Diceland obserwuje Kickstarter #15

kickstarter 1 Diceland obserwuje Kickstarter #15

Nowości na Kickstarterze: Board Game Creative Kit, The Valley of Alchemists, Time of Legends: Joan of Arc, Near and Far: Amber Mines, Detective: City of Angels, Haunt the House.

Autor artykułu: Piotr Struś


Jakie tytuły pojawiły się ostatnio na Kickstarterze?

Board Game Creative Kit (Games Factory)

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Spodziewany czas realizacji zamówienia: styczeń 2018 roku

Koniec kampanii: 16 listopada 2017 roku

Wydawnictwo Games Factory właśnie wystartowało ze swoją pierwszą kampanią na Kickstarterze. Chodzi tutaj o specjalne narzędzie nazwane przez twórców Board Game Creative Kit, które ma ułatwić tworzenie prototypowych gier. Produkt ten został uszyty specjalnie dla tych wszystkich, którzy chcieliby się zajmować tworzeniem gier planszowych. Wiele wydawnictw otrzymuje całą masę byle jakich prototypowych wersji gier. Młodzi twórcy często niszczą gry z własnej kolekcji celem stworzenia w miarę wyglądającego prototypu. Szukają również w specjalistycznych sklepach odpowiednich części pasujących do ich zamysłu. Dlatego też Games Factory przygotowało dla takich osób pudełko pełne różnorodnych komponentów. Poniżej znajduje się lista elementów, które znajdziemy wewnątrz pudełka (wersja angielska):

  • 1 x white box
  • 6 x different punchboards including 260 tokens in various shapes
  • 1 x white big board
  • 1 x white medium board
  • 4 x players boards
  • 4 x players screens
  • 24 x D6 dice (in 4 different colors)
  • 24 x plastic pawns (in 4 different colors)
  • 60 x small wooden cubes (in 4 different colors)
  • 60 x medium wooden cubes (in 4 different colors)
  • 40 x medium wooden discs (in 4 different colors)
  • 40 x wooden meeples (in 4 different colors)
  • 110 x poker size cards
  • 110 x mini european size cards
  • 1 x big linen bag
  • 5 x various wooden components
  • 12 x plastic bases
  • 12 x blank dice
  • 1 x sticker sheet for blank dice (204 stickers)
  • 12 x zip bags
  • 1 x sticker sheet with personal details (4 stickers)
  • 1 x code for digital download (5 various pdf’s)
  • 1 x 24p. booklet containing publishers’ details

Cena podstawowego zestawu to $49. W kampanii dostępne są liczne dodatki, każdy może wybrać te najbardziej mu odpowiadające. Cena zestawu zawierającego wszystkie dodatki to koszt $160, jednak w tym wypadku na pewno znajdziemy potrzebne elementy, bez względu na jaki pomysł wpadniemy.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o akcji lub jesteście zainteresowani to kliknijcie w poniższy link:

Link do narzędzia na Kickstarterze


The Valley of Alchemists (Dolina Alchemików)

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 45-75 minut

Mechaniki: Pattern Building, Set Collection

Spodziewany czas realizacji zamówienia: maj 2018 roku

Koniec kampanii: 10 listopada 2017 roku

Witajcie w Dolinie Alchemików, krainie osadzonej w samym sercu gór, wyrytej tysiące lata temu przez wędrujący lodowiec. Jak głoszą legendy, przemieszczający się lodowiec zgromadził w swym wnętrzu najcudowniejsze okazy prastarego życia, nieznane dotąd ludzkiemu oku. Z czasem, gdy Słońce stopiło potężne zmarzliny, światu ukazała się dolina pełna cudów i mistycznej mocy.

To właśnie tutaj z czasem zaczęli osiedlać się alchemicy badający cudowne właściwości fory i fauny owego zakątka. Przez lata doświadczeń i nieudanych eksperymentów doszli do mistrzostwa w tworzeniu najznamienitszych mikstur. Ich umiejętności wzrastają wraz z każdym nowo poznanym składnikiem, a zdobyta wiedza owocuje nowymi miksturami. Dolina bowiem skrywa jeszcze wiele niezbadanych tajemnic.

Co roku, gdy zima opuszcza dolinę, a matka wiosna na nowo budzi świat do życia, Alchemicy urządzają sobie niewielką wiosenną rywalizację w tworzeniu mikstur. Odbiorców na eliksiry nie brakuje, a udomowione mistyczne istoty bez ustanku roznoszą po całym świecie owoce ciężkiej alchemicznej sztuki.

Dolina Alchemik%C3%B3w 4 Diceland obserwuje Kickstarter #15

W trakcie gry w Dolinę Alchemików gracze będą zbierać składniki, warzyć wywary i sporządzać z nich magiczne eliksiry. Wygrywa osoba, która posiada na koniec gry najwięcej Punktów Doświadczenia (PD). Punkty te zdobywa się zarówno podczas gry jak i po jej zakończeniu. Gra składać się będzie z serii tur, które będą rozgrywane jedna za drugą. Gracz dokona wyboru dwóch czynności z pośród 5 dostępnych. Działania te będą mogły zostać wykonane w dowolnej kolejności i kombinacji. Można również zdecydować się na wykonanie jednej z akcji dwukrotnie.

Dolina Alchemik%C3%B3w 3 Diceland obserwuje Kickstarter #15

Tymi akcjami są:

1. Pobranie składników.
2. Warzenie wywarów.
3. Sporządzanie eliksirów.
4. Przeniesienie eliksirów.
5. Sprzedaż linii eliksirów.

Autorem gry jest Kamil Langie, a grafiki zostały przygotowane przez Barbarę Wiszyńską-Kubit. Są one bardzo przyjemne dla oka i oddają magiczny klimat gry. Na szczególne wyróżnienie zasługuje okładka gry, która robi świetne wrażenie. Wydawcą gry będzie CreativeMaker LLC. Gra przeznaczona będzie dla od 2-4 graczy, z czasem rozgrywki oscylującym w granicach 45-60 minut.

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15
Cena podstawowej wersji gry to $49. Za $79 możemy otrzymać wersję de lux wzbogaconą o dodatek „Ghost expansion” i 50 metalowych monet.

Link do kampanii na Kickstarterze


Time of Legends: Joan of Arc

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 45-90 minut

Mechaniki: Action Point Allowance System, Area Movement, Dice Rolling, Modular Board

Spodziewany czas realizacji zamówienia: grudzień 2018 roku

Koniec kampanii: 10 listopada 2017 roku

Jest to figurkowa gra narracyjna, która przeniesie nas w czasy wojny stuletniej. Będziemy mogli dowodzić jedną ze stron konfliktu (armią francuską bądź angielską) podążając wraz z nurtem historii i tocząc wielkie bitwy tamtych czasów. Pod nasze dowództwo trafią także najsłynniejsi rycerze, którzy swą sławę zawdzięczają między innymi temu konfliktowi. Jednak historia i fakty to nie wszystko.

Gra rozgrywa się w średniowieczu, a więc czasie, w którym legendy i fantastyczne historie były równie prawdziwe jak osoba stojąca obok. Dzięki temu będziemy mogli brać udział także w polowaniu na wilkołaki, czy stawić czoła armii demonów, a to tylko niektóre z fantastycznych kreatur jakie spotkamy w grze. To czy pozostaniemy wierni historii, czy będziemy chcieli również zagłębić się w świat legend, zależy tylko od nas. Dodatkowo twórcy nie będą nas ograniczać jedynie do rozgrywania załączonych przygód. Nic nie stoi na przeszkodzie aby spróbować swoich sił w pojedynku 1vs1, dowodząc armią stworzoną przez nas samych. %name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Plansza do gry składać się będzie z heksów, na których znajdziemy od 1-3 pól prezentujących różne rodzaje terenu. Na tej kanwie rozłożymy budowle, postaci i nasze jednostki biorące udział w rozgrywce.

Gra została podzielona na rundy, w których gracze naprzemiennie będą wykonywać swoje tury. Na początku rundy dobierana będzie jedna karta z talii rundy, która określi ile surowców dostanie każdy z graczy. Następnie odkryte zostaną 3 karty z talii rzeki, z których gracze będą mogli wybrać jedną. Będą one dawać dodatkowe zasoby, pozwalać na zamianę jednych zasobów w inne lub też pozwalać graczowi wykonać działanie specjalne. Kilku graczy może wybrać tę samą kartę.

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Następnie gracze wykonują swoje tury wykorzystując zgromadzone zasoby. Są one reprezentowane przez drewniane kostki w różnych kolorach. Każda z nich pozwala na nieco inny rodzaj akcji. Podstawowe, czerwone kostki aktywują jeden region. Po aktywacji znajdujące się tam jednostki mogą się poruszyć, walczyć, modlić lub przepytywać napotkane postacie (to przeciwnik zdecyduje jak zareaguje pytany). Kostki żółte pozwolą nam wykonać szarżę, niebieskie mogą być użyte do ruchu podczas tury przeciwnika, a różowe pozwalają na ponowną aktywację tego samego terenu. Walki rozstrzygane będą poprzez rzut kośćmi odpowiednimi dla danej jednostki. Informacje o atrybutach jednostek umieszczone są na kartach, które wykładamy obok naszej planszy. Klęska przeciwnika nie oznacza od razu ukończenia danego scenariusza. Czasem może być wymagane odkrycie czegoś specjalnego, bądź też uzyskanie informacji od lokalnej ludności.

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Mechanicznie gra prezentuje się interesująco i daje szeroki wachlarz możliwości rozgrywki. Jednak to co na pewno urzeknie wszystkich graczy to przepiękne figurki. Oprócz figurek regularnych wojsk, otrzymamy również elementy terenu, bohaterów i większe (lub nawet dużo większe  figurki postaci/stworzeń specjalnych. %name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Podstawowy zestaw kosztować nas będzie 120 dolarów. Dodatkowo będziemy mieli możliwość zakupu dodatków: Legendary Battles – rozszerzający grę do 6 graczy, zawierający dodatkowe figurki i scenariusze ($60), Unleash Hell – dodający do gry piekielne hordy na czele z samym diabłem ($30) oraz Legendary Dragon z dużą figurką smoka i kilkoma dodatkowymi elementami ($65).

Koszt dostawy to 25-35 euro

Link do gry na Kickstarterze


Czas gry: 60-120 minut

Mechaniki: Card Drafting, Dice Rolling, Route/Network Building, Set Collection, Storytelling, Variable Player, Powers, Worker Placement

Spodziewany czas realizacji zamówienia: kwiecień 2018 roku

Koniec kampanii: 4 listopada 2017 roku

Near and Far: Amber Mines to pierwszy dodatek do gry Near and Far. Gry podobnej do Above and Below, która w niedługim czasie ukaże się na polskim rynku pod nazwą „Górą i Dołem” nakładem wydawnictwa Bard. Tutaj również wraz z grą wykorzystującą mechanizm worker placement otrzymamy elementy gry przygodowej. Wydaje się, że autor wzbogacił i udoskonalił pomysł ze swojej poprzedniej pozycji. Dodatek nie wprowadza ogromu nowości, jednak zmienia kilka elementów, jak np. zmiana akcji kopalni i 43 karty z możliwymi odkryciami w niej, czy możliwość używania zaklęć. Osoby lubiące ten tytuł mogą wzbogacić swoje wrażenia z gry.

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Oprócz tego, dostępne jest jeszcze kilkaset zestawów dodatku wraz z wersją deluxe gry podstawowej, tak więc wszyscy, którzy spóźnili się z kupnem mogą to teraz nadrobić. Koszt samego dodatku to 20 dolarów. Pakiet z grą podstawową – 95 dolarów. Podczas kampanii możliwy będzie również zakup dodatków do Above and Below, które były dostępne podczas kampanii tej gry na Kickstarterze.

Link do gry na Kickstarterze


Detective: City of Angels

%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Liczba graczy: 1-5

Czas rozgrywki: 30-150 minut

Mechaniki w grze: Action Point Allowance System, Area Movement, Time Track

Spodziewany czas realizacji zamówienia: wrzesień 2018 roku

Koniec kampanii: 3 listopada 2017 roku

Detective: City of Angels to gra narracyjna, w której wcielimy się w rolę detektywów rozwiązujących najtrudniejsze sprawy w pełnym przemocy Los Angeles lat 40 XX w. Dodatkowo jeden z graczy wcieli się w rolę „krętacza”, który będzie próbował zmylić stróżów prawa. Gra rozpocznie się od odprawy, podczas której detektywi zostaną wprowadzeni w śledztwo. Otrzymają oni informacje i dowody, które udało się dotychczas ustalić oraz wstępną listę podejrzanych. „Krętacz” otrzyma zaś wszelkie informacje dotyczące śledztwa. Następnie rozpoczynamy dochodzenie. Gracze będą mogli skorzystać tylko z 4 akcji spośród wszystkich dostępnych: przemieszczanie się po mieście, przeszukiwanie okolicy, branie łapówki, analizowanie, przepytywanie, poszukiwanie podejrzanych. %name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Najciekawszym elementem wydaje się być przesłuchiwanie świadków. Detektywi zadają im pytanie, jednak to „krętacz” udziela odpowiedzi. Może powiedzieć prawdę lub wybrać jedno z kłamstw. Jeśli detektyw zadający pytanie uzna, że świadek kłamie, może o to oskarżyć „krętacza”. Jeśli natomiast miał rację, kłamca będzie musiał wyjawić prawdę. Celem gry jest znalezienie sprawcy, narzędzia zbrodni i motywu. Jeśli będziemy przekonani, że rozwiązaliśmy zagadkę, możemy użyć żetonu rozwiązania, aby sprawdzić poprawność naszych odpowiedzi. Niestety błędna odpowiedź sprawi, że będziemy mogli podjąć kolejną próbę dopiero na koniec gry. Oczywiście zakładając, że nikomu nie uda się ta sztuka wcześniej.%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Gra zapowiada się bardzo ciekawie, szczególnie dla fanów kryminałów i gier dedukcyjnych. Dodatkowym atutem gry są grafiki, których autorem jest Vincent Dutrait. Dodają one klimatu rozgrywce i cieszą oko. W podstawowej wersji gry do rozwiązania będziemy mieli 8 spraw, co daje nam łącznie ponad 300 kart w pudełku. Dodatkowo dla miłośników tego typu rozrywki dostępny do kupienia będzie dodatek z kolejnymi 3 sprawami. Autorzy dają graczom możliwość przeżycia przygody w najlepszej dla nich formie. Będziemy mogli wybrać czy chcemy grać kooperacyjnie, czy ścigając się z innymi detektywami. A może bardziej odpowiada nam tryb solo?

Podstawowa wersja gry kosztować będzie 64 dolary, wraz z dodatkiem 89$. Koszty wysyłki to 12-16 dolarów.

Czy gra okaże się lepsza od „Sherlock Holmes Consulting Detective”? Według jednego z amerykańskich recenzentów (Rahdo) – tak. Jednak nam przyjdzie jeszcze poczekać na wydanie podobnego werdyktu.%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Link do gry na Kickstarterze


Haunt the House%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

Liczba graczy: 2-4

Czas rozgrywki: 30-40 minut

Mechaniki w grze: Hand Management, Press Your Luck, Set Collection

Przewidywany czas realizacji zamówienia: czerwiec 2018 roku

Koniec kampanii: 3 listopada 2017 roku.

Haunt the House to gra w której wcielimy się w nawiedzające dom duchy. Aby się nas pozbyć właściciele wynajęli pogromców duchów. Nie są oni jednak zbyt odważni i przy odrobinie wysiłku będziemy wstanie ich przestraszyć.

Każdy z graczy wciela się w jednego z duchów i otrzymuje odpowiednią talię kart ze swoimi metodami straszenia. Każdy z pogromców znajdujący się w pomieszczeniu ma jakąś kombinację swoich lęków, które wywołają u niego przerażenie. Gracze mogą zagrywać karty z ręki zakryte lub odkryte i umieszczają je w pokoju. Gdy któryś z graczy będzie posiadał odpowiednią kombinację kart (odkrytych w pomieszczeniu i na ręce) krzyczy BOO! i zabiera jako trofeum przedmiot, który upuścił pogromca. Jeśli ktoś zagrał kartę, która była odpowiednia do wykonania zadania jako zakrytą i nie udało mu się zdobyć trofeum, może dobrać kartę fantoma, która daje posiadaczowi specjalne zdolności. Gra toczy się do momentu, aż jeden z graczy zdobędzie 4 trofea. Niech wygra najstraszniejszy duch!!!

Wersja podstawowa gry kosztuje 29 kanadyjskich dolarów, zaś jej ulepszona wersja 39 dolarów kanadyjskich.

Koszt dostawy to 15$%name Diceland obserwuje Kickstarter #15

 

Link do gry na Kickstarterze


Jeśli chcesz zobaczyć wcześniejsze odcinki – zajrzyj tutaj.

Zapraszamy również do serii Planszowego Expressu – klik.

Dodaj komentarz