Planszowy Express

Planszowy Express #29

26 sierpnia 2017 roku

Planszowy Express 29

Witamy w kolejnym Planszowym Expressie. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was

Noria z innowacyjną mechaniką, Wsiąść do Pociągu: USA 1910, Indie i Szwajcaria, Azja i Niemcy. Dodruk Ghost Stories, Strefa Emisji w 2018 roku i przedsprzedaż dodatku do O mój Zboże.


Noria

Na horyzoncie widać już początek nowej ery. Przyszłość Norii zależy od ciebie. Przekształć rozkwitające imperium w prężnie działające centrum handlowe. Odkrywaj latające wyspy, kupuj nowe statki i buduj fabryki. Zacznij inwestować w prestiżowe projekty, które mogą przynieść ci sukces, przekazując sekretną wiedzę politykom.  Noria to gra debiutującej autorki gier planszowych – Sophii Wagner. Młoda i utalentowana autorka stworzyła steampunkowe uniwersum, a dzięki takim ilustratorom jak Michael Menzel i Klemens Franz projekt udało doprowadzić do końca. Głównym rdzeniem gry jest innowacyjny mechanizm zwany „wheel building”. Każdy z graczy wykonuje akcje na kole składającym się z trzech pierścieni ze specjalnymi akcjami. W trakcie gry gracze starają się uzyskać nowe talerze i manipulować nimi w taki sposób, by jak najbardziej zoptymalizować swoje ruchy. Zapowiada się intrygująco.

Data premiery bliżej nieokreślona.


Dodruk gry Ghost Stories – już we wrześniu.

Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa.

Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła.

Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowym, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym.


Wsiąść do Pociągu: USA 1910 – dodatek.

Dodatek Wsiąść do Pociągu: USA 1910 zawiera 181 kart, tym razem w większym rozmiarze znanym z innych gier tej serii! Gracze będą mieć do dyspozycji 39 zupełnie nowych kart biletów oraz dodtkową kartę bonusową Globtrotera punktującą za największą liczbę zrealizowanych biletów.

Dodatek pozwala też na rozegranie gry w jednym z trzech trybów:

  • USA 1910 (zamień standardową kartę najdłuższej trasy na bonusową Globtrotera, oraz korzystaj wyłącznie z nowododanych biletów),
  • Duże Miasta USA (użyj wszystkich biletów, które posiadają przynajmniej jedno duże miasto: Chicago, Dallas, Houston, Los Angeles, Miami, Nowy Jork, Seattle), oraz
  • Megagra (wykorzystaj wszystkie bilety i karty bonusowe na w tym samym momencie, tworząc pełne doświadczenie z dodatkiem USA 1910).

 

Premiera: październik 2017 roku.


Wsiąść do Pociągu: Indie i Szwajcaria – dodatek.

Wsiąść do Pociągu: Indie i Szwajcaria to zestaw dwóch map, które odmienią i uatrakcyjnią wasze rozgrywki w grę Wsiąść do Pociągu.

Dodatek Indie pozwala na rozgrywkę w 1911 roku w kolonialnych Indiach. Mapa Indii jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy. Tylko w rozgrywce 4 osobowej gracze mogą używać obu torowisk w podwójnych trasach. W rozgrywce 2 i 3 osobowej, po tym jak jeden tor na podwójnej trasie zostanie zajęty, drugi przestaje być dostępny.

Zabawna, dodatkowa mapa Szwajcarii została zaprojektowana specjalnie dla  2 lub 3 graczy. W rozgrywce 3 osobowej, gracze mogą używać obu torów podwójnych tras. W 2 osobowej rozgrywce, po tym jak jedno z torowisk podwójnej trasy zostanie przejęte, drugie przestaje być dostępne. Na mapie Szwajcarii niektóre trasy nie łącza już tylko miasta z miastem lecz także miasta z sąsiadującymi ze Szwajcarią państwami.

Premiera: październik 2017 roku.


Wsiąść do Pociągu: Azja – dodatek.

Wsiąść do Pociągu: Azja i Legendarna Azja to zestaw dwóch nowych map, które odmienią i uatrakcyjnią wasze rozgrywki w grę Wsiąść do Pociągu.

Mapa Azji, pozwala na rozgrywkę w 6 graczy w wariancie drużynowym opracowanym przez Alana R. Moona. Podejmij wraz z partnerem rywalizację z innymi zespołami na liczącej 25 tysięcy kilometrów trasie z Kabulu do Pekinu, poprzez stepy Mongolii i pustynię Gobi aż do Żółtej Rzeki.Jeśli zaś bardziej preferujesz spokojną, samotną podróż na Jedwabnym Szlaku, skorzystaj z mapy Legendarna Azja, którą przygotował François Valentyne. Grając na tej planszy przemierzysz malownicze szlaki w Indochinach i górskie przełęcze Himalajów.

Premiera: październik 2017 roku.


Wsiąść do Pociągu: Niemcy

Niemcy przełomu wieków… na stacji głównej w Monachium smuga dymu oznajmia przybycie składu z Norymbergi. Stukot kół wpierw narasta, a potem nagle cichnie, gdy masywna lokomotywa wtacza się na stację. Rozlega się pisk hamowania i pociąg niknie w kłębach pary. Bagażowi pospiesznie uwijają się wokół pasażerów opuszczających wagony. Tymczasem na sąsiednim peronie zawiadowca daje znak odjazdu i kolejny pociąg wyrusza do celu podróży. Jest nim Berlin, dumna stolica Cesarstwa Niemieckiego.

Wsiąść do Pociągu: Niemcy to duchowy spadkobierca Ticket to Ride: Marklin, jednej z najlepiej ocenianych przez graczy edycji gry. Rozgrywka koncentruje się na mapie Cesarstwa Niemieckiego i wprowadza nową, ciekawą mechanikę pozyskiwania pasażerów.  Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa.

Dodatkowym sposobem na zdobywanie punktów jest obsługa pasażerów. Na początku gry różnokolorowe pionki pasażerów kładzie się na wszystkich miastach występujących w grze. Każdorazowo, gdy uda nam się wybudować trasę, możemy zabrać ze sobą jednego z pasażerów z przyległych do wybudowanej trasy miast. Dodatkowe punkty zdobywać będą Ci, którzy obsłużą największą ich liczbę w poszczególnych kolorach.  We Wsiąść do Pociągu: Niemcy zostajemy zaskoczeni też podziałem biletów na trasy długie i krótkie. Dwa różne zestawy kart będziemy mogli dobierać w trakcie gry wedle własnego upodobania, kontrolując tym sposobem jeszcze efektywniej naszą strategię gry.

Premiera: październik 2017 roku.


Strefa Emisji – Emission Zone

Wszystko zaczęło się 26 kwietnia 1986 roku, gdy nastąpiła awaria Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. W promieniu 30 kilometrów od miejsca zdarzenia doszło do poważnego skażenia i licznych zaburzeń praw fizyki, które zdziesiątkowały lokalnych mieszkańców. Natychmiast podjęto ewakuację pozostałej przy życiu ludności, a obszar katastrofy otoczono szczelnym kordonem wojskowym. Od tego dnia z reaktora czwartego bloku energetycznego co jakiś czas dochodzi do nieregularnych emisji promieniowania, które mutowały organizmy wystawione na jej działanie. Powstałej strefie wykluczenia nadano miano Strefy Emisji. Naukowcy wojskowi wysyłani w rejony strefy wracają coraz rzadziej, a gdy już im się to udaje to dzielą się opowieściami o tajemniczych przedmiotach i przerażających monstrach zrodzonych z promieniowania. W poszukiwaniu artefaktów na teren Strefy przenikali śmiałkowie, utrzymujący się ze sprzedaży tych „cudów” na czarnym rynku. A najcenniejszym z nich jest „Serce Strefy”, które ma moc spełniania życzeń osoby, która wejdzie w jego posiadanie. Ci, którym wydaje się, że opowieść o Strefie można uznać za zakończoną bardzo się mylą. Nad Strefą emisji zawisło bowiem widmo kolejnej katastrofy. Każda kolejna Emisja jest silniejsza od poprzedniej. Prawdopodobnie tylko ujarzmeinie mocy „Serca Strefy” może zapobiec nadciągającemu kataklizmowi…

Strefa emisji jest przygodową grą planszową przeznaczoną dla od 2 do 4 graczy. Gracze wcielają sie w role szperaczy przeszukujących okolice sarkofagu elektroni jądrowej w Czarnobylu. Zanim jednak dotrą do celu, przemierzą wiele niebezpiecznych rejonów strefy zamkniętej i zbadają podziemne placówki badawcze. Poznają przerażające sekrety i odnajdą wskazówki wiodące ich w głąb obszaru, w którym anomalie fizyczne będą zaledwie namiastką czyhających zagrożeń…

Muszą się pospieszyć, ponieważ wraz z nadejściem ostatecznej Emisji wszystko będzie stracone…

Premiera dopiero w IV kwartale 2018 roku


Przedsprzedaż – O mój zboże: Rewolta w Longsdale

O moj zboze przedsprzedaż

W stolicy kraju, Longsdale, trwa rewolta. Mówią, że zbliża się wojna. Król potrzebuje twojej W stolicy kraju, Longsdale, trwa rewolta. Mówią, że zbliża się wojna. Król potrzebuje twojej pomocy. Sam, lub w towarzystwie do 4 graczy, rzuć się w wir wydarzeń. Historia poprowadzi cię przez pięć rozdziałów. Kto wie… może twoje decyzje wpłyną na losy królestwa?

Grę zamówisz tutaj – klik.


Szybkie info:

Tajniacy Duet – premiera już w drugiej połowie września.


Przegapiłeś poprzedni Planszowy Express? Nic straconego – kliknij tutaj.


Zapraszam do kolejnego Planszowego Expressu już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju, to polub naszą stronę na Facebooku.

Diceland na Facebooku

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *