Planszowy Express

Planszowy Express #40

Planszowy Express 40

7 października 2017 roku

Witamy w kolejnym Planszowym Expressie. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was informacje o:

Zapowiedzi takich gier jak: Herbalism, Liberatores: The Conspiracy to Liberate Rome. Grach, który zyskały największą popularność w tym tygodniu. Zapowiedziach takich gier jak Dolina Alchemików, Thief’s Market, Cytadela (druga edycja). Narzędziu dla projektantów gier planszowych. Przedsprzedaży gier Bloodborne: Gra Karciana, Rising 5: Runy Asteros oraz wiele innych.


Herbalism

W grze Herbalism gracze wcielą się w skład grupy początkujących farmaceutów, którzy chcą wynaleźć lekarstwo na pandemię, która nęka obecnie kraj. Gracze muszą wymieniać się informacjami, aby uzyskać wiedzę o składnikach leku. Jednak tylko jeden może zdobyć tytuł „God Farmer”, więc uważaj, aby nie dzielić się swoją wiedzą zbyt łatwo! Mechaniki, które pojawią się w grze to: Betting/Wagering, Hand Management, Memory, Player Elimination, Trading. Jak widać okładka gry robi bardzo pozytywne wrażenie, a karty są bardzo ciekawie ilustrowane. Wydawcą gry będzie EmperorS4, to samo wydawnictwo, które odpowiedzialne było za grę Hanamikoji, czyli bardzo popularne w naszym kraju Gejsze. Twórcami gry są Eros Lin, Liu Xiao. ROzgrywka potrwa od 15 do 30 minut i jest przeznaczona dla od 3 do 4 graczy.

Światowa premiera gry jest przewidziana na 2017 rok.


Liberatores: The Conspiracy to Liberate Rome

W grze Liberatores: The Conspiracy to Liberate Rome, gracza wcielają się w senatorów wchodzących w skład tak zwanych „Liberatorów” – czyli tajnych spiskowców starożytnego Rzymu, a ich głównym celem jest unicestwienie Juliusza Cezara. W trakcie rozgrywki będziemy mogli przyjąć trzy role:

  • agenta, który chce ocalić Cezara,
  • republikanów, którzy walczą o przywrócenie demokracji w Rzymskiej Republice,
  • oraz konkurenta pragnącego śmierci wielkiego Cezara, z chęcią przejęcia władzy i dalszego jej sprawowania w roli kolejnego dyktatora.

Gracze w swojej turze muszą wykonać jedną z trzech obowiązkowych akcji: przekupstwo obywateli celem zwiększenia wpływu u Liberatorów, zatrudnienia obywateli do korzystania ze specjalnych świadczeń lub wysłania ich do Cezara po dochód, akcję która zwiększy jego wpływ. Gra kończy się po siedmiu rundach. Wtedy też zostają ujawnione rolę i osoba, która spełniła swoje zadanie zostaje zwycięzcą.

Mechaniki, które pojawią się w grze: Co-operative Play, Deck / Pool Building, Take That. Autorem gry jest Yan Yegerow. Rozgrywka przeznaczona będzie dla od 3 do 5 graczy i potrwa od 40-60 minut. Jak widzicie gra posiada bardzo klimatyczną okładkę. Karty zostały ilustrowane bardzo ładnymi komiksowymi grafikami, a ich design jest niezwykle przejrzysty i czytelny.

Światowa premiera jest przewidziana na 2017 rok


Gry, które w tym tygodniu zyskały największą popularność

  1. The 7th Continenth – skok z 88 na 68 miejsce.

  2. Lisboa – skok z 706 na 591 miejsce.

  3. Tajniacy: Duet – skok z 876 na 747 miejsce.

  4. Terraformacja Masa – skok z 7 na 6 miejsce.

  5. Królestwo Królików – skok z 3266 na 2834 miejsce.


Board Game Creative Kit

Wydawnictwo Games Factory przygotowało wstępną wersję tablicy Kickstarterowej, w której możemy znaleźć informację o specjalnym narzędziu ukrywającym się pod nazwą Board Game Creative Kit, które służyć będzie twórcom gier planszowych. Zestaw elementów w pudełku ułatwi im przygotowywanie swoich pierwszych prototypów gier. Games Factory prosi o wasze komentarze i opinie, ponieważ chcą by ich nowy produkt został jak najlepiej przygotowany i był niezwykle pomocny dla tych wszystkich, którzy chcieliby zajmować się tworzeniem gier planszowych.

Link do posta na facebooku, gdzie możecie zostawić komentarz

Draft na Kickstarterze


The Valley of Alchemists (Dolina Alchemików)

Dolina Alchemików

Witajcie w Dolinie Alchemików, krainie osadzonej w samym sercu gór, wyrytej tysiące lata temu przez wędrujący lodowiec. Jak głoszą legendy, przemieszczający się lodowiec zgromadził w swym wnętrzu najcudowniejsze okazy prastarego życia, nieznane dotąd ludzkiemu oku. Z czasem, gdy Słońce stopiło potężne zmarzliny, światu ukazała się dolina pełna cudów i mistycznej mocy.

To właśnie tutaj z czasem zaczęli osiedlać się alchemicy badający cudowne właściwości fory i fauny owego zakątka. Przez lata doświadczeń i nieudanych eksperymentów doszli do mistrzostwa w tworzeniu najznamienitszych mikstur. Ich umiejętności wzrastają wraz z każdym nowo poznanym składnikiem, a zdobyta wiedza owocuje nowymi miksturami. Dolina bowiem skrywa jeszcze wiele niezbadanych tajemnic.

Co roku, gdy zima opuszcza dolinę, a matka wiosna na nowo budzi świat do życia, Alchemicy urządzają sobie niewielką wiosenną rywalizację w tworzeniu mikstur. Odbiorców na eliksiry nie brakuje, a udomowione mistyczne istoty bez ustanku roznoszą po całym świecie owoce ciężkiej alchemicznej sztuki.

Dolina Alchemików (4)

W trakcie gry w Dolinę Alchemików gracze będą zbierać składniki, warzyć wywary i sporządzać z nich magiczne eliksiry. Wygrywa osoba, która posiada na koniec gry najwięcej Punktów Doświadczenia (PD). Punkty te zdobywa się zarówno podczas gry jak i po jej zakończeniu. Gra składać się będzie z serii tur, które będą rozgrywane jedna za drugą. Gracz dokona wyboru dwóch czynności z pośród 5 dostępnych. Działania te będą mogły zostać wykonane w dowolnej kolejności i kombinacji. Można również zdecydować się na wykonanie jednej z akcji dwukrotnie.

Dolina Alchemików (3)

Tymi akcjami są:

1. Pobranie składników.
2. Warzenie wywarów.
3. Sporządzanie eliksirów.
4. Przeniesienie eliksirów.
5. Sprzedaż linii eliksirów.

Autorem gry jest Kamil Langie, a grafiki zostały przygotowane przez Barbarę Wiszyńską-Kubit. Są one bardzo przyjemne dla oku i oddają magiczny klimat gry. Na szczególne wyróżnienie zasługuje okładka gry, która robi świetne wrażenie. Wydawcą gry będzie CreativeMaker LLC.  Gra przeznaczona będzie dla od 2-4 graczy, z czasem rozgrywki oscylującym w granicach 45-60 minut.

Dolina Alchemików (2)

Kampania Doliny Alchemików rusza na Kickstarterze już 17 października i potrwa do 9 listopada. Przewidziana jest wersja Deluxe i Exclusive z metalowymi monetami, figurkami wywarów i kilkoma innymi bajerami, których na razie twórcy nie chcą zdradzić.
logo creative


Przedsprzedaż Bloodborne: Gra Karciana

Witaj w domu Tropicielu. Krew Yharnam cię wzywa. Możesz sądzić, że to jedynie zły sen, ale jej klątwa wielce ciąży nam wszystkim…

Wiele lat temu w przeklętym mieście Yharnam dokonano smutnego odkrycia. Oto za pomocą posług krwi można uleczyć każdą przypadłość… jednak ceną za tę leczniczą moc okazuje się inna straszna choroba, przekształcająca mieszkańców w potworne monstra. Teraz, w noc Łowów, do miasta przybywasz ty. Wspomagany mocą Kielicha, wraz z innymi Tropicielami, zstąpisz w czeluście Lochu Kielicha, w którym staniecie oko w oko z jego przerażającymi bossami. Lecz ostatecznie tylko jeden z was zgromadzi dość krwi, by wyrwać się na wolność…

Graczom przyjdzie się wcielić w jednego z Tropicieli, nieustająco walczących z Potworami i innymi Tropicielami o Tętnienia Krwi. Każda runda będzie polegała na zapuszczeniu się przez was w głąb lochu i odkrywaniu co rusz nowych potworów. Stając na przeciw każdego z nich, gracze w tajemnicy wybiorą jedną ze swoich kart na ręce, po czym odkryją je i rozpatrzą. Na kartach mogą pojawić się bronie białe i dystansowe, które posłużą do unicestwienia mrocznych kreatur. Znajdziemy na nich także różnego rodzaju przedmioty i akcje, które mogą na przykład przeszkodzić naszym konkurentom.

Zadając rany potworom, uzyskamy ich krew, a ona posłuży nam jako punktacja na koniec gry. Zdobyta krew może zostać utracona w przypadku naszej porażki. Dlatego też tak ważne jest rozsądne zarządzanie własnymi zasobami. Zachłanność może doprowadzić do klęski, dlatego też, często korzystaj ze Snu Tropiciela, który pozwoli nam na zmagazynowanie zebranej krwi i zabezpieczenie jej przed utratą. Na końcu rozgrywki przyjdzie nam się zmierzyć z Ostatnim Bossem. Tylko jego śmierć prowadzi do końca rozgrywki.

Bloodborne: Gra Karciana została przygotowana dla od 3 do 5 graczy. Minimalny wiek to 14 lat. Czas rozgrywki oscyluje w granicach 30-50 minut.

 

Więcej o grze przeczytasz tutaj.

Grę zamówisz w przedsprzedaży tutaj.

Premiera gry: Halloween (31 października 2017)


Przedsprzedaż Rising 5: Runy Asteros

Dawno, dawno temu na odległej planecie Asteros, pradawny Król pojmał niewyobrażalne monstra i uwięził je za Runiczną Bramą, którą zamknął i zapieczętował 4 boskimi Runami. Przez tysiąclecia brama stała niewzruszona. Aż do momentu, gry moc pieczęci osłabła, złe duchy Aetheru uciekły i ponownie zaczęły dręczyć Asteros!

Sędziwy mędrzec Orakl zwrócił się o pomoc do Rady Zjednoczonych Planet. W odpowiedzi przydzielono mu najlepszych agentów: Ekho, Hal, Eli i Nova. W ten sposób powstała drużyna o kryptonimie Rising 5 – jedyna nadzieja na ocalenie Asteros. Członkowie Rising 5 uratują świat, jeżeli odnajdą zaginione runy i zapieczętują Bramę. Muszą być jednak czujni, gdyż na tej niegdyś spokojnej planecie czai się wiele niebezpieczeństw… 

Rising 5 to gra kooperacyjna, która wykorzystuje aplikację mobilną. Jest to połączenie gry przygodowej z elementami dedukcji. Razem z innymi graczami musicie odnaleźć zaginione Ruin, zanim planeta zostanie pochłonięta przez złe siły. Mechaniki pojawiające się w grze: Action Point Allowance System, Co-operative Play, Dice Rolling, Variable Player Powers. Jest to bardzo szybka gra, gdyż rozgrywka potrwa od 15 do 25 minut, przeznaczona dla od 1 do 5 osób. Autorem gry jest Vincent Dutrait.

Grę zamówisz w przedsprzedaży tutaj.

Więcej o grze przeczytasz tutaj.


Wspieram.to: Thief’s Market

Witajcie w magicznym mieście! Popatrzcie na te bogate stragany i piękne błyskotki. To wszystko może być Wasze. Wystarczy tylko rzucić kośćmi, a potem zgarnąć najlepszy łup w postaci klejnotów i złota. Bogactwo pomnoży szeregi waszych popleczników, olśni Ślicznotki, pozwoli na rozrzutność podczas zakupów na magicznym targu. A wszystko po to, aby było o Tobie głośno w całym mieście, bo to właśnie Ciebie muszą okrzyknąć Królem Złodziei.   

Gra Thief’s Market podzielona została na rundy. Każda z nich składa się dwóch faz. Gra dobiega końca gdy zabraknie kart do uzupełnienia bazaru, wtedy też wyłoniony zostanie zwycięzca, a będzie to osoba, która zgromadziła najwięcej punktów rozgłosu. Wszyscy jesteście złodziejami! W każdej rundzie, na rynku Thief’a rzucasz kostkami. Następnie twoim zadaniem jest wykorzystanie swoich zarobków, aby kupić różnego rodzaju plany, popleczników i ozdoby. Wszystko po to, aby stać się królem wszystkich rzezimieszków.

Kości oznaczają łupy, o które przyjdzie wam rywalizować. Każda kość posiada identyczny zestaw symboli na ściankach, są to:

1.Czerwone, białe, niebieskie i zielone klejnoty: te symbole oznaczają kosztowności, które używane będą do nabywania kart z bazaru.

2.Złoty mieszek: ten symbol wymienia się na końcu rundy na żetony złota.

3.Purpurowa maska: ten symbolem wymienia się pod koniec rundy na żetony szelmostwa. Na końcu gry każdy taki żeton jest wart 1 punkt rozgłosu.

Kliknij tutaj aby przejść do kampanii gry na wspieram.to


Cytadela (druga edycja)

Galakta ogłosiła, że w 2018 roku pod ich szyldem wydana zostanie kultowa już gra Cytadela w nowej odświeżonej drugiej edycji. Tym razem ilustracje robią piorunująco dobre wrażenie. Nie tylko przepiękna okładka przyciąga nasz wzrok, ale także karty. Postacie zostały namalowane bardzo ładnie, a największe wrażenie robią na mnie karty lokacji. Cytadela to gra karciana przeznaczona dla od dwóch do 8 graczy. Głównym trzonem rozgrywki jest budowanie średniowiecznego miasta, jednak każdy z graczy ma w tym swój indywidualny cel. Podczas budowy miasta, gracz będzie używał różnych sztuczek, aby to właśnie on zdobył jak najwięcej korzyści w wybudowanym mieście. Podczas rozgrywki będziemy się wcielać w najróżniejsze postacie, a każda z nich posiada indywidualną zdolność.

Druga edycja gry zawiera 27 postaci – osiem z pierwszej edycji Cytadeli, dziesięć z dodatku The Dark City oraz dziesięć zupełnie nowych.


Szybkie info:

  • Eldritch Horror: Masks of Nyarlathotep – premiera w I kwartale 2018 roku (Galakta),
  • MS Batory nowa gra Filipa Miłuńskiego z premierą na Essen (Granna),
  • Dead Drop – premiera dopiero w przyszłym roku (Portal Games),
  • Opóźnienie dodatku do gry Szeryf z Nottingham – Wesoła Kompania – premiera listopad/grudzień (Rebel),
  • Premiera Krainy Lodów w listopadzie 2017 roku (Rebel),
  • Premiera gry Pixie Queen (Bard),
  • Przedsprzedaż drugiego dodatku do Terraformacji Marsa – Wenus,
  • Premiera dodruku Ghost Stories,
  • Istambuł: Gra Kościana – premiera w październiku 2017 roku (2 Pionki),
  • Dodatki do Wojowników Midgardu – premiera w lutym 2018 roku,
  • Premiera gry Legenda Pięciu Kręgów.

Przegapiłeś poprzedni Planszowy Express? Nic straconego – kliknij tutaj.


Zapraszam do kolejnego Planszowego Expressu już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju, to polub naszą stronę na Facebooku.

Diceland na FacebookuFacebook Pulub nas

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *