Planszowy Express

Planszowe nowinki #10

28 czerwca 2017 roku

Planszowe Nowinki

Dziesiąta część cyklu Planszowych nowinek. Co tym razem?

Polska okładka i zapowiedź gry „W Roku Smoka”, niezwykle klimatyczny teaser do gry Nemesis, dodruk gier Maskarada i Drako, w przedsprzedaży karciana wersja gry Szczęść Boże.


!!! Uwaga !!! stała forma emisji serii Planszowych Nowinek !!!

Uwaga seria planszowe nowinki od teraz będzie pojawiała się regularnie 2 razy w tygodniu. Pierwsza dawka świeżych informacji w środku tygodnia (najczęściej środa, godzina 19:00), a druga w weekend (najczęściej w sobotę o godzinie 9:00). Zachęcam do regularnych odwiedzin.


 W Roku Smoka

„Ten kto nie zważa na szczegóły, będzie ślepy na obraz całości.”

– Konfucjusz, 551 – 479 p.n.e.

Znamy już wygląd polskiej okładki do gry „W Roku Smoka”. Śmiem twierdzić, że polska wersja okładki prezentuje się znacząco lepiej od oryginału. Premiera gry jest przewidywana na wrzesień tego roku.

Akcja W Roku Smoka toczy się w roku 1000 n.e. Gracze wcielają się w chińskich szlachciców pragnących zwiększyć dobrobyt i prestiż swoich prowincji. Do pomocy w tym przedsięwzięciu zatrudnią cały szereg dworzan o różnorakich specjalizacjach, od uczonych i mnichów, po wojowników i rzemieślników. Ci wierni poddani użyczą swych umiejętności i spróbują uchronić pana przed katastrofalnymi skutkami złego losu, który miesiąc po miesiącu będzie nawiedzać kraj.

Nieważne czy to będzie susza, zaraza, czy inwazja Mongołów. Tylko przezorność i planowanie uratują szlachtę i ich poddanych od zguby. Im lepiej poradzą sobie gracze z niekończoncą się falą nieszczęść, tym więcej punktów będą mieć na koniec rozgrywki.

Wydanie to będzie dodatkowo zawierać 2 dodatki do gry Wielki Mur Chiński oraz Wielkie Wydarzenia.


 Teaser do gry Nemesis

W sieci pojawił się klimatyczny teaser do Nemesis – gry autorstwa Adama Kwapińskiego.

Nemesis będzie grą kooperacyjną dla 1 do 5 graczy. Gra ma przypominać klimatem filmy z serii „Obcy”. Podczas powrotu statku kosmicznego na Ziemię następuje awaria, po czym uczestnicy wyprawy wybudzają się z hibersnu. Zaraz po przebudzeniu będziemy walczyli o przetrwanie . Do naszego zadania będzie należało znalezienie przyczyny awarii statku i naprawienia systemu, ale nie będzie to takie łatwe. Możliwe, że załoga statku nie jest sama. W grze nie każdy z graczy będzie naszym sojusznikiem.

Gra zostanie wydana za pośrednictwem wydawnictwa Rebel.


Dodruk gier Maskarada i Drako

W lipcu Rebel planuje dodruk dwóch świetnych gier: pięknie wykonanej Maskarady autorstwa Bruno Faiduttiego i dwuosobówki Drako autorstwa zasłużonego polskiego autora Adama Kałuży.

Maskarada jest grą blefu i dedukcji bazującą na różnych rolach postaci, w którą grać można w gronie od 2 do 13 osób.

Naszym celem jest zdobycie 13 monet poprzez sprytne wykorzystanie umiejętności postaci. Podczas gry postacie posiadane przez graczy są zakryte, używając akcji można się nimi wymieniać, podglądać je, albo próbować podszyć się pod jakąś postać, co pozwoli nam wykonać jej akcję. Ale musimy być ostrożni, gdyż ogłosiwszy się królem (niekoniecznie nim będąc) inny gracz, bądź kilku innych graczy, także może samozwańczo powiedzieć „to ja jestem królem!”. Gdy taki konflikt nastąpi wszyscy biorący w nim udział gracze muszą odsłonić swoje karty i tylko ten, który rzeczywiście jest królem (o ile jest taki!) otrzymuje jego przywileje, reszta musi ponieść karę.

W grze występuje 12 różnych postaci, między innymi:

  • złodziej kradnący monety sąsiadom,
  • wiedźma zamieniająca posiadane bogactwa z innym graczem,
  • król i królowa podbierający monety,
  • inkwizytor szukający osób podszywających się pod inne,
  • głupiec zamieniający się rolami z innym graczem,
  • biskup pobierający monety od najbogatszej postaci,
  • czy szpieg poglądający swoją i cudzą tożsamość.

Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy zgromadzi 13 monet, albo najbogatszy z graczy, jeśli którykolwiek z grających zbankrutuje.

Rozgrywka obfituje w rozmaite zwroty akcji, sytuację trzeba śledzić na bieżąco obserwując kto jest kim. Gdy wszyscy „założą maski” rozpocznie się bal, prawdziwa maskarada, w której wygra najprzebieglejszy!

Maskarada to nowa gra autora doskonałej gry towarzyskiej Cytadela. Również i tutaj Bruno Faidutti pokazuje, że esencją gry może być pomysłowa mechanika, która dostarcza przedniej zabawy.


Słońce paliło niemiłosiernie. Niewielka, cicha dolinka, wypełniona bzyczeniem much zlatujących się do leżącej na środku padliny, zdawała się zupełnie opuszczona. Młody smok nie zastanawiał się skąd wzięła się w takim miejscu martwa owca. Bestia zniżyła lot.

W cieniu rzadkich drzew porastających granice dolinki niemożliwością było dojrzeć stojącego nieruchomo masywnego krasnoluda. Pomimo potu ściekającego mu spod wysłużonej, ale nadal niewiarygodnie mocnej kolczugi, pomimo irytującego swędzenia pod gęstą brodą i marzeń o kuflu zimnego piwa Morin nie opuścił napiętej kuszy nawet na chwilę. Czekał.

W grze Drako jeden z graczy kieruje zespołem trzech krasnoludów, których celem jest pokonanie smoka. Musi tego dokonać w określonym czasie – zanim wyczerpie się talia jego kart – wygrywa wtedy grę. Każdy krasnolud posiada swoje charakterystyczne umiejętności, których odpowiednie wykorzystanie jest kluczem do sukcesu.

Drugi z graczy kieruje smokiem – jego celem jest przeżycie lub pokonanie krasnoludów. Gdy talia kart przeciwnika wyczerpie się – smok odlatuje, a kierujący nim gracz zostaje zwycięzcą. Wygrywa także, jeżeli uda mu się pokonać wszystkich krasnoludów (co jednak zdarza się niesłychanie rzadko, ponieważ smok jest osłabiony i uwięziony na niewielkim obszarze).


Trwa przedsprzedaż karcianej wersji gry Szczęść Boże!

Możemy już zamawiać grę Szczęść Boże: Wielka Gra Karciana. Gra dostępna jest w kilku sklepach.

Śląsk, początek XX wieku: przenieś się w czasie do epoki lokomotyw parowych i rozkwitu górnictwa. Wciel się we właściciela kopalni, który będzie zarządzać wydobyciem węgla, jego załadunkiem do pociągów towarowych i dostawą do odbiorców. Mądrze zarządzaj górnikami i wypełniaj kontrakty, aby zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Szczęść Boże – Wielka Gra Karciana jest samodzielną grą, bazującą na wątku swojej popularnej poprzedniczki, gry planszowej Szczęść Boże. Spora liczba nowych koncepcji wprowadzonych do tej gry i ponad 200 kart do dyspozycji powodują, że gra w porównaniu do swojej poprzedniczki nie jest ani odrobinę łatwiejsza, a przy tym wciąż oddaje klimat fascynującego świata górnictwa.

A więc: do roboty! Szczęść Boże!


Czerwcowe planszowe nowinki:

Planszowe nowinki 1      Planszowe nowinki 2

Planszowe nowinki 3      Planszowe nowinki 4

Planszowe nowinki 5      Planszowe nowinki 6

Planszowe nowinki 7       Planszowe nowinki 8

Planszowe nowinki 9


Zapraszam do kolejnych ciekawych planszowych nowinek już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju to polub naszą stronę na Facebooku jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Diceland na Facebooku

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *