wyd. Galakta)

Na stronie wydawnictwa Fantasy Flight Games pojawiła się tajemnicza grafika, zapewne oznacza zapowiedź ich nowej gry, którą na polskim rynku wyda Galakta.

Kliknij tutaj by zobaczyć grafikę


Już w lipcu:  Ilôs (wyd. Funiverse)

W grze Ilôs przyjdzie nam konkurować o zasoby nowoodkrytego archipelagu. Jako zamożni kupcy będziemy pływać od wyspy do wyspy, wysadzając tam naszych eksploratorów. Będą oni budować kopalnie, stragany, plantacje, fortece czy przeszukiwać starożytne ruiny. Wszystko to, abyś mógł się nazwać najbogatszym kupcem Ilôs.

Każdy gracz dysponuje z góry określoną ilością statków oraz eksploratorów. Plansza jest tworzona na bieżąco w trakcie rozgrywki przez każdego z jej uczestników. Wszystkie ruchy są wykonywane za pomocą kart. Ich rodzajów jest niewiele, co nie ogranicza decyzyjności. Celem jest zbieranie jak największej ich ilości, gdyż każde wykonanie akcji wymaga od nas spalenia odpowiedniej ilości kart z ręki. Zbieranie samych zasobów to jednak nie wszystko. Niekiedy trzeba bronić się przed piratami, mierzyć się z problemem wyczerpanych zasobów czy też spiskować podnosząc ich wartość.  Ruszaj więc na szerokie wody i walcz o miano najzamożniejszego kupca archipelagu Ilôs!

Ilôs to gra karciana z mechaniką zarządzania kartami na ręku dla 2 do 5 graczy. Prosta, przystępna, ale o dużej strategicznej głębi. Gra o produkcji zasobów dla całej rodziny.

Premiera gry już w tym miesiącu!


Już w lipcu: Carta Imperia Victoria (wyd. Funiverse)

Carta Impera Victoria to gra CIVilizacyjna oraz dyplomatyczna, w której rozwijasz swój naród. Zdobądź jako pierwszy hegemonię w jednej z domen, aby tworzyć historię, ale nie spuszczaj oczu ze swoich przeciwników. Tworzenie tymczasowych sojuszy może być najlepsze, aby zapobiec triumfowi innego gracza… i pamiętaj, niekiedy atak jest najlepszą obroną!

Bardziej szczegółowo — gracz wygrywa, gdy osiągnie hegemonię w jednej z domen. Jeśli tak się nie stanie i nie będzie więcej kart do dobrania, gra się kończy, a gracze podliczają większości w każdej z domen, czym punktują, aby określić zwycięzcę. CIV obejmuje sześć obszarów konkurencji (domeny): armię, religię, ekonomię, naukę, kulturę i utopię. 104 karty w grze są podzielone na trzy wieki, które reprezentują naturalną ewolucję globalnej cywilizacji na osi czasu, ale karty każdej z domen nie są podzielone równo. Na przykład, po zakończeniu drugiego wieku, jeśli jeszcze nie osiągnąłeś hegemoni w religii, czas pomyśleć o innej strategii.

Każda domena daje inną moc. Istnieją również różne rodzaje tych mocy, dwa poziomy efektów stałych i jeden efekt odrzuconej karty dla każdej domeny. Wykorzystanie kombinacji tych mocy będzie konieczne, aby być pierwszym, który osiągnie hegemonię — ale użycie tych mocy jest również sposobem, aby powstrzymać innych zawodników przed zwycięstwem. Będziesz potrzebował wszystkich swoich umiejętności dyplomatycznych, aby uzyskać pomoc od innych i zapobiec wygranej innego gracza. Dzisiejszy przyjaciel może być jutrzejszym wrogiem, więc uważaj na resztę i pomyśl, która kombinacja mocy może doprowadzić do niespodziewanego zwycięstwa! Bądź pierwszy, który z niej skorzysta!

Premiera gry już w tym miesiącu!


Już w lipcu: Little Big Fish (wyd. Funiverse)

Little Big Fish jest grą taktyczną dla dwóch graczy, którzy rywalizują między sobą, aby szybciej od przeciwnika zjeść jego 5 rybek.

Na początku, każdy z graczy ma trzy małe rybki w pierwszej linii planszy, przy czym plansza składa się z czterech planszetek, tworzących razem kwadrat. Aby urosnąć, rybka musi zjeść plankton. Kiedy przesuniesz się na pole, na którym znajduje się rybka przeciwnika tego samego rozmiaru lub mniejsza niż twoja, zjadasz ją. Małe rybki są szybkie, ale delikatne; mogą zjadać małe rybki, przy czym same mogą być zjedzone przez każdą rybkę. Jednak tylko one mogą przepływać przez wraki. Średnie rybki zjadają małe i średnie rybki przeciwnika i nie mogą przepłynąć przez wraki. Duże rybki zjadają wszystkie rybki i również nie mogą przepływać przez wraki.


W swojej turze przesuwasz jedną ze swoich rybek o dwa pola lub dwie swoje rybki o jedno pole. Rybki mogą poruszać się prostopadle, ale musisz rozpatrzeć efekt pola, zanim zrobisz drugi ruch. Przesuń się na pole z planktonem, aby twoja rybka urosła. Przejdź na pole narodzin, aby dodać jedną rybkę ze swojej rezerwy na planszę. Wraki działają jak tunele dla małych rybek, a pola „?” pozwalają Ci dobrać żeton, wykonać jego efekt i odrzucić go. Możesz obrócić planszetkę, natknąć się na rybaka, lub dostać gratisową rybkę. Rozpocznij wyścig i jako pierwszy zjedz pięć rybek!

Premiera gry już w tym miesiącu!


Zapowiedź: Carcassone Safari (wyd. Bard)

Carcassonne: Safari to samodzielna gra, do której nie potrzebuje podstawowej gry Carcassonne. Gracze tym razem wybierają się na słoneczne Safari, gdzie spróbują zobaczyć jak najwięcej zwierząt. Wielka piątka Afryki ukrywa się w buszu, na sawannie lub w pobliżu wodopoju. Pomóż swoim znajomym wykopać wielkie dziury, aby zdobyć dodatkowe punkty. Czasami przyjdzie Ci zobaczyć zwierzęta, które drzemią pod wielkim Baobabem. Więcej informacji wkrótce.

Premiera gry w 2018 roku (bliżej nieustalona)



Gry, które w tym tygodniu zyskały największą popularność (wraz z linkami):

  1. Lowlands – skok z 3760 na 3184 miejsce, obecnie 2855.
  2. Century: Cuda Wschodu – skok z 2351 na 1991 miejsce, obecnie 1741.
  3. Founders of Gloomhaven – skok z 316 na 2991 miejsce, obecnie 2650.
  4. Big Trouble in Little China: The Game skok z 3963 na 3610 miejsce, obecnie 3435.
  5. Rise of Tribes – skok z 3309 na 3024 miejsce, obecnie 2607.

Szybkie informacje:

  • Zostały wydane takie gry jak: Patchwork Express, Star Realms – Crisis: Floty i Fortece, Star Realms – Zestaw promo 1, Star Realms – Crisis: Wydarzenia, Star Realms: Cosmic Gambit, Star Realms: Gambit, Star Realms – Crisis: Bazy i Statki, Star Realms – Crisis: Bohaterowie, Terraformacja Marsa: Preludium, Origami, Timberman: Drwale w lesie.
  • T.I.M.E Stories: Aleja Gwiazd (Rebel)– premiera w lipcu 2018 roku,
  • Horror w Arkham LCG – Poza granicami czasu (Galakta)– premiera w lipcu 2018 roku,
  • Laguna (Funiverse) – premiera w październiku 2018 roku,
  • Feelinks (Funiverse) – premiera w sierpniu 2018 roku,
  • Gremlins Inc. (Czacha Games) – premiera we wrześniu 2018 roku,
  • Atlantis: Island of Gods (RedImp) – aktualnie trwa kampania na wspieram.to – link tutaj,
  • Aeon’s End (Portal Games) – premiera przesunięta, wkrótce poznamy datę wydania,
  • Descent: Wędrówki w Mroku – Mgły Bilehall (Galakta) – premiera w sierpniu 2018 roku.

Przegapiłeś poprzedni Planszowy Express? Nic straconego – kliknij tutaj


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba ci się Diceland, to koniecznie polub nas na Facebooku.


Zapraszamy również na kanał Krainy Gier Planszowych, gdzie znajdziecie wideo-recenzje i unboxingi gier planszowych:

Kraina Gier

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

One thought on “Planszowy Express #79

  • Founders of Gloomhaven – skok z 316 na 2991 miejsce, obecnie 2650.

    Chyba zjadło cyferkę

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *