Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #53

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze:

Bargain Quest, Endogenesis, GrimmoiR.

Liczba graczy: 2-6 graczy

Czas rozgrywki: 30-60 minut

Mechaniki: Auction/Bidding, Card Drafting, Hand Management

Spodziewany czas realizacji zamówienia: styczeń 2019 roku

Koniec kampanii: 28 sierpnia 2018 roku

Cena gry: wersja podstawowa – 40$, dodatek – 20$, wersja deluxe – 70$

Koszt wysyłki: 20$

Bargain Quest to zabawna gra o ryzyku i nagrodach, pełna ciekawych do podjęcia decyzji. Z ponad setką różnych przedmiotów do wyboru oraz ogromną różnorodnością bohaterów, potworów i pracowników, żadna rozgrywka nigdy nie będzie taka sama.

Cel gry jest prosty: pomóż bohaterom uratować miasto, zarabiając więcej niż konkurencyjne sklepy!

Zaczynasz każdą rundę, wybierając karty przedmiotów, które zapełnią twoje półki sklepowe. Następnie decydujesz, które z tych przedmiotów chcesz umieścić na wystawie. Te przedmioty będą określać rodzaj bohatera, którego możesz zachęcić do kupna. Wybierz rzeczy na wystawę sklepową ostrożnie, ponieważ elementy w twojej witrynie służą tylko do zachęty i nie mogą być sprzedane!

Każdy bohater ma inny gust – czarodziej może szukać magicznych zwojów i spiczastych czapek, łotr może preferować skórzane płaszcze i noże. Wojownicy i Duchowni tymczasem kochają ciężką zbroję! Musisz dobrze się przygotować, aby mieć pewność, że masz odpowiednie przedmioty dla bohatera, który wejdzie do Twojego sklepu! Sprzedawaj sprzęt swojemu bohaterowi, aby był gotowy do walki z potworami! Jeśli odniesie sukces, zdobędziesz punkty zwycięstwa.

W każdej rundzie, w której bohaterowie nie pokonają potwora, atakującego miasto – ucierpisz na tym, ponieważ Twój majątek zostanie złupiony, a twój sklep dotkliwie zniszczony. Z biegiem czasu spotykać będziesz nowych bohaterów i potwory, a jednocześnie ulepszysz swój sklep i zatrudnisz pracowników do obsługi – każdego z nich o wyjątkowych umiejętnościach. Po pokonaniu trzech potworów miasto zostanie uratowane, a sklep z największą ilością pieniędzy i najlepszym prestiżem wygra.

Link do gry na Kickstarterze


Endogenesis

Liczba graczy: 3-5

Czas rozgrywki: 60-120 minut

Mechaniki:  Action Point Allowance System, Card Drafting, Hand Management

Spodziewany czas realizacji zamówienia: październik 2019 roku

Koniec kampanii: 7 września 2018 roku

Cena gry: 43$

Koszt wysyłki: 18$

Osadzona w chaotycznym, obcym wszechświecie, w którym jego opiekunowie rywalizują ze sobą o ostateczną boskość, Endogenesis jest konkurencyjną grą karcianą, oferującą strategiczną walkę, w której wszystkie chwyty są dozwolone.

W tej epickiej bitwie przybierasz postać kosmicznego ducha z dostępem do innych światów. Zdobywaj Umiejętności z Obszaru Wiedzy, aby kształtować swoją postać za pomocą różnych mocy i ulepszaj ją dzięki Odłamkom, które zdobywasz, pokonując wrogów. Podczas swojej tury masz swobodę w wykonywaniu działań, zarówno w kolejności, jak i częstotliwości. Dzięki starannemu planowaniu i odrobinie kreatywności możesz zaplanować niszczycielskie zwroty akcji, w których możesz zlikwidować swoich wrogów.

Do walki dołączają też okrutne potwory z Królestwa Chaosu. Najpotężniejsze z nich nazywane są Legendarnymi Potworami. Zabicie ich nagrodzi zabójcę pryzmatem, kryształem potrzebnym do osiągnięcia boskości. Do zwycięstwa potrzebujesz jedynie trzech pryzmatów!

Link do gry na Kickstarterze


Liczba graczy: 2

Czas rozgrywki: 15-30 minut

Mechaniki:Action Point Allowance System, Deck / Pool Building, Hand Management, Variable Player Powers

Spodziewany czas realizacji zamówienia: listopad 2018 roku

Koniec kampanii: 11 września 2018 roku

Cena gry: 20$

Koszt wysyłki: 5$

GrimmoiR to świat, w którym pięć frakcji ściera się, by stworzyć niepewne sojusze. Każdy gracz wybiera jedną z frakcji, którą chce doprowadzić do zwycięstwa. Przed rozpoczęciem gry tworzy swój zespół. Każda drużyna musi składać się dokładnie z 6 postaci. To decyzja gracza, jak kształtować swój zespół. Wybór jest jedną z najważniejszych części gry. Te sześć postaci, musi zagwarantować twoje zwycięstwo. Cel jest prosty. Pokonać wszystkie przeciwne postacie.

Gra podzielona jest na 3 fazy:

  1. Formowanie zespołów – każdy gracz wybiera frakcję, a następnie tworzy drużynę z dostępnych kart postaci. Należy pamiętać, że przynajmniej 4 postacie muszą należeć do tej samej frakcji. Pozostałe dwie mogą być rekrutowane z frakcji sprzymierzonych.
  2. Faza zagrywania postaci – Gracze wykładają swoje drużyny na stół, tworząc dwa rzędy po trzy karty. W ten sposób powstanie pole walki o wielkości 4×3 karty. 
  3. Faza walki – to prawdziwe serce gry. Podczas tej fazy przeciwstawne postacie będą mierzyć się ze sobą w walce na śmierć i życie. Gracze postarają się jak najlepiej wykorzystać zdolności swoich wojowników, aby osiągnąć cel. Ta faza podzielona jest na rundy. W każdej z rund gracze wykonują na przemian jedną akcję, aż obaj spasują. Aby wykonać akcję, gracz musi zapłacić za nią złotą monetą. Każdy gracz ma do dyspozycji 5 takich monet. Akcje, które można wykonać: atakuj postać wroga swoją postacią, korzystaj ze specjalnych umiejętności jednej z postaci, przenieś swoją postać na inną pozycję. Ze względu na rodzaj ataku jednostki zostały podzielone na 3 rodzaje. Atak w zwarciu pozwala zaatakować jedynie postać na przeciwko. Atak dystansowy daje możliwość ataku na postać z przeciwnej kolumny. Magia pozwala na trafienie dowolnego wroga.

Aby zaatakować postać przeciwnika, gracz wybiera cel ataku. Potem musi zapłacić za ten atak. Jeśli jednostka atakująca jest przygotowana, gracz traci jedną złotą monetę i wyczerpuje postać. Jeśli jednostka atakująca jest wyczerpana, gracz musi zapłacić 2 złote monety. Następnie atakujący umieszcza tyle znaczników rany na obrońcy, ile wskazuje wartość ataku postaci. Liczba żetonów ran może się zwiększyć lub zmniejszyć w zależności od specjalnych zdolności postaci.

Jeśli liczba żetonów ran jest równa lub większa od siły danej postaci, ta postać zostaje pokonana, a jej karta musi zostać usunięta z pola bitwy. Jeśli karta z pierwszego rzędu zostaje usunięta, automatycznie zastępuje ją jednostka stojąca za nią. Czasem zamiast walczyć korzystniejsze może okazać się użycie specjalnej zdolności postaci. Warunki są dwa. Nasza jednostka musi być gotowa do działania oraz posiadać znacznik księgi. 

Niewątpliwe atuty GrimmoiR to intrygujące podejście do tematu i niecodzienna grafika, która zdecydowanie przykuwa wzrok. Jeśli w ślad za tym pójdzie mechanika dostarczająca przyjemności z rozgrywki, na nasze półki może trafić wyjątkowa pozycja.

Link do gry na Kickstarterze


Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba ci się Diceland, to koniecznie polub nas na Facebooku. Gwarantujemy 100% zwrotu satysfakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *