Planszowy Express #48

Planszowy Express 48 Planszowy Express #48

2 grudnia 2017 roku

Witamy w kolejnym Planszowym Expressie. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was informacje o:

Jak zawsze zapowiedzi i premiery: Santa Maria, Neanderthal i Greenland, Smallworld – dodatki, Szeryf z Nottingham: Wesoła Kampania, Pulsar 2849, Nemesis, Drako II, Kwiatki, Eliksir Mnożenia, Arkana Miłości, Blank, Strefa Emisji, Zakazana Pustynia, Sushi Go Party, Dream On!, Take it Easy, Speed Colors, Sherlock Holmes: Consulting Detective, Abyss: Lewiatan, gry zyskujące popularność, konkurs i inne.


Santa Maria (wyd. Granna)

8a765914ec24f43270346a43e5305e17 gr Planszowy Express #48

Santa Maria to jedna z najlepiej przyjętych gier tegorocznych targów Spiel w Essen. Tytuł ten ukaże się na wiosnę 2018 roku (marzec) nakładem wydawnictwa Granna. Gracze wcielą się w kolonizatorów przybyłych do Nowego Świata na pokładzie flagowego okrętu Krzysztofa Kolumba. Ich zadaniem będzie stworzenie jak najlepiej prosperującej kolonii.

Tytuł autorstwa Eilifa Svenssona i Kristiana Amundsena Østbiego, znanych z takich gier jak Automania,Winnica czy Ucieczka: Świątynia Zagłady, to niezwykle zgrabne połączenie kilku mechanik m.in. dice drafting i tile placement. Mamy do dyspozycji unikalne plansze kolonii, które stopniowo zapełniamy kaflami terenu. Zarówno plansza jak i kafle posiadają pola akcji, które mogą być aktywowane za pomocą kości – draftowanych z ze wspólnej puli dostępnej dla wszystkich gracz. Wybrana kostka wskaże nam, jaki akcje (z którego rzędu lub kolumny) będziemy mogli wykonać za darmo w danej rundzie. Musimy więc zaplanować kiedy, i jakie pola będziemy chcieli wykorzystać, by w odpowiednim momencie wziąć potrzebną nam kostkę (nim zabiorą ją nam nasi przeciwnicy).

Gracze staną przed dylematem jak najlepiej rozwinąć swoją kolonie. Czy najpierw zdobyć niezbędnie do jej budowy surowce? A może lepszym rozwiązaniem będzie od razu ruszyć na podbój kontynentu, przesunąć się na torze konkwisty, i natychmiast otrzymać złoto i pokaźną liczbę punktów zwycięstwa? Czy jednak lepszym pomysłem będzie zadbanie o rozwój religijny i pozyskanie do pomocy mnichów, którzy zdobędą dla nas dodatkowe kostki oraz przydatne umiejętności? A może prowadzić zamorski handel i tym samym zapewnić sobie więcej zasobów w następnej rundzie…

Morze decyzji do rozważenia, mnóstwo dróg do zwycięstwa – a to wszystko zamknięte w średnio-ciężkiej, elegancko zaprojektowanej eurogrze, gdzie dobrze przemyślana strategia liczy się dużo bardziej niż łut szczęścia.

Gra ukaże się w serii Granna Expert, a jej sugerowana cena detaliczna wyniesie ok. 119 PLN

Podstawowe informacje: liczba graczy: 1-4, wiek graczy: 12+, czas gry: 45-90 min.

pic3634893 md Planszowy Express #48

Premiera na wiosnę 2018 roku


 Neanderthal i Greenland (wyd. Sierra Madre Games)

Wydawnictwo Sierra Madre Games zapowiedziało wydanie nowych edycji gier Neanderthal i Greenland. Obie gry przeznaczone są dla 1-3 osób i trwają 60-120 minut.

pic2484685 md Planszowy Express #48

W pierwszym z tytułów wcielimy się w jedną z trzech ludzkich ras: człowieka archaicznego, neandertalczyka i człowieka z Cro-Magnon w mroźnej epoce lodowcowej. W grze będziemy wysyłać mężczyzn na polowania w nadziei, że sami nie staną się zwierzyną. Kobiety będą mogły natomiast uczyć nasze dzieci mowy, co w kolejnych pokoleniach zaowocuje rozwojem kultury. Będziemy podejmowali decyzje w jak wyglądać będzie strategia rozrodcza naszego gatunku.

pic2484873 md Planszowy Express #48

Będziemy dobierać się w pary, czy może pozwolimy na swobodę seksualną? Wojny, nauka krzesania ognia, proste wynalazki czy udamawianie zwierząt pozwolą na rozwój naszego gatunku i dominację nad pozostałymi.

pic2484687 md Planszowy Express #48

Greenland zaś przeniesie nas na Grenlandię pomiędzy 11, a 15 wiekiem. Wcielimy się w jedno z plemion zamieszkujących tę wielką wyspę. Będziemy starali się zapewnić jedzenie członkom naszej społeczności, pozyskiwać i wykorzystywać zasoby rozwijać technologię i powiększać rozmiary plemienia. Naszym celem będzie pokonanie konkurentów, jednak współpraca może okazać się konieczna do przetrwania.

pic2484835 md Planszowy Express #48

Co ciekawe obie gry łączą się ze sobą. Koniec historii w Neanderthal może stanowić początek potyczki w Greenland. Dzięki temu możemy zdecydować się na wielką potyczkę obejmującą wiele tysiącleci ludzkiej ewolucji. Obie gry będą dystrybuowane poprzez platformę Kickstarter. Początek kampanii przewidziano na 10 stycznia 2018 roku.

Oprócz wspomnianych wyżej gier  nakładem wydawnictwa Sierra Madre Games ukażą się jeszcze trzy inne tytułu Phila Eklunda: Pax Emancipation, Pax Transhumanity i Bios: Origins. Czekamy z niecierpliwością.


Smallworld – dodatki (wyd. Rebel)

prez2 2 Planszowy Express #48

Pakiet dodatków do gry Small World zawierający dwa rozszerzenia: Nie bój nic oraz i W pajęczej sieci. Pierwszy zestaw dodatków zawiera 8 nowych ras: barbarzyńcy, homunkulusy, wróżki, pigmeje, leprechauny, skagowie, mrozianki, procoludki, a także 8 zupełnie nowych supermocy! W zestawie również dwie plastikowe tacki: na żetony oraz na kafle ze wszystkich dodatków.

Pakiet dodatków do gry Small World zawierający trzy wcześniejsze rozszerzenia: Wielkie damy, Royal bonus i Przeklęci! Połączony dodatek zawiera 8 nowych ras: Cyganki, Kapłanki, Białe Damy, Fauni Krzaczki, Igorzy, Koboldowie, Gobliny. a także aż 10 specjalnych umiejętności!

Premiera w pierwszym tygodniu grudnia 2017 roku


Szeryf z Nottingham: Wesoła Kampania (wyd. Rebel)

prez1 1 Planszowy Express #48

Wesoła Kompania to zestaw pięciu dodatków oraz wariantu dla sześciu graczy! Grając w sześciu będziemy mogli zamienić role Szeryfa, dwoma rolami Zastępców, którzy mogą decydować wspólnie o sprawdzeniu bądź przepuszczeniu danego handlarza.

Szmuglowanie jest bardzo emocjonującym zajęciem. Jeżeli chcemy podnieść nieco adrenalinę przy stole, to na pewno ucieszy nas fakt, że w dodatku znajdziemy 4 moduły dotyczące zmian w “towarach”:

  • Przepraw członka Wesołej Kompanii i ciesz się z jego specjalnych umiejętności,
  • Czarny Rynek, którego realizacja zapotrzebowania da nam dodatkowe monety,
  • Prawa zmieniające zasady gry, które Szeryf ustanawia w trakcie każdej rundy,
  • Specjalne Rozkazy przeszmuglowania pary legalnego i nielegalnego przedmiotu.

Premiera dodatku zapowiedziana na styczeń 2018 roku.


Pulsar 2849 (wyd. Rebel)

prez3 Planszowy Express #48

Jest rok 2849. Dokładnie 1000 lat po wielkiej gorączce złota wydobycie i transport surowców wkroczyły na zupełnie nowy poziom. Ludzkość ukończyła przełomowy projekt w postaci Gwiezdnego Lustra, dzięki któremu udało się zgromadzić ogromną moc pulsara i otworzyć pierwszy tunel czasoprzestrzenny. Ten moment zmieni ludzkość na zawsze… 

Nowa era właśnie się rozpoczęła.


Pulsar 2849 to gra planszowa oparta na zarządzaniu kośćmi, utrzymana w klimacie science fiction. Uczestnicy eksplorują przestrzeń kosmiczną, rozbudowują flotę i rozwijają własne drzewo technologii poprzez tworzenie infrastruktury umożliwiającej transport energii z kolejnych pulsarów. Każdy z graczy dysponuje innymi możliwościami, a także indywidualnym celem, który stara się zrealizować.

My mamy już egzemplarz tej gry i niebawem na łamach serwisu pojawi się unboxing.

Premiera na przełomie grudnia i stycznia 2018 roku


Nemesis (wyd. Rebel)

prez15 Planszowy Express #48

Nagle wybudzasz się z hibernacji. Gdy powoli odzyskujesz świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym „Nemesis”. Podróżujesz na Ziemię z górniczej planety Dantis umiejscowionej w systemie planetarnym Trappist-1. Zaskoczony i zaniepokojony zdajesz sobie sprawę, że komputer wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Zaniepokojony, stanem statku i załogi, żądasz od komputera pokładowego więcej informacji. Na odpowiedź czekasz zdecydowanie zbyt długo, ale w końcu dane zaczynają napływać. Nie wiesz nic odnośnie statku, a stan całej załogi wydaje się być w porządku… całej, poza jedną osobą. Serce natychmiast skacze Ci do gardła…

Nemesis jest grą przygodową typu „survival horror” przeznaczoną dla od 1 do 5 graczy. Gracze wcielają się w rolę członków załogi kosmicznego transportowca „Nemesis”, który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię.

Nagle wydarzyło się coś, co na stałe odmieni los tej misji – komputer statku uruchomił procedury awaryjne: zatrzymał „Nemesis” i przywrócił świadomość załodze.

Wciąż odurzeni zbyt szybkim wybudzeniem próbujecie dowiedzieć się, co spowodowało ten alarm. Sprawdzacie stan załogi i okazuje się, że biomonitor jednego z członków załogi nie wysyla żadnego sygnału. Sprawdzacie stan statku i odkrywacie, że poza uszkodzonymi silnikami, będziecie musieli jeszcze manualnie ustawić cel podróży. I nie jest to ostatnie z waszych zmartwień…

… bo na pokładzie znajdują się Intruzi.

Dopóki procedura awaryjna jest aktywna, możecie zapomnieć o powrocie do domu.

Nemesis jest grą kooperacyjną, której głównymi motywami są blef, zdrada i to, co uwielbia każdy fan gatunku survival horror – przygoda pełna niebezpiecznych spotkań i trudnych decyzji.

Nie znamy jeszcze daty premiery gry


 Drako II (wyd. Rebel)

prez171122 Planszowy Express #48

W Królestwie panował pokój i dobrobyt. Król – łaskawy władca – zajmował się nie tylko sprawami wielkiej wagi, ale także małymi problemami ludzie biedniejszych i zamieszkujących bardziej odległe ziemie. Pewnego słonecznego dnia do władcy zawitał posłaniec z nowiną, po wysłuchaniu której oblicze Króla całkowicie się zmieniło. Jedna z wiosek mieszczących się tuż przy mokradłach doniosła, że na ich terenie grasuje grupa Trolli, których nie widziano już od wielu, wielu lat. Do Trollich Mokradeł wysyłano kolejne grupy poszukiwaczy przygód. Niestety żadna z nich do tej pory nie wróciła z tarczą. Po wielu słuch zaginął. Aż wreszcie pojawiła się Złota Drużyna, specjalizująca się w sprawach beznadziejnych (i takich o wysokiej stopie zwrotu).

Kto przeżyje to starcie: niebezpieczne Trolle czy Złota Drużyna poszukiwaczy przygód? Wszystko w Waszych rękach!

W grze Drako 2 jeden z graczy kieruje zespołem trzech poszukiwaczy przygód, których celem jest pokonanie dwóch Trolli. Musi tego dokonać w określonym czasie (zanim wyczerpie się ich talia kart) – wtedy wygra rozgrywkę. Każda postać posiada swoje charakterystyczne umiejętności, których odpowiednie wykorzystanie jest kluczem do sukcesu.

Drugi z graczy kieruje dwoma Trollami – ich celem jest utrzymać się przy życiu lub pokonać Złotą Drużynę. Gdy talia kart przeciwnika wyczerpie się – Trolle pozostają na swoim miejscu wciąż nękając okoliczne wioski i odnosząc tym samym zwycięstwo.Wygrywają także, jeżeli uda im się pokonać wszystkich ludzi.

Gra zostanie wydana przez wydawnictwo Baldar w 2018 roku


Kwiatki (wyd. Rebel)

prez1011 Planszowy Express #48

Kasia jest mistrzynią ikebany – japońskiej sztuki układania roślinnych kompozycji. Z pasją hoduje i ścina kwiaty, a następnie tworzy z nich przepiękne zestawienia. Teraz Ty również możesz nauczyć się tej wspaniałej sztuki! Dbaj, by zbierać jak najbardziej okazałe egzemplarze i skomponuj z nich możliwie najpiękniejszy układ. Pomogą Ci w tym specjalne, magiczne doniczki; przyda się też odrobina szczęścia!

Kwiatki to dwuosobowa gra logiczna, której uczestnicy starają się ułożyć jak najpiękniejszy bukiet kwiatów. Korzystając z dostępnych akcji będą sadzić i pielęgnować kwiaty w doniczkach, dbając by urosły jak największe. Następnie będą je ścinać i dodawać do własnych zbiorów, gromadząc punkty i torując sobie drogę do zwycięstwa.

Premiera gry w 2018 roku


Strefa Emisji (wyd. Rebel)

prez1611 Planszowy Express #48

Wszystko zaczęło się 26 kwietnia 1986 roku, gdy nastąpiła awaria Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. W promieniu 30 kilometrów od miejsca zdarzenia doszło do poważnego skażenia i licznych zaburzeń praw fizyki, które zdziesiątkowały lokalnych mieszkańców. Natychmiast podjęto ewakuację pozostałej przy życiu ludności, a obszar katastrofy otoczono szczelnym kordonem wojskowym. Od tego dnia z reaktora czwartego bloku energetycznego co jakiś czas dochodzi do nieregularnych emisji promieniowania, które mutowały organizmy wystawione na jej działanie. Powstałej strefie wykluczenia nadano miano Strefy Emisji.

Naukowcy wojskowi wysyłani w rejony strefy wracają coraz rzadziej, a gdy już im się to udaje to dzielą się opowieściami o tajemniczych przedmiotach i przerażających monstrach zrodzonych z promieniowania. W poszukiwaniu artefaktów na teren Strefy przenikali śmiałkowie, utrzymujący się ze sprzedaży tych „cudów” na czarnym rynku. A najcenniejszym z nich jest „Serce Strefy”, które ma moc spełniania życzeń osoby, która wejdzie w jego posiadanie.

Ci, którym wydaje się, że opowieść o Strefie można uznać za zakończoną bardzo się mylą. Nad Strefą emisji zawisło bowiem widmo kolejnej katastrofy. Każda kolejna Emisja jest silniejsza od poprzedniej. Prawdopodobnie tylko ujarzmeinie mocy „Serca Strefy” może zapobiec nadciągającemu kataklizmowi…

Strefa emisji jest przygodową grą planszową przeznaczoną dla od 2 do 4 graczy.

Gracze wcielają sie w role szperaczy przeszukujących okolice sarkofagu elektroni jądrowej w Czarnobylu. Zanim jednak dotrą do celu, przemierzą wiele niebezpiecznych rejonów strefy zamkniętej i zbadają podziemne placówki badawcze. Poznają przerażające sekrety i odnajdą wskazówki wiodące ich w głąb obszaru, w którym anomalie fizyczne będą zaledwie namiastką czyhających zagrożeń…

Muszą się pospieszyć, ponieważ wraz z nadejściem ostatecznej Emisji wszystko będzie stracone…

Premiera gry w IV kwartale 2018 roku


Arkana Miłości (wyd. Rebel)

prez18 Planszowy Express #48

Światło świec, ciepło skóry, dreszcz emocji… Zamknij oczy i zastanów się, czego naprawdę pragniesz. 

Arkana miłości to ekskluzywna gra erotyczna, która łączy proste zasady z przepiękną oprawą graficzną. W pudełku znajdziemy 55 kart z różnorodnymi zadaniami, które doskonale urozmaicą Wasze życie intymne, a cichszym z nas pozwolą przełamać bariery i nieco się ośmielić.

na czym to polega?

Podczas rozgrywki gracze kolejno wybierają i zagrywają karty:

  • Arkan – które rozbierają naszą sympatię lub nas samych.
  • Wyzwań – które wzmacniają wzajemne przywiązanie i zaufanie.
  • Akcji – które pozwalają oddać się wzajemnym pieszczotom.
  • Akcji Specjalnych – które czynią rozgrywkę bardziej dynamiczną.
  • Kontrakcji – które negują/zmieniają Akcje lub Wyzwania.

Gra kończy się wraz z zagraniem specjalnej karty Arkan Miłości, która kończy zagrywanie kart, ale rozpoczyna zupełnie inną część wspólnej zabawy…

Premiera w styczniu/lutym 2018 roku


Eliksir Mnożenia (wyd. Rebel)

prez12 Planszowy Express #48

Po magicznej pracowni rozpierzchły się potwory: duże, mniejsze, kolorowe… Każdemu czarodziejowi zależy, by je złapać, ale najbardziej – żeby zrobić to szybciej niż przeciwnik!

Eliksirze mnożenia zwycięży ten z graczy, który jako pierwszy schwyta 5 potworów. Aby to zrobić, musi zebrać cyfry, które pomnożone przez siebie dadzą liczbę równą numerowi stwora, znajdującego się na polu drugiego uczestnika zabawy.

Wydaje się proste? Nie tak bardzo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że z każdym ruchem będziemy sobie nawzajem przeszkadzali!

Premiera gry w 2018 roku


Blank (wyd. Rebel)

prez4 Planszowy Express #48

Blank to szybka i zabawna karcianka, którą możesz modyfikować po każdym zwycięstwie! Podczas gry stworzysz nowe zasady i efekty, sprawiając, że Twój egzemplarz Blank będzie unikalny.

Rozdaj każdemu z uczestników po 7 Kart Gry, a obok połóż 3 losowe Karty Zasad. Zadanie jest proste: bądź pierwszym graczem, który pozbędzie się wszystkich kart. Uważaj na Karty Zasad, bo możesz ponieść karę. Zwracaj uwagę na efekty Kart Gry, które mogą zmienić przebieg rozgrywki. Zwycięzca w nagrodę może stworzyć nową Kartę Zasad albo zmodyfikować którąś z dostępnych Kart Gry. Tym samym wygrana oznacza, że zmieniasz swoją grę na zawsze!

Premiera gry w 2018 roku


Zakazana Pustynia (wyd. Rebel)

prez5 Planszowy Express #48

Wylądowaliście gdzieś na pustyni, w miejscu zapomnianym przez cywilizację. Waszą jedyną nadzieją na przetrwanie jest zbudowanie latającej maszyny, która zabierze was daleko od niebezpieczeństw. Musicie znaleźć potrzebne elementy, lecz nie będzie to łatwe zadanie, bo nadciąga burza piaskowa! Działajcie razem dla wspólnej korzyści, zanim pustynia uwięzi was na zawsze…

Zakazana pustynia to kolejny projekt w stylu popularnej “Zakazanej Wyspy”, w którym grupa uczestników jednoczy się przeciwko mechanice gry. Na samym początku graczom zostają przydzielone role, które definiują specjalne zdolności i początkowe miejsce na planszy. Następnie uczestnicy zabawy muszą skoordynować swoje działania w ten sposób, by jak najszybciej zdobyć zestaw potrzebnych przedmiotów, zanim kolejne fragmenty pustyni na dobre znikną im z oczu i już na zawsze pozostaną niedostępne.

Premiera gry w II kwartale 2018 roku


Sushi Go Party (wyd. Rebel)

prez6 Planszowy Express #48

Pięcioosobowy stolik w naszym ulubionym barze sushi przestał już wystarczać. Coraz więcej osób chce iść z nami, potrzeba dodatkowych miejsc! Właściciele, zadowoleni z obrotu, wprowadzają nowe dania i możliwość samodzielnego komponowania zestawów. Czeka nas istne sushi-szaleństwo!

Sushi go party! to samodzielna wersja popularnej, imprezowej karcianki, oparta o znaną z 7 cudów świata mechanikę draftu. Gracze dobierają na rękę tyle samo kart, po czym jedną z nich wybierają, a resztę przekazują dalej. W ten sposób konstruujemy jak najbardziej opłacalne zestawy, kontrolując jednocześnie poczynania przeciwników.

Premiera w II połowie 2018 roku


Dream On! (wyd. Rebel)

prez7 Planszowy Express #48

Sny mogą być tak żywe, jakby działy się naprawdę, ale kiedy się kończą, bardzo ciężko jest je zapamiętać. A co, gdyby kilka osób śniło o tym samym? Przy odrobinie szczęścia i skutecznej komunikacji być może uda się zapamiętać tę niezwykłą historię…

Dream On! to wyjątkowa gra narracyjna, w której wraz z przyjaciółmi będziecie konstruować wspólne opowieści, inspirując się dobieranymi kartami. Każdy z graczy kolejno będzie dokładał dalszą część historii, ale uwaga – oprócz kreatywnego opowiadania musicie też uważnie słuchać, bo po zakończeniu przyjdzie moment na przypomnienie sobie całej opowieści!


Take it Easy! (wyd. Rebel)

prez8 Planszowy Express #48

Take it Easy to klasyczna gra logiczna o bardzo prostych zasadach, zapewniająca wiele godzin rozrywki na najwyższym poziomie. Po raz pierwszy wydana w roku 1994 do dziś cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie dzięki swojemu uniwersalnemu charakterowi.

Każdy z graczy ma przed sobą własną planszę złożoną z sześciościennych pól oraz zestaw kafelków odpowiadających kolorowi planszy. Na każdym z kafli znajdują się trzy przecinające się rurki w różnych kolorach, każda podpisana cyfrą. W swojej turze gracz losuje jeden ze swoich żetonów i głośno czyta znajdującą się na nim kombinację cyfr; pozostali muszą wybrać spośród swoich kafli taki, który będzie posiadał tę samą kombinację i umieścić go na planszy w wybranym przez siebie miejscu. Celem graczy jest tworzenie nieprzerwanych, jednokolorowych połączeń między brzegami planszy – im więcej ich zdobędziemy, tym lepiej!

Premiera gry w 2018 roku


Speed Colors (wyd. Rebel)

prez9 Planszowy Express #48

Speed Colors każdy z graczy otrzymuje dwustronną kartę z dwiema wersjami tego samego obrazka – kolorową oraz czarno-białą. Zadaniem uczestników jest zapamiętanie układu kolorów na grafice i odwzorowanie ich na drugiej stronie. Każda osoba koloruje inny obrazek, ale wszyscy korzystamy z tego samego zestawu pisaków, a tym samym musimy szybko podejmować decyzje i skutecznie walczyć o swoje. Co więcej – wraz z kolejnymi turami nasadki pisaków zmieniają się i wskazują inny kolor niż w rzeczywistości!

Premiera gry w 2018 roku


Sherlock Holmes: Consulting Detective

prez19 Planszowy Express #48

W grze Sherlock Holmes: Consulting Detective wcielasz się w rolę członka nieoficjalnego gangu, Bandy z Baker Street, założonego przez słynnego Sherlocka Holmesa. Wielki detektyw potrzebował kogoś, kto będzie go informował o krążących po mieście plotkach i pomagał przy rozwiązaniu najbardziej zawiłych spraw. W pudełku znajdziesz mapy, książkę adresową, listę informatorów, gazety a także księgę z 10 tajemniczymi sprawami, które czekają na rozwiązanie.

Cztery z tych spraw (księgi od 1 do 4) tworzą kampanię o Kubie Rozpruwaczu i pozwolą Ci schwytać osławionego seryjnego mordercę. Pozostałe 6 spraw nie jest ze sobą powiązanych.

Podczas każdej sprawy otrzymasz kilka tropów, mapę Londynu, książkę adresową i lokalne gazety. Będziesz też dysponować listą informatorów – niezwykle wykwali kowanych osób, które pomogą Ci w śledztwie (lekarz sądowy, kryminolog, źródła…). Mając do dyspozycji wszystkie te elementy oraz własną wyobraźnię, wyruszysz na ulice Londynu w poszukiwaniu wskazówek, które pozwolą Ci rozwikłać zagadkę i odpowiedzieć na serię ważnych pytań dotyczących sprawy.

Nic nie jest jednak tak proste, na jakie wygląda – jeśli nie chcesz wyjść na głupca podczas ostatecznej konfrontacji w obecności Holmesa, musisz wykazać się nie lada rozwagą!  Czy prześcigniesz mistrza?

Premiera w IV kwartale 2018 roku


Abyss: Lewiatan (wyd. Rebel)

prez20 Planszowy Express #48

Wiadomości jakie do nas docierają są wyjątkowo niepokojące. Na granicy naszego Królestwa zauważono Lewiatany – potężne morskie potwory, które stanowia dla nas śmiertelne zagrożenie. Czy uda się namówić potężnych sojuszników do pomocy w walce z tymi bestiami? Czy wyprawa na granice Królestwa okaże się nie tylko niebezpieczna, ale i opłacalna? Komu uda się wykorzystać okazję do zwiększenia swoich wpływów w Podwodnym Mieście?

Grając z dodatkiem Lewiatan zamiast znanego z gry podstawowej toru Zagrożeń wprowadzana jest nowa plansza na której możemy wyruszyć w podróż do najniebezpieczniejszych głębin. Ponadto do gry dochodzą nowe elementy:

  • nowi sojusznicy;
  • nowi lordowie;
  • dodatkowa nagroda za pokonanie największej liczby morskich potworów.

Premiera w 2018 roku


*Wszystkie informacje, a nawet bardziej szczegółowe znajdziecie na stronie wydawnictwa Rebel – o tutaj


Gry, które w tym tygodniu zyskały największą popularność

pic3727516 md Planszowy Express #48

  1. Twilight Imperium: 4 edycja – skok z 1370 na 885 miejsce, obecnie 681.

  2. Gloomhaven – skok z 3 na 2 miejsce, obecnie 2.

  3. Pandemic Legacy: Sezon 2 – skok z 423 na 307 miejsce, obecnie 236.

  4. Diamant – skok z 808 na 591 miejsce, obecnie 592.

  5. Projekt Gaja – skok z 676 na 546 miejsce, obecnie 474.


Konkurs

Konkurs Logo Planszowy Express #48

Z okazji 1000 polubień wystartowaliśmy z zapowiadanym konkursem. Dziękujemy wszystkim naszym czytelnikom za częste odwiedziny, pozytywne i negatywne komentarze oraz polubienia naszej strony na facebooku. Chcemy się wam w jakiś sposób odwdzięczyć, dlatego też startujemy z naprawdę ciekawym konkursem. Zapraszamy do udziału – kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.


Szybkie informacje:

  • Wydane zostały takie gry jak: Wsiąść do Pociągu: Azja, Artefakty Obcych (Alien Artifacts), Turysta w Rzymie, Karak, Majestat: Królewska Korona, Keyflower: Farmerzy, Legenda Pięciu Kręgów: Chryzantemowy Tron, Gra o Tron Catan: Braterstwo Straży, Gra o Tron: Gra karciana LCG – Klucz Arcymaestra, Czarne historie: Upiorna muzyka, Czarne historie #9, Mars 2049
  • Gwiezdny Fluxx – premiera w grudniu tego roku (wyd. Black Monk Games),
  • Brain Box: Gra planszowa – premiera w grudniu tego roku (wyd. Albi),
  • Dobble: Auta 3 – premiera w grudniu tego roku (wyd. Rebel),
  • Dobry, Zły i Munchkin – premiera w grudniu tego roku (wyd. Black Monk Games),
  • Wirus – premiera w styczniu 2018 roku (wyd. Trefl-Kraków),
  • X-Wing: TIE Silencer – premiera w grudniu tego roku (wyd. Galakta),
  • X-Wing: Bombowiec Ruchu Oporu – premiera w grudniu tego roku (Galakta),
  • Carcassonne Star Wars: Pierwsze rozszerzenie – premiera w grudniu tego roku (wyd. Bard),
  • This War Of Mine: Gra planszowa – premiera w grudniu tego roku (wyd. Galakta),

Przegapiłeś poprzedni Planszowy Express? Nic straconego – kliknij tutaj.


Zapraszam do kolejnego Planszowego Expressu już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju, to polub naszą stronę na Facebooku.

Diceland na FacebookuFacebook Pulub nas Planszowy Express #48

Dodaj komentarz