Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #50

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze:

Escape Plan, ATLANTIS: Island of Gods, Thunderstone Quest, Gloomhaven Player Mats.

Liczba graczy: 1-5 graczy

Czas rozgrywki: 60-120 minut

Mechaniki:  Action Point Allowance System, Area Enclosure, Area Movement, Card Drafting, Hand Management, Modular Board, Tile Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2019 roku

Koniec kampanii: 10 sierpnia 2018 roku

Zaplanuj swoją ucieczkę, ścigając się z innymi graczami, aby odzyskać gotówkę i uciekaj z miasta w nowej grze strategicznej Vital Lacerdy.

„Po udanym napadzie na bank, ty i inni złodzieje nie wychylacie się i cieszycie się dobrym życiem. Większość gotówki została ukryta, a reszta została zainwestowana w firmy w całym mieście. Wszystko idzie zgodnie z planem, dopóki policja nie zrobi przełomu w śledztwie. Chaos powstaje, gdy zespół SWAT zostaje wezwany i zaczyna zamykać wyjścia z miasta. Twoim jedynym wyborem jest teraz ucieczka z miasta, zanim zostanie całkowicie zablokowane. Ale potrzebujesz planu – dobrej trasy, która pozwala opuścić miasto, odzyskując jak najwięcej pieniędzy. 

Będziesz musiał wykorzystać przysługi i zatrudnić miejscowe gangi, aby stworzyć dywersje. Przekupywanie policji też będzie dobrym pomysłem, ale nie jest tanie. Przebrania mogą pomóc, ale nie oszukują wszystkich. Skierowanie policji na trop twoich byłych kolegów da ci większą szansę na ucieczkę, jednak inni złodzieje myślą tak samo. Czy uciekniesz z miasta z największą ilością pieniędzy, czy też policja zablokuje miasto, zanim zdołasz uciec?”

W Escape Plan gracze wcielą się w złodziei, którzy mogą wpływać na ruchy gliniarzy w każdej turze. Postacie poruszają się na modułowej planszy, próbując dotrzeć do najlepszych miejsc, aby odzyskać łupy i uciec z miasta z większą ilością pieniędzy niż inni złodzieje. Policjanci postarają się udaremnić ich plan ucieczki – siłą, jeśli to konieczne. Gracze zagrywają karty, które pomogą im w ucieczce i spowolnią pozostałych graczy. Być może podejmą działania, które pozwolą im angażować gangi, kurierów i kapusiów.

Vital Lacerda przyzwyczaił swoich fanów do cięższych tytułów. Ty razem złożoność rozgrywki została nieco obniżona, jednak w zamian otrzymujemy więcej emocji podczas rozgrywki. Intrygujący temat wprowadził do gry mechanikę wyścigu, w którym musimy okazać się lepsi od niedawnych kompanów. To w jaki sposób uda nam się to osiągnąć nie będzie miało znaczenia. 

Dotychczasowe osiągnięcia autora pozwalają mieć nadzieję, że gra okaże się świetnym produktem, w którym ciekawy temat współgra z wywołującą duże emocje mechaniką. Dodając do tego dobrze prezentującą się grafikę i wykonanie, możemy spodziewać się świetnej propozycji od Eagle-Gryphon Games już na początku nowego roku.

Cena gry to 79$.  Przesyłka wyniesie 19,5 $.

Link do gry na Kickstarterze


ATLANTIS: Island of Gods

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 20-60 minut

Mechaniki:  Action / Movement Programming, Action Point Allowance System, Card Drafting, Hand Management

Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku

Koniec kampanii: 8 sierpnia 2018 roku

Przed narodzinami znanych nam cywilizacji istniała wspaniała wyspa, zwana przez współcze­snych badaczy Atlantydą. Była zamieszkała przez cywilizację, która stworzyła wspaniałą kulturę oraz technikę ze szczególnymi osiągnięciami w architekturze i sztuce. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie łaska licznych bogów, którym mieszkańcy Atlantydy oddawali część, budując dla nich wspaniałe monumenty.

W grze Atlantis: Island of Gods gracze reprezentują najwyższych kapłanów mitologicznych bogów, dla których wznoszą monumenty na legendarnej Atlantydzie tuż przed czasem ostatecznej zagłady. Jest to logiczna gra karciana z czterema planszami reprezentującymi regiony Atlantydy.

W każdej turze gracze będą mieć do dyspozycji 5 akcji, dzięki którym będą starać się rekrutować mieszkańców jako nowych wyznawców swojego boga, odprawiać święta na jego cześć oraz budować świątynie tak, aby ukończyć ich budowę przed innymi graczami, co zapewni im łaskę bogów i przetrwanie zapowiedzianej zagłady wyspy.

To kolejna gra autora m. in. „Pana Lodowego Ogrodu” i wydawnictwa Redimp. Równolegle do kampanii na Kickstarterze trwa zbiórka na wspieram.to, gdzie możemy wesprzeć polskie wydanie gry. Oczywiście uzbierana suma pieniędzy sumuje się, mamy więc szansę odblokować więcej dodatków do gry. Autorowi gratulujemy sukcesu i z niecierpliwością oczekujemy gry na waszych stołach!

Cena gry to 29$.

Link do gry na Kickstarterze


Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 60-90 minut

Mechaniki: Deck / Pool Building

Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2019 roku

Koniec kampanii: 18 sierpnia 2018 roku

W każdej turze dobieramy karty z talii tworząc dostępną rękę kart. Będzie ona wyznaczać jakie akcje są dla nas dostępne w danej rundzie. Będziemy mogli udać się na zakupy do wioski, ruszyć do lochów i mierzyć się z obecnymi tam potworami. 

Nowa wersja Thunderstone ulepsza mechanikę lochów znaną z poprzedniej odsłony gry. W każdej partii gracze będą brać udział w innej przygodzie, na którą składać się będzie zestaw płytek lochu oraz potworów, skarbów i wyzwań, które są tematycznie powiązane z daną lokalizacją. W miarę postępu naszej kampanii będziemy stawać się coraz silniejsi, dzięki czemu może udać nam się pokonać Strażnika.

Zakupione karty oraz pokonani przeciwnicy dostarczą nam punktów zwycięstwa. Osoba, która po pokonaniu Strażnika będzie miała ich najwięcej zostanie zwycięzcą. W trybie rywalizacyjnym taka przygoda powinna trwać około 90 minut. Twórcy postanowili również odpowiedzieć na apele graczy, tworząc Barricades Mode, który umożliwia rozgrywki solowe oraz kooperacyjne. W tym wariancie możemy grać maksymalnie w grupie sześcioosobowej. Kampania pozwala nam również na kupno dodatkowej przygody, dzięki czemu gra będzie mogła dłużej cieszyć nas na stole.

Thunderstone Quest używa wielu reguł z poprzednich wersji, ale karty z obu wydań nie są kompatybilne.

Koszt gry to 100 lub 150 $. Koszty wysyłki wyniosą 27 $.

Link do gry na Kickstarterze



Spodziewany czas realizacji zamówienia: luty 2019 roku

Koniec kampanii: 17 sierpnia 2018 roku

Koszt dwupaku to 28$. Koszty wysyłki wyniosą 15 $.

Link do gry na Kickstarterze

 

Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.


Jeśli chcesz być na bieżąco i podoba ci się Diceland, to koniecznie polub nas na Facebooku. Gwarantujemy 100% zwrotu satysfakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *