Diceland obserwuje Kicstarter

Diceland obserwuje Kickstarter #16

diceland-obserwuje-kickstarter

Nowości na Kickstarterze: Too Many Bones: Undertow, Downfall – Deluxified™ Edition, MONSTER LANDS, Badlands: Outpost of Humanity, The Valley of Alchemists,Board Game Creative Kit.

Autor artykułu: Piotr Struś


Jakie tytuły pojawiły się ostatnio na Kickstarterze?

Too Many Bones: Undertow

Liczba graczy: 1-2

Czas rozgrywki: 60-180 minut

Mechaniki: Co-operative Play, Deck / Pool Building, Dice Rolling, Role Playing

Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2018 roku

Koniec kampanii: 10 listopada 2017 roku

„Too Many Bones: Undertow” to kontynuacja/samodzielny dodatek do gry RPG „Too Many Bones”. Otrzymujemy w nim kolejne dwie unikalne postaci, nowe karty spotkań, naszych przeciwników i jeszcze więcej kości. W grze będziemy mogli rozgrywać pojedyncze scenariusze, bądź podejść do wyzwania jak do kampanii. 

To co od razu rzuca się w oczy, to genialne wykonanie gry. Mamy tu wiele ładnie wykonanych, unikalnych kości, sporo pokerowych żetonów przedstawiających naszych przeciwników, bohaterów którymi dowodzimy oraz ich punkty życia.

Każda postać posiada także swoją indywidualną matę, na której możemy udoskonalać wyjątkowe umiejętności każdego bohatera. W przypadku głównych statystyk dokonujemy tego poprzez obrócenie kości zwiększając widoczną na niej liczbę, dzięki temu zwiększa się wartość, którą dodajemy do tych nadrukowanych na planszy postaci. Możemy także umieszczać dodatkowe kości na „drzewku rozwoju” bohatera, dzięki czemu będzie on mógł użyć swoich nowych umiejętności w przyszłości.

Ulepszenia będą możliwe dzięki zbieraniu punktów doświadczenia za ukończone wyzwania z kart spotkań. Mogą to być walki z niegodziwymi kreaturami, czy zagadki do rozwiązania.

Gra prezentuje się znakomicie. Szczególnie miłośnicy ulepszania postaci, powinni się jej bliżej przyjrzeć.

Koszt pakietu podstawowego gry to 68 dolarów. Za pakiet „Too Many Bones” oraz „Too Many Bones: Undertow” zapłacimy 190 dolarów.

 

Koszty wysyłki nie są jeszcze potwierdzone. Wydawnictwo ucząc się na błędach poprzednich kampanii nie podjęło jeszcze decyzji co do sposobu dostawy do wspierających ze starego kontynentu.

Link do narzędzia na Kickstarterze


Downfall – Deluxified™ Edition

Liczba graczy: 3-6

Czas rozgrywki: 90-150 minut

Mechaniki: Area Control/Area Influence, Card Drafting, Simultaneous Action Selection

Spodziewany czas realizacji zamówienia: lipiec 2018 roku

Koniec kampanii: 11 listopada 2017 roku

„Downfall” to gra strategiczna 4X w klimacie postapokaliptycznym, autora gry „Mystic Vale”. Gracze będą obejmować dowodzenie nad jedną z frakcji, które przetrwały i walczą o przetrwanie w roku 2213. Tylko zwycięzca może osiągnąć założony cel. 
Na początku gry gracze będą decydować, w którym miejscu planszy rozpoczną grę. W tym rejonie odsłonią 4 hexy i na nich rozmieszczą swoje początkowe jednostki. Będą musieli także wybrać, które z pól stanie się martwą strefą, do której nikt nie ma wstępu. Na terenach w okół niej rozmieszczą znaczniki skażenia, które uniemożliwiają przetrwanie ludziom, jeśli ci nie posiadają nic co mogłoby ich ochronić. Następnie gracze dobierają 6 kart ze swojej talii, a następnie dwie z nich przenoszą do rezerwy. W fazie planowania akcji gracze wybierają jedną z kart, z której skorzystają w fazie akcji. Do wyboru mają m.in. pozyskiwanie zasobów, przeprowadzanie badań w celu odkrycia nowych terenów, budowę budynków, pozyskiwanie nowych ocalałych czy wypowiadanie wojny. 
Przed i po fazie akcji mogą także zostać wywołane wydarzenia, które są zapisane na ścieżce czasu. Stanowi ona również o długości rozgrywki. Znacznik na ścieżce zostaje przesunięty za każdym razem, gdy któryś z graczy dobierze ze swojej talii kartę zimy. Za osiemnastym razem gra dobiega końca
Grafika gry pomaga nam odczuć postapokaliptyczny klimat gry. Jest dość surowa, lecz kolorowa. W wersji deluxe wiele elementów wykonano w dużo lepszej jakości i z większym rozmachem niż w standardowej wersji. Znajdziemy tu m.in. figurki naszych liderów i statków powietrznych, czy metalowe żetony radiacji. 
Cena standardowej wersji gry to 60 dolarów. Wersji ulepszonej 80$, a jeśli zdecydujemy się nabyć także powiększoną mapę gry koszt wzrośnie do 100$.
Koszt wysyłki wynosi prawdopodobnie wyniesie 18-23$.

Link do kampanii na Kickstarterze


MONSTER LANDS

Liczba graczy: 1-4

Czas rozgrywki: 60-120 minut

Mechaniki: Dice Rolling, Press Your Luck, Worker Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: sierpień 2018 roku

Koniec kampanii: 15 listopada 2017 roku

„Monster Lands” to gra typu euro, w której staniemy się przywódcami jednego z klanów broniących królestwa, którego ziemie najeżdżane są przez bezlitosne potwory. Ostatnim bezpiecznym miejscem pozostała już tylko cytadela. Jednak czas odbić zajęte tereny i zdobyć chwałę dla naszego klanu.

Gra opiera się o mechanizm dice placement. Gracze będą otrzymywać różne zestawy kości, w zależności od ich poziomu chwały i wynajętych najemników. Następnie będą mogli zdecydować się na ich wykorzystanie w cytadeli, gdzie pozyskać można nowych najemników, ekwipunek czy trucizny, lub przeznaczyć je do pokonania okupanta.

Oprócz ciekawej na pierwszy rzut oka mechaniki, gra prezentuje się całkiem ładnie. Może z wyjątkiem pudełka, które ewidentnie nie trafia w mój gust. Liczba zawartych w niej żetonów, kart i kości również powinna zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających graczy.

Cena podstawowej wersji gry to 54 dolary. Za wersję z jeszcze lepszą jakością komponentów zapłacimy 84 dolary.

Koszt dostawy do naszego kraju wynosi 13 euro.

Link do gry na Kickstarterze


Czas gry: 60-120 minut

Mechaniki: Commodity Speculation, Dice Rolling, Hand Management, Worker Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2018 roku

Koniec kampanii: 17 listopada 2017 roku

„Badlands: Outpost of Humanity” to kolejna gra osadzona w postapokaliptycznym klimacie, która znalazła się w dzisiejszym zestawieniu. W grze wcielimy się w jedną z grup ocalałych, która będzie chciała za wszelką cenę zapewnić sobie przetrwanie w nowym, niegościnnym świecie.  Aby to zrobić musimy zdobyć 100% wpływu w Badland. To, jak tego dokonamy, zależy wyłącznie od nas.

Zwycięstwo możemy osiągnąć na 3 sposoby:

  1. Militarny – prowadząc wojny i niszcząc inne osady.
  2. Handlowy – eksplorując i wymieniając znalezione dobra.
  3. Bohaterski – zdobywając chwałę i uznanie, dzięki wykańczaniu grasujących w okolicy monstrów.

Aby to osiągnąć gracze będą mogli w swojej turze wykonywać w dowolnej kolejności jedną z licznych akcji, takich jak: handel z paserami obecnymi w wiosce, wysyłanie członków swojego klanu na poszukiwania czegokolwiek wartościowego czy przemieszczanie swoich gangów i walki z przeciwnikami.

Grafika gry przywodzi na myśl film „Mad Max”, dobrze oddając klimat mrocznej przyszłości.

Gdyby ktoś był zainteresowany tą pozycją, może zapoznać się z instrukcją w naszym języku, dostępną tutaj.

Cena gry to 45 euro. Może ona wzrosnąć do 55 euro jeśli chcielibyśmy otrzymać także plastikowe figurki pojazdów używanych przez nasze gangi.

Koszt dostawy wynosi 9 euro.

Link do gry na Kickstarterze


Board Game Creative Kit/The Valley of Alchemists

 

Przypominamy również o trwających kampaniach naszych rodzimych wydawnictw. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się o nich nieco więcej zapraszamy do artykułu z zeszłego tygodnia.


Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.

2 thoughts on “Diceland obserwuje Kickstarter #16

  • Pod Linkiem do Downfall – Deluxified™ Edition masz podpięty link do The Valley of Alchemists

    Odpowiedz
    • Dzięki za czujność, już wszystko gra.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *