Planszowy Express

Planszowy Express #34

13 września 2017 roku

Planszowy Express 34

Witamy w kolejnym Planszowym Expressie. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was:

The 7th Continent (Siódmy Kontynent), Krótka Historia Cywilizacji, Karmaka, Szkoła Magów, Big Fat Burger, Neuroshima Hex – Iron Gang, Mocarstwa na wspieram.to, Mobilna Cywilizacja Poprzez Wieki, Dixit 8: Harmonia, Rebel i Awaken Realms łączą siły i inne.


Gra tygodnia na BGG The 7th Continenth (5 tydzień z rzędu)

Już piąty tydzień z rzędu na pierwszej pozycji, tym razem skok z miejsca 239 nam miejsce 150– jeszcze tylko mały kroczek do top 100. Gra już zajmuje 13 miejsce w kategorii tematyczne.

Siódmy Kontynent to kooperacyjna gra planszowa o eksploracji z mechaniką przetrwania, inspirowana książkami przygodowymi, w których „jesteś bohaterem”. Na własną rękę lub w drużynie składającej się z maksymalnie czterech graczy, wyrusz w epicką przygodę i spróbuj zmierzyć się z klątwami, które zostały na ciebie rzucone podczas pierwszej wyprawy na kontynent.

Działaj w swoim własnym tempie, podróżując przez tajemniczą ziemię, tworząc kolejne kawałki obszarów poprzez dokładanie kolejnych ponumerowanych kart terenu i wydarzeń. Jeśli chcesz przeżyć wszelkie niebezpieczeństwa na siódmym kontynencie i zrzucić klątwę, będziesz musiał użyć wszystkich swoich umiejętności przetrwania, takich jak: tworzenie przedmiotów, polowanie i połów ryb celem zdobycia cennego posiłku, przystosowanie się do otaczającego środowiska, a także wydawać punkty doświadczenia do nabywania nowych umiejętności.

30 The7thContinent giant rockworm figure Planszowy Express #30

W przeciwieństwie do innych gier planszowych, The 7th Continent poprowadzi Cię przez wiele, niezapomnianych godzin przygody Gra zawiera prosty, ale skuteczny system zapisu, który pozwala szybko przerwać grę w dowolnym momencie, by następnie przygotować ją do następnej sesji, podobnie jak w grze wideo. Gra została sfinansowana przez Kickstarter dzięki 12 103 wspierającym.


Okładka do gry „Krótka Historia Cywilizacji” od Lucrum Games

Krótka historia cywilizacji to gra kierowana raczej do zaawansowanych graczy, lecz bardzo elegancka, zwięzła i pozwalająca zakończyć partię w okolicach godziny, nawet przy pełnym składzie osobowym. Autorem tego tytułu jest młody, utalentowany projektant rodem z Tajwanu Jesse Li, który zasłynął już takimi tytułami, jak Guns & Steel oraz Ponzi Scheme. Spotkamy tu typowe mechaniki gier cywilizacyjnych: wybór kart za kolejnych epok, liderów, ustroje, gospodarkę, kulturę i oczywiście mechanizm wojny i wyniszczenia przeciwnika. Unikalną mechaniką jest sposób zakupu kart, który lekko przypomina licytację, lecz jest bardziej dynamiczny i konfrontacyjny.

Każdy z graczy, jeśli chce pozyskać kartę musi w nią wpierw zainwestować pewną ilość zasobów. Inwestycja może zostać zakończona dopiero w kolejnej turze. W międzyczasie inny gracz może ją „odstrzelić” i dołączyć do swojej cywilizacji. Jednak w takim przypadku pierwotny inwestor zarabia dużą ilość zasobów. Gracze zmagają się zatem z dylematami. Czy dać ofertę zaporową, która uniemożliwi wykup karty przez innego gracza, czy zaryzykować i liczyć, że nikt nie będzie nią zainteresowany? Może lepiej zainwestować w kartę, na którą czai się przeciwnik, licząc na łatwy zarobek, a ryzykując, że przeciwnik z niej zrezygnuje? Emocje, wybory, poczucie rozwoju cywilizacji i unikalne napięcie, a wszystko to zaklęte w godzinnej rozgrywce. Taka jest Krótka Historia Cywilizacji.


Karmaka – Fox Games

Karmaka jest strategiczną grą karcianą, w której gracze powoli wspinają się po szczeblach Karmicznej Drabiny, rozpoczynając grę jako małe, niewiele znaczące żuczki. Pierwszy gracz, który dosięgnie szczytu drabiny, wstąpi w najwyższą formę bytu i wygra rozgrywkę.

Tylko od ciebie zależy, w jaki sposób to osiągniesz – czyniąc wokół dobro, czy sabotując poczynania innych. Pamiętaj jednak o tym, że karma zawsze wraca: co posiejcie, to zbierzecie! Gdy zagrywasz kartę, której efekt wpływa na przeciwnika, ten może ją wziąć i użyć przeciw tobie w przyszłych rundach. Tak działa karma! Z rozwagą śledź zatem poczynania innych i planuj swoje uczynki, mając w pamięci tę pradawną mądrość. A gdy dosięgniesz najwyższego szczebla Kamicznej Drabiny, dostąpisz transcendencji!

Gra miała już swoją premierę.


Mystic Scrolls (Szkoła Magów) – nowość od Granny

Szkoła Magów

Okładka gry w wersji roboczej

Gracze wcielają się w uczniów w Szkołe Magów. Zbliża się wielki turniej zaklęć. Podczas magicznego pojedynku liczyć się będzie refleks, szybkość rzucania czarów i umiejętne wyczucie czasu. Szkoła Magów to wyjątkowa gra kościana, w której pojedynek pomiędzy graczami toczy się w czasie rzeczywistym. Opanuj sześć żywiołów i zostań najpotężniejszym czarodziejem jakiego widział świat! Premiera wersji angielskiej odbędzie się podczas targów w Essen.

Polska wersja językowa planowana jest na początku października.


Big Fat Burger – Trefl Kraków

bfb trefl

Zdrowa dawka emocji, bezpardonowa walka i rozbudzone kubki smakowe! Big Fat Burger to szybka i emocjonująca gra karciana, która dostarczy Ci wiele radości. Przekonasz się, że smaczny burger to nie tylko dobre składniki. To przede wszystkim klimat miejsca, przyjaciele z którymi najlepiej spędzasz wolny czas i rywalizacja, bo bez niej nic nie byłoby tak zabawnie!

Były pytania, było wyczekiwanie na premierę i… oto jest! Big Fat Burger własnie zadebiutował na rynku gier. Karciana batalia stworzona przez trójkę polskich autorów – Mikołaj Białko, Michał Dzięgiel, Michał Ociepka – właśnie trafia na sklepowe półki. Gra przenosi nas do kultowej burgerowni. Gracze wcielają się w speców od grillowania, którzy walczą o prymat w najlepszej knajpce w mieście. Ich zadaniem jest zrealizowanie jak największej liczby zamówień na burgery oraz zadbanie o żołądki i dobre samopoczucie klientów. Rywalizacja jest bezpardonowa. Żaden z uczestników nie cofnie się przed niczym, aby wykosić konkurencję i osiągnąć tytuł Mistrza Burgerów. Bądź czujny, zrealizuj jak najwięcej zamówień, pokonaj rywali i udowodnij kto tu rządzi!

Jakie były początki „Big Fat Burgera”?

Zaczęło się od pomysłu na grę o domowych obowiązkach, w której gracze muszą współpracować, żeby rozprawić się z wszystkimi pracami w gospodarstwie domowym. Od tego momentu sporo się zmieniło. Gra przechodziła serię subtelnych poprawek, aby ostatecznie osiągnąć obecną formę, nijak pierwowzoru nie przypominającą. Proces ten przypominał zabawę w skojarzenia, bądź głuchy telefon. Bez żadnego postanowienia drastycznego wywrócenia gry do góry nogami, ojciec zmienił się w kartę zamówienia, a stos brudnego prania ewoluował w wołowinę.” – zdradził jeden z twórców, Mikołaj Białko.

BFB v003


Nowa Armia do gry Neuroshima Hex – Iron Gang

Ryk silników motorów przecina ciszę nocy. W twoją stronę zbliżają się tumany kurzu, wzniecanego setkami rozgrzanych opon. Łańcuchy z głośnym brzdękiem szurają po spękanej szosie. Za nimi biegną ciężko opancerzeni wojownicy, dzierżący pordzewiałe pałki, młoty i wyrzutnie sieci. Najpierw ci pierwsi zagonią cię w ślepy zaułek niczym stado baranków, a potem ci drudzy dopadną i rozniosą na strzępy. Jeśli nawet zdołasz pokonać któregoś z nich, zaraz kilku kolejnych wskoczy na jego miejsce. W twoją stronę pędzi śmierć. Możesz próbować uciekać, ale prędzej czy później wpadniesz w ich sidła. To nie zwykli gangersi, to łowcy, którzy sztukę polowania z żelaznego rumaka doprowadzili do perfekcji.

Więcej wiadomości już wkrótce


Mocarstwa na wspieram.to

YouTube Video Preview

XVIII wiek. Dziewięciu władców marzy o panowaniu nad Europą. Snują zakulisowe intrygi, zawiązują i zrywają sojusze, ambitni, bezkompromisowi, cyniczni i bezwzględni. Nie cofną się przed niczym, aby odnieść upragnione zwycięstwo. Jednak tylko jednemu z nich uda się pokonać innych i spełnić swój sen o władaniu Europą…

Kto wygra tym razem? Habsburgowie? Romanowowie? Sułtan Imperium Osmańskiego? Możesz wcielić się w jednego z monarchów, pomnażać zasoby, szkolić i zbroić armie, budować flotę, toczyć pasjonujące bitwy morskie, podbijać sąsiednie terytoria, powiększać imperium… Podejmij wyzwanie, zostań władcą absolutnym – armia czeka na Twoje rozkazy!

Pomysł na naszą autorską grę narodził się ponad 20 lat temu, kiedy rynek gier planszowych nie oferował zbyt wiele. Stworzyliśmy wtedy grę na miarę naszych potrzeb i oczekiwań. Grę,w której można było się wcielić w rolę stratega, toczyć emocjonujące walki zarówno na lądzie (z udziałem wyspecjalizowanych formacji), jak i na morzu, za pomocą korwet,fregat i liniowców.

Jednak nadal czuliśmy niedosyt, więc postanowiliśmy wzbogacić rozgrywkę o możliwość rozwoju gospodarczego mocarstw oraz o realia historyczne (opisane na kartach Informacji Państwowych i Europejskich). I tak powstały Mocarstwa. Od tamtego czasu rynek gier dynamicznie się rozwinął, szczególnie w ostatnim okresie, jednak nadal nie pojawił się tytuł, który spełniałby nasze pierwotne założenia. Dlatego przez wiele lat wracaliśmy do Mocarstw, wciąż je udoskonalając, i ostatecznie rok temu podjęliśmy decyzję, że wydamy grę samodzielnie. W czasie tego roku intensywnie pracowaliśmy nad doszlifowaniem mechaniki gry, testowaliśmy i wprowadzaliśmy nowoczesne rozwiązania(np. Plansza gospodarcza – Koło Stolicy), opracowaliśmy też szatę graficzną Mocarstw. Teraz liczymy, że dzięki Waszemu wsparciu nasz tytuł ujrzy światło dzienne. Mamy nadzieję, że Wam również Mocarstwa zapewnią wiele radości i emocjonującej rozrywki. Takiej gry jeszcze nie było!

Link do kampanii na wspieram.to


Mobilna Cywilizacja Poprzez Wieki

Cywlizacja Poprzez Wieki doczekała się swojej wersji mobilnej – premiera już jutro (14.09.2017)


Dixit 8: Harmonia

Odkryj nowe pokłady skojarzeń, daj ponieść się wyobraźni i wyrusz w niezwykłą podróż w celu odzyskania harmonii. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze. Dixit 8 to 84 nowe, świetnie narysowane karty z motywem harmonii bądź walki o jej utrzymanie. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.

Premiera – październik tego roku (Rebel)


Rebel i Awaken Realms łączą siły

Rebel: Z przyjemnością informujemy, że do projektu wydania gry Nemesis autorstwa Adama Kwapińskiego dołączyło studio Awaken Realms! Jest to jedno z największych na świecie studiów malarskich, w którym powstają przepiękne figurki. Wśród fanów gier planszowych zrobiło się o nich głośno przy okazji kampanii crowdfundingowych This War of Mine, Lords of Hellas i The Edge: Dawnfal. Studio Awaken Realms zadba o niepowtarzalną oprawę graficzną gry, zaprojektuje plastikowe figurki i dostosuje mechanikę gry, a także przeprowadzi kampanię w serwisie Kickstarter.com. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca zaowocuje grą, której każda rozgrywka dostarczy silnych emocji i niezapomnianych wrażeń.


Szybkie info:

  • dodruk 2 edycji gry Posiadłość Szaleństwa – już w październiku,
  • Fallout (Galakta) – premiera w I półroczu 2018 roku,
  • Logic Cards od G3 – gra została wydana,

Przegapiłeś poprzedni Planszowy Express? Nic straconego – kliknij tutaj.


Zapraszam do kolejnego Planszowego Expressu już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju, to polub naszą stronę na Facebooku.

Diceland na Facebooku

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

3 thoughts on “Planszowy Express #34

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *