Planszowy Express

Planszowe nowinki #16

15 lipca 2017 roku

Planszowe Nowinki

Kolejna część cyklu Planszowych nowinek. Co tym razem?

Zapowiedzi gier od Rebela (Strażniczki i Timeline: Wiedza Ogólna) oraz dodatkowej karty do Terraformacji Marsa, a także wreszcie doczekamy się dodruku Ghost Stories. Trwa przedsprzedaż nowości od wydawnictwa Lacerta – Kostaryki. Dowiadujemy się również, że Lucrum Games wyda grę Fikolo, która ukrywa się na BGG pod nazwą Col-Or-Form.


Strażniczki

strazniczki_okladka

„Od zarania dziejów dwie przeciwstawne siły stanowiły trzon wszechświata i współistniały w wiecznej równowadze. Nasza Bogini w swoje nieskończonej mądrości zesłała grupę Opiekunek, które chronią świat. Dysponują one mocą, która pozwala im nagiąć ludzkie losy według swojej woli, i za jej pomocą nieustannie walczą między sobą, by stworzyć idealną symetrię między cnotami oraz słabościami ludzkości.

Stań przed wyborem: zapewnisz balans, czy całkowicie go zniszczysz, by osiągnąć własne cele?”

Strażniczki to gra z mechaniką blefu i doboru kart oraz dodatkowymi, zaskakującymi rozwiązaniami. Każdy z graczy kieruje Opiekunką, której celem jest nakierować losy ludzi zgodnie ze swoją wolą tak, aby stworzyć najlepszą kombinację cnót i słabości. Gra składa się z 3 faz:

  1. Dobór kart: każdy z graczy otrzymuje sześć losowych kart z talii, następnie wybiera jedną z nich, pozostałe zaś podaje graczowi po lewej stronie, i tak aż do momentu, w którym każdy z graczy wybierze 5 kart – pozostałe karty są odrzucane. Celem jest dobranie kombinacji kart, która zapewni jak najwięcej punktów zwycięstwa. Niektóre karty punktują samodzielnie, inne natomiast wymagają innych kart tego samego rodzaju, by przynieść korzyści.
  2. Osąd: wszyscy gracze umieszczają 5 wybranych przez siebie kart naprzeciwko siebie w dwóch rzędach: dwie karty zakryte oraz 3 odkryte. Na podstawie wyłożonych kart gracze zastanawiają się, który z nich ma najwyżej punktowaną kombinację. Po dyskusji każdy z graczy głosuje na wybraną osobę używając odpowiedniego żetonu. Wybrany gracz musi następnie potwierdzić, lub zaprzeczyć wynikowi głosowania.
    • Jeśli gracz zgodzi się, że ma najsilniejszą kombinację kart, musi odrzucić 2 karty.
    • Jeśli gracz zaprzeczy, faza kończy się, a wszyscy gracz ujawniają swoje wyniki. Jeśli wybrany gracz ma najsilniejszą kombinację, traci dwie karty, które dają mu najwięcej punktów; w przeciwnym wypadku dociąga on jedną dodatkową, wybraną przez siebie kartę ze stosu kart odrzuconych.
  3. Punktacja: każdy z graczy pokazuje swoje karty i podlicza swój wynik.

W grze mogą pojawić się także inne fazy, w zależności od rodzaju Opiekunek występujących podczas rozgrywki – każda postać dysponuje specjalną zdolnością, która może zmienić przebieg gry. Przykładowo może to być możliwość podejrzenia zakrytej karty innego gracza, zabranie karty graczowi przed fazą punktacji, albo zamiana jednej karty w inną.

Na koniec każdej rundy gracze zakrywają uzyskane żetony punktów zwycięstwa, aby nikt inny ich nie widział. Po trzech rundach wygrywa gracz z najwyższym wynikiem.

Strazniczki_zawartość

Planowana data premiery to: wrzesień 2017 roku

Informacje o grze na stronie wydawnictwa Rebel


Timeline: Wiedza Ogólna

Timeline_wiedza_ogólna

 

Co było pierwsze: odkrycie wina czy wynalezienie klucza? Czy najpierw pojawiła się historia o Robin Hoodzie czy może szampon?

Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę ogólną i domysły z faktyczną chronologią. Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy! 🙂

Na początku gry, wszyscy uczestnicy otrzymują taką samą liczbę kart, reprezentujących rozmaite odkrycia naukowe i historyczne. Na odwrocie każdej karty znajduje się data. Rozgrywka rozpoczyna się od położenia na środku stołu jednej, losowo wybranej karty (z talii pozostałych, nieprzydzielonych graczom kart). Kartę tą należy położyć datą do góry, będzie ona punktem wyjścia do chronologicznej linii, która podczas rozgrywki będzie stopniowo budowana przez graczy.

Każdy gracz w swojej turze wybiera jedną z trzymanych na ręku kart i umieszcza ją na lewo, lub na prawo od karty początkowej, zależnie od tego, czy uważa że data odpowiadająca zawartości karty jest wcześniejsza, czy późniejsza od daty początkowej. Następnie dokonuje się sprawdzenia, czy gracz miał rację. Jeśli tak, karta pozostaje na stole, w przeciwnym razie jest odrzucana, zaś gracz zmuszony jest pociągnąć nową. Czynność powtarzana jest przez kolejnych graczy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Im więcej kart na stole, tym trudniej jest poprawnie umieścić kolejną kartę. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdoła pozbyć się wszystkich kart.

timeline_karty

Planowana data premiery to: wrzesień 2017 roku

Informacje o grze na stronie wydawnictwa Rebel


Terraformacja Marsa (dodatkowa karta)

Dodatkowa karta TM

Wymagania: Na planszy musi znajdować się przynajmniej 8 oceanów – więc całkiem sporo.  Następnie co turę możemy umieszczać na tej karcie po jednej jednostce zwierząt, a każda taka jednostka na koniec gry jest warta jeden punkt. Bardzo ciekawa i mocna karta, która ma też spore wymagania.

Planowana data premiery to: przełom sierpnia/września.


Dodruk Ghost Stories – wreszcie!

Ghost_Stories

Wielu poległo kładąc kres rządom Wu-Fenga, Władcy Dziewięciu Piekieł. Urna zawierająca jego prochy została pochowana na cmentarzu w niewielkiej wiosce w Środkowym Cesarstwie. Lata mijały, a przeklęte dziedzictwo popadło w zapomnienie pośród żywych. Ukryty w głębiach piekieł Wu-Feng nie zapomniał niczego. Niestrudzone poszukiwania w końcu doprowadziły go do miejsca, gdzie ukryto urnę. Cień jego poprzedniej inkarnacji już rozciąga się nad wieśniakami, nieświadomymi grożącego im niebezpieczeństwa.

Na szczęście Fat-Si (kapłani taoistyczni) trzymają straż, strzegąc granicy pomiędzy światami żywych i umarłych. Uzbrojeni w odwagę, wiarę i moce, spróbują odesłać reinkarnację Wu-Fenga z powrotem do piekła.

Ghost Stories to gra kooperacyjna. Gracze jako drużyna grają przeciwko grze. Spotka ich wspólne zwycięstwo bądź razem poniosą porażkę. W Ghost Stories można grać na czterech poziomach trudności: Początkowym, Normalnym, Koszmarnym i Piekielnym.

 

Ghots_Stories

Dodruk planowany na październik/listopad 2017 roku


Przedsprzedaż gry Kostaryka

Kostaryka

Odkryj świat zwierząt zamieszkujących las deszczowy. Wybierz się na fotograficzne safari i zabierz ze sobą spragnionych przygód przyjaciół. Z obaczcie gdzie żyją tukany, małpy, jaguary i inne zwierzęta! W każdej rundzie będziecie odkrywać coraz głębiej położone zakamarki lasu deszczowego. Każdy krok wymaga podjęcia decyzji: czy zabezpieczyć swoje odkrycia, czy raczej zapuścić się głębiej w las? W razie niepowodzenia, inny członek wyprawy zgarnie całą sławę za twoje odkrycia. Zaryzykujesz? Uważaj też na natrętne moskity! Sfotografuj jak najwięcej zwierząt i pokaż wszystkim, że jesteś najlepszym odkrywcą, jakiego dotąd widziała Kostaryka! 

Recenzja gry w serwisie for2players

Kostaryka_elementy


Zapowiedź gry Fikolo

Fikolo

Fikolo to kolory i kształty, które są rozmieszczone w układzie 3 x 3. Korzystając z kart symboli, każdy z graczy próbuje zmienić układ tak, aby odpowiadał rozmieszczeniu kolorów lub kształtów do podanych zadań. Gracz, który ma najwięcej symboli na zebranych kartach zadań, wygrywa grę, ale ponieważ wszyscy grają równocześnie, a karty zadania można odwrócić w dowolną stronę, gra stanowi solidne wyzwanie dla graczy.

Planowana data premiery w 2017 roku


Zapowiedź dodatku do Vikings Gone Wild – Masters of Elements

Viking gone wild dodatek

Niedawno polskie wydanie gry Vikings Gone Wild trafiło w ręce graczy, a już pojawiła się informacja o dodatku do gry, który trafi na Kickstartera. Okładka prezentuje się epicko.


Przegapiłeś poprzednie Planszowe Nowinki? Nic straconego – kliknij tutaj.


Zapraszam do kolejnych ciekawych planszowych nowinek już niebawem, a jeśli chcesz być na bieżąco i wspomóc nas w rozwoju to polub naszą stronę na Facebooku jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Diceland na Facebooku

Adrian Gieparda

Drzemiąca we mnie pasja i chęć dzielenia się swoją opinią na temat gier, a także szerzenia tego hobby była tak silna, że stworzyłem własny serwis, który nazwałem Diceland. W nowoczesne gry planszowe gram już od ponad 12 lat, a takie tytuły jak Agricola, Troyes, Terraformacja Marsa, czy też Projekt Gaja są dla mnie grami niemalże doskonałymi. Obecnie jestem wielkim fanem wszelkich gier euro, gdzie zdecydowano się użyć mechanikę kości w unikatowy/niecodzienny sposób. Nie odmówię również partii w ciekawe rodzinne tytuły, które pozwalają miło spędzić czas w gronie najbliższych i oderwać się od zgiełku codziennej rutyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *