Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #20

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze: LIVING PLANET, Kill The Unicorns, Simulacra Games: The Wilson Wolfe Affair, Bushido.

Autor artykułu: Piotr Struś


Jakie tytuły pojawiły się ostatnio na Kickstarterze?

Kill The Unicorns

Liczba graczy: 3-6

Czas rozgrywki: 25-45 minut

Mechaniki: Auction/Bidding, Hand Management, Set Collection, Take That, Variable Player Powers

Spodziewany czas realizacji zamówienia: maj 2018 roku

Koniec kampanii: 21 grudzień 2017 roku

W grze „Kill The Unicorns” gracze wcielą się w rolę łowców, polujących na tytułowe jednorożce. Każdy z graczy będzie miał do wyboru jednego z 6 myśliwych, który dysponuje specjalną umiejętnością. Na początku rundy będą oni dobierać dwie karty planu, z których wybiorą jedną i umieszczą ją pod wybranym jednorożcem. Mogą one zmodyfikować zasady polowania lub wartość jednorożca.

Następnie pierwszy gracz decyduje ile kart polowania zagra, aby złapać pierwszego jednorożca. Kolejni gracze dokładają tyle samo kart. Polowanie wygrywa osoba, która zagrała najsilniejsze karty. Jeśli dochodzi do remisu polowanie wygrywa drugi w kolejności myśliwy, gdyż karty remisujących łowców się anulują. Po zakończeniu polowań, gracze mają możliwość zakupu przedmiotów na czarnym rynku prowadzonym przez gobliny, które pomogą im podczas polowań. Gra toczy się przez 4 dni (rundy). Na koniec gracze podliczają punkty za wartość swoich ofiar, zdobywając bonusy za zestawy kart w tych samych kolorach lub utworzenie tęczy z zebranych kart jednorożców. Jeśli komuś udałoby się zebrać karty składające się na dwie tęcze, wygrywa grę automatycznie.

Cena gry to 20 dolarów (35 dolarów za wersję legendarną, zawierającą dodatek), natomiast koszt przesyłki to 6 dolarów.

Link do gry na Kickstarterze


LIVING PLANET

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 45 – 60 minut

Mechaniki: Area Control/Area Influence, Hand Management, Trading, Worker Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: wrzesień 2018 roku

Koniec kampanii: 15 grudzień 2017 roku

„Living Planet” to gra, której autorem jest  Christophe Boelinger – twórca „Archipelago”. Tym razem nie będziemy odkrywać nowego lądu w erze kolonizacji, a eksplorować i eksploatować nowo odkrytą planetę w dalekiej przyszłości.

Planeta ta nie nadaje się do skolonizowania, jednak odkryte na niej zasoby zapewnią przetrwanie ludzkości i ogromny zysk temu, kto je wydobędzie. Jednym z tych drogocennych surowców będzie mycelium. Są to gigantyczne grzyby rosnące nieopodal kwaśnych gejzerów. Zawierają wszelkie niezbędne dla nas składniki odżywcze oraz witaminy, a także liczne związki wykorzystywane do tworzenia leków. Jednak nowe tereny są równie niebezpieczne, co wartościowe. Występują na nich liczne kataklizmy, które mogą zrujnować naszą korporację, bądź utrudnić życie konkurencji.

W grze wcielimy się w jedną z firm pragnących zyskać jak najwięcej na tym przełomowym odkryciu. Na początku tury gracze będą zagrywać jedną z 6 posiadanych kart, symbolizującą kość z odpowiednim wynikiem. Gdy każdy zdecyduje jaką kartę zagra, wszyscy jednocześnie ujawniają swój wybór. Następnie gracz będący liderem podczas tej rundy, decyduje w jakiej kolejności gracze będą wykonywać swoje akcje. Te decyzje mogą okazać się kluczowe dla przebiegu rozgrywki. Przywódca będzie mógł dodatkowo jako jedyny skorzystać ze zdolności zagranej przez siebie karty. 

Następnie każdy w ustalonej kolejności wykonuje swoje ruchy. Na początek uruchomiona zostanie produkcja surowców w budynkach każdego z graczy, aktywowanych przez obecnie użytą wartość na kości (np. wszystkie budynki, które aktywuje trójka). Później gracz może wykonać dwie z pośród dostępnych akcji. Może być to np. eksploracja, ruch, czy wzniesienie nowego budynku. Nie bez znaczenia jest wartość użytej przez gracza kości, gdyż w większości akcji może ona usprawnić jej wykonanie.

Na koniec gracz może wywołać kataklizm na kaflach terenu z odpowiednim kolorem i wartością kości. Gra kończy się po rozegraniu 12 rund, dzięki czemu w każdym wariancie osobowym bycie liderem rozłoży się równomiernie. Zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością punktów, które otrzymujemy za posiadaną gotówkę, budynki oraz pojazdy.

Cena standardowej edycji gry to 49 euro. Jeśli chcielibyśmy nabyć wersję deluxe, z dołączonymi do gry 2 scenariuszami, dwuwarstwową planszą lidera z otworami na umieszczenie w niej kostek, czy specjalne pudełko z wysuwającymi się szufladkami, ułatwiającymi rozkładanie gry musimy wydać 69 euro.

Koszt wysyłki 9-12 euro.

Link do kampanii na Kickstarterze


Simulacra Games: The Wilson Wolfe Affair

Liczba graczy: 1-10

Czas rozgrywki: –

Mechaniki: Co-operative Play, Storytelling

Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2018 roku

Koniec kampanii: 21 grudzień 2017 roku

The Wilson Wolfe Affair nie jest grą w klasycznym rozumieniu tego słowa. To pozycja, która pozwoli nam wcielić się w rolę detektywa na tropie ogólnoświatowego spisku. Okazuje się, że w różnego typu materiałach związanych z kreskówkami lat trzydziestych XX w. ukrywane były wiadomości dotyczące zakrojonych na globalną skalę przedsięwzięć. Nasza przygoda rozpoczyna się gdy odnajdujemy stary dziennik studia animacyjnego. Od tego momentu nasze życie będzie pełne zagadek i wskazówek ukrytych na wiele nieoczywistych sposobów. Być może ktoś zapisał coś atramentem widocznym jedynie w promieniach UV, a może zwykły list tak naprawdę jest zaszyfrowaną wiadomością? Wskazówki pomagające rozwiązać nam zagadkę mogą być wszędzie, jednak czy będziemy dość sprytni i kreatywni by je rozwiązać?

Gra oferuje nam bardzo dużo komponentów, które będą zawierać wskazówki i informacje ukryte na wiele różnych sposobów. Czas gry jest trudny do przewidzenia i zależy jedynie od tego jak szybko uda nam się wpaść na rozwiązanie poszczególnych problemów. Twórcy gry dają nam również wybór ile zagadek otrzymamy. Pakiet Silver to 20 spraw do rozwiązania, Gold – 35, natomiast Platinum – 50. Każda pojedyncza zagadka udzieli nam części informacji na temat globalnego problemu, z którym się mierzymy. 

Ceny pakietów to odpowiednio: 67, 133 i 245 euro. Koszty wysyłki – 23 euro.

Link do gry na Kickstarterze


Czas gry: 20-30 minut

Mechaniki: Card Drafting, Dice Rolling, Hand Management

Spodziewany czas realizacji zamówienia: styczeń 2018 roku

Koniec kampanii: 19 grudzień 2017 roku

Bushido jest grą, w której gracze będą walczyć o miano mistrza sztuki wojennej. Aby rozstrzygnąć kto jest najlepszy, będziemy oczywiście walczyć ze sobą. Osoba, która pozostanie przy życiu – wygrywa. 

Przed rozpoczęciem gracze będą się przygotowywać do walki. Podczas 4 rund draftu, będą wybierać jedną z pośród 4 kart technik, którą zatrzymają i wykorzystają podczas starcia. Następnie wybiorą broń dającą pewne możliwości i określające ile żetonów będziemy mogli trzymać w puli w trakcie walki. Mogą to być żetony zbroi, które zmniejszą ilość otrzymanych przez nas trafień lub żetony, które pozwolą nam przerzucić wyniki na naszych kościach.

Podczas walki będziemy zagrywać karty taktyk na 2 sposoby i dzięki nim budować pule kości. Następnie dochodzimy do fazy rzutów decydującej o tym ile trafień zadamy oraz ilu uda nam się uniknąć, jak również będziemy mogli uzyskać żetony do wykorzystania w przyszłych walkach.  Gra kończy się gdy punkty życia jednego z graczy spadną z 12 do zera.

Koszt wersji 2 graczy to 25 dolarów. Podwójny zestaw umożliwiający grę 4 osobom to koszt 48 dolarów .

Koszt dostawy: 17 dolarów.

Link do gry na Kickstarterze


Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *